Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 maakt geen verbinding met modem

• December 8, 2025
  • 4 reacties
  • 18 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemorgen,

Mijn super WiFi versterker 2 maakt geen verbinding met het modem. Het modem staat samen met super WiFi versterker 1 beneden in de meterkast. Versterker 2 staat op zolder en is via een internetkabel verbonden met het modem beneden. Deze kabel zou moeten functioneren, want de laptop kan ik via deze kabel ook met het modem verbinden. Versterker 2 deed het tot voor kort wel op de overloop op de 1e verdieping zĂ²nder internetkabel. Maar dat doet hij sinds dit weekend ook niet meer. Hij brandt in beide gevallen oranje. Het modem in de meterkast is inmiddels niet meer van KPN, maar dat zou op zich geen probleem hoeven zijn aangezien versterker 1 het wel gewoon doet. De monteur die het geĂ¯nstalleerd heeft gaf ook aan dat de KPN WiFi versterkers prima icm dit modem werken.

Is er misschien iemand die hier verstand van heeft en mij hier verder mee kan helpen zodat ik boven ook internet heb en kan werken?

Alvast vriendelijk bedankt.

Groet, Chantal

4 reacties

• December 8, 2025

Heb je witte SuperWiFi's of zwarte?

De witte SuperWiFi's kunnen niet meer zonder Experiabox of KPN Box als ze de nieuwste firmware hebben. Dan kan je ze in de kliko gooien.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 8, 2025

Ik heb twee zwarte WiFi versterkers ..

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Chantal_m . Welkom hier.

Ik begrijp uit jouw verhaal dat je twee SuperWifi2's hebt en ondertussen bij een andere provider zit?   Dat hoeft eigenlijk geen probleem te zijn.  Het is wel zo dat die SW2’s niet gaan samenwerken met jouw nieuwe modem maar ze kunnen prima een eigen netwerk vormen.  Heb je al even geprobeerd om ze om te wisselen? Dus die problematische aansluiten op de kabel en die andere op de plek boven?  Als je dat doet, zou je dan ook beide SW's  even 30 seconden spanningsloos willen maken? 

Ik ben benieuwd of dit de zaak oplost. Zo niet, laat het hier weten dan gaan we verder op onderzoek. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 11, 2025

Hallo Erwin,

Dank je wel voor je reactie en het mee denken!

Ja dat klopt, ik 2 SuperWiFi's en een andere provider omdat ik bij KPN niet meer dan 33 Mbps ontving en hierin geen verbetering mogelijk was vanuit KPN.

De monteur gaf ook aan dat de deze SuperWiFi's prima met het nieuwe modem moeten kunnen werken. Dit was een ervaren monteur (zzp) die voor verschillende providers werkt. Dus hij weet wel waar hij het over heeft. 

De SuperWiFi 2 op zolder is al via de internetkabel aangesloten op het modem. Die verbinding zou goed moeten zijn omdat ik mijn laptop daar ook gewoon mee verbind. Ik weet niet of je dit goed gelezen had voordat je het advies gaf om SuperWiFi 1 en 2 om te wisselen? Ik ben namelijk een beetje huiverig dat SuperWiFi 1 straks ook uitvalt en dan ben ik nog verder van huis ...

Graag zie ik je reactie tegemoet.