Skip to main content

SuperWifi 2 paired-not-synced

• August 10, 2026
  • 22 reacties
  • 210 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Na de recente BOX12 update moet ik steeds na ongeveer 7 dagen mijn modem opnieuw opstarten om de 4 bedraad aangesloten superwifi2 punten weer de status sync te geven en we binnen gezin weer fatsoenlijk signaal hebben.

Maanden tot een jaar geleden heb ik deze ellende ook gemeld, een afdoende oplossing ontbreekt.

Inmiddels, met een werkende tussen periode, heb ik dus al een flinke tijd last van een niet werkend produkt.

Waar kan ik een verzoek tot compensatie maandelijkse kosten indienen?

22 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 10, 2026

Zou het niet handiger zijn om alles factory reset te geven, modem en ook sw punten en dan stapsgewijs de installatie te doen? Je zou ook nog kunnen bellen met de klanten service en vragen om een wifi monteur. Je hoeft dan niet maanden hiermee bezig te zijn.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • August 10, 2026

Zou het niet handiger zijn om alles factory reset te geven, modem en ook sw punten en dan stapsgewijs de installatie te doen? Je zou ook nog kunnen bellen met de klanten service en vragen om een wifi monteur. Je hoeft dan niet maanden hiermee bezig te zijn.

@kevster bedankt voor je advies. Het punt dat ik wil maken is dat het superslecht is voor een bedrijf als KPN dat men niet met enige compensatie komt.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 10, 2026

Compensatie voor geen wifi? Dream on. Lijkt me niet de verantwoordelijkheid van kpn.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 10, 2026

Compensatie krijg je alleen als je diensten misloopt bij een storing, alles na het modem is voor uw zelf. Updates zijn er om de veiligheid te waarborgen. Een harde reset kan uw probleem oplossen.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 10, 2026

Compensatie krijg je alleen als je diensten misloopt bij een storing, alles na het modem is voor uw zelf. Updates zijn er om de veiligheid te waarborgen. Een harde reset kan uw probleem oplossen.

Hmmm behalve als je de hardware van kpn zelf gebruikt , waarvan kpn zelf roept dat het hen eigendom is, kom op zeg

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 11, 2026

Dan krijg je geen compensatie maar een vervangend WiFi punt. En bij koop, zal dit enkel binnen de garantietermijn zijn ​@ivo46.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 11, 2026

Dan krijg je geen compensatie maar een vervangend WiFi punt. En bij koop, zal dit enkel binnen de garantietermijn zijn ​@ivo46.

Vervangend product ( de hardware) heeft in deze totaal geen nut, de software is het probleem niet de hardware!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • August 11, 2026

Vervangend product ( de hardware) heeft in deze totaal geen nut, de software is het probleem niet de hardware!

Precies! Maanden werkt het niet, dan een update waarna het maanden weer afdoende werkt, dan weer een update en wederom de initiële beperkingen. Geen stabiel produkt dus lijkt me compensatie aan de orde.

Ik snap dat een discussie voeren hier niet helpt, ga een poging doen om een officiële klacht te melden.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 11, 2026

Precies! Maanden werkt het niet, dan een update waarna het maanden weer afdoende werkt, dan weer een update en wederom de initiële beperkingen. Geen stabiel produkt dus lijkt me compensatie aan de orde.

Ik snap dat een discussie voeren hier niet helpt, ga een poging doen om een officiële klacht te melden.

Dat laatste heb ik gedaan, wordt totaal niet op gereageerd 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 11, 2026

Dan is het wat het is. Geschillencommissie?

• Helper
  • August 11, 2026

Aan allen hier,

ik zit met hetzelfde probleem, synced->paired. Niet alleen bij mijzelf maar ook bij mij moeder en vriendin die beide niet zo handig zijn met IT. Van hen als eindgebruiker kun je niet verwachten dat ze steeds opnieuw moeten opstarten, het moet gewoon domweg werken! Ondertussen heb ik wat geëxperimenteerd met andere software en modems, Draytek 2865Vac en de Fritzbox 5690 Pro. Alle twee uitgevoerd met mesh. Ik kan niet anders dan lovende woorden uitspreken! Het werkt domweg en is erg stabiel met veel mogelijkheden indien nodig, dit in tegenstelling tot kpn box 12 met SW2.0. Iedereen kan klagen maar overstappen op een ander modem kan ook. Sterker, kpn is verplicht je te helpen ivm vrije modem keuze met instellingen. Trouwens deze instellingen zijn hier ooit vinden bij kpn.

Genoeg erover. Ik heb wel vertrouwen dat de software uiteindelijk goed komt, het is een organisch proces waarbij de gebruikers het testplatform is. Ik met een klein bedrijf was allang failliet gegaan als ik mijn klanten zo zou behandelen, een betere communicatie zou misschien soelaas bieden met dit complex probleem.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 11, 2026

Ja maar dat je al moet gaan nadenken over een eigen modem , een beetje goede ben je al een 250 / 300 euro kwijt en ook bij een fritske heb je een repeater nodig en die kosten komen er ook nog eens bij.

Heb je ooit toevallig een probleem met je internet verbinding, dan mag je eerst je modem welke KPN je geleverd heeft aansluiten anders kunnen ze niks bij de helpdesk ( of je moet een bereidwillige treffen).

Verder werkte alle hardware van de kpn meer dan prima tot uitstekend , maar ja de bekende k.. software die er perse op moest komen.

Dan nog per 1-1-2027 dat is dus zo'n 5  maanden worden de sw1 punten doodleuk niet meer ondersteund, te oud etc.

Maar wel nog van te voren die dingen vernagelen, zodat je ze alleen werken met een KPN modem, want eigen interface is vakkundig verwijderd.

Tja ik kan nog wel even doorgaan, maar punt is wel gemaakt lijkt mij 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • August 11, 2026

Vorige versie Box12 in combi met 4 sw2 punten werkte al maanden feilloos. Waarom draait KPN de versie niet 1 terug?

Zoniet, dan blijf ik (in tegenstelling tot maanden terug, alweer 2 weken) elke maandagochtend de boel resetten.  Als KPN dat zijn klanten aandoet mag er best iets tegenover staan, toch? Via klantvoordeel een streamingsdienst lijkt me niet de hoofdprijs....

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 11, 2026

Vorige versie Box12 in combi met 4 sw2 punten werkte al maanden feilloos. Waarom draait KPN de versie niet 1 terug?

Zoniet, dan blijf ik (in tegenstelling tot maanden terug, alweer 2 weken) elke maandagochtend de boel resetten.  Als KPN dat zijn klanten aandoet mag er best iets tegenover staan, toch? Via klantvoordeel een streamingsdienst lijkt me niet de hoofdprijs....

Nope gaat echt niet gebeuren, hebben ze poep aan,  alleen voor gloednieuwe “slachtoffers”  worden leuken dingen gedaan bijv een ps 5 op een tv of weet ik wat

• Helper
  • August 11, 2026

@ivo46 Ik snap wat je schijft en zegt. Maar je ziet wat er gebeurd, in de andere discussie zijn je laatste opmerkingen verwijderd. De moderators zijn ook mensen, ze voeren uit en maken niet het beleid. Ik had vroeger ook al knp, modem ed werkte perfect, nu met de box 12 zit ik ook te kloten, synced->paired, topologie werkt niet op iPad, ad-blocker met ipv6 (zet ik uit anders toch ads). En ik heb nog wat meer kleine storingen. Juist met de fritzbox en Draytek heb ik ook load balancing, hier is alleen kpn dsl en delta glasvezel.

Uiteraard kost geld om het te veranderen maar ik wil voor nu een 100% goed systeem, ik ben er van afhankelijk. En kijkt wat klagen je brengt, een ban. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 11, 2026

@ivo46 Ik snap wat je schijft en zegt. Maar je ziet wat er gebeurd, in de andere discussie zijn je laatste opmerkingen verwijderd. De moderators zijn ook mensen, ze voeren uit en maken niet het beleid. Ik had vroeger ook al knp, modem ed werkte perfect, nu met de box 12 zit ik ook te kloten, synced->paired, topologie werkt niet op iPad, ad-blocker met ipv6 (zet ik uit anders toch ads). En ik heb nog wat meer kleine storingen. Juist met de fritzbox en Draytek heb ik ook load balancing, hier is alleen kpn dsl en delta glasvezel.

Uiteraard kost geld om het te veranderen maar ik wil voor nu een 100% goed systeem, ik ben er van afhankelijk. En kijkt wat klagen je brengt, een ban. 

Ik heb inderdaad een keer een ban gehad, maar rare was dat niemand dat snapte bij KPN en ik toch 4 verschillende kpn medewerkers aan de lijn heb gehad.

Een medewerker heeft van alles geprobeerd die ban eraf te krijgen, maar dat werd niet gedaan.

Wel werd toegegeven dat de ban niet terecht tot stand was gekomen, maar een mening hebben mag nog altijd, en onbeschoft of groffe taal? Nee 

En ik mag toch wel een reactie op een reactie geven?

En moderators zijn inderdaad maar mensen en daar heb ik ook geen issue mee, wel met software beleid 

Momenteel werkt mijn hele internet gebeuren, dus modem , sw2 punten goed, maar ik weet nu al dat ik over 2 dagen weer een herstart mag doen en dat irriteert mij mateloos.

En als iets goed werkt dan vermeld ik daar hier ook  dus het is echt niet alleen negatief nieuws

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • August 11, 2026

@ivo46  Momenteel werkt mijn hele internet gebeuren, dus modem , sw2 punten goed, maar ik weet nu al dat ik over 2 dagen weer een herstart mag doen en dat irriteert mij mateloos ; geheel mee eens, al kan ik nog 4 dagen wachten voordat ik moet her-starten

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 11, 2026

Harde reset modem en de beveiliging op wpa 2 personal zetten. Anders bellen en vragen om een wifi monteur te plannen. En san op kosten van kpn. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 11, 2026

Harde reset modem en de beveiliging op wpa 2 personal zetten. Anders bellen en vragen om een wifi monteur te plannen. En san op kosten van kpn. 

Is dan daarmee verholpen dat om de 7 dagen de sw2 punten er ooit worden gegooid?

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 11, 2026

Je kunt proberen of anders bellen met opzeggafdeling, zij kunnen dan bepalen en beslissen of je de monteur krijgt.  0800 0402 spreek in "opzeggen ". 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 11, 2026

Dat is uiteindelijk aan de monteur, of er kosten worden berekend.

Hmmm behalve als je de hardware van kpn zelf gebruikt , waarvan kpn zelf roept dat het hen eigendom is, kom op zeg

Ik ging er vanuit dat je bedoelde dat als de hardware defect is, mocht het enkel software zijn moet je gewoon wachten op een patch. Daar zit geen compensatie regeling aan vast.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 11, 2026

Ik zou bellen, kpn kan echt wel coulant reageren hoo. Zeker als je al zo lang hier tegen aan loopt.