Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 punt valt elke zaterdag uit

• November 22, 2025
  • 1 reactie
  • 31 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds een aantal weken wordt mijn superwifi-punt (een zwarte) dat niet aan mijn modem is gekoppeld met een draadje, iedere zaterdag rood. Als dat gebeurt, ga ik maar weer naar mijn modem (Experiabox V10), druk op de aan/uitknop en dan is mijn probleem weer een weekje verholpen. Het probleem lijkt in het modem te zitten, want of ik wel of niet mijn glasvezelkastje reset of mijn superwifi's wel of niet opnieuw installeer lijkt niets uit te maken. En waarom zaterdag? Dat was de dag dat ik op advies van een aardige klantenservicemedewerker voor het eerst op de resetknop van mijn modem heb gedrukt. 

Iemand anders met een zelfde modem en vergelijkbare ervaring? Ik zie volgens mij een correlatie tussen het optreden van het probleem en de software update van het modem. Is het een bekende bug, of is hier toch iets anders aan de hand? Mijn wifi snelheid is prima, mijn bereik is prima, alleen dat ene superwifipunt wordt iedere keer rood. 

1 reactie

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@MariettedG . Welkom hier!

Dank voor je duidelijke uitleg. Dat wekelijkse rode lampje is natuurlijk niet de bedoeling en ik snap goed dat je daar graag vanaf wilt. De V10 kan soms wat eigenwijs reageren op Superwifi, zeker als de softwareversies niet helemaal matchen.

Het is belangrijk om eerst te controleren welke firmware er op zowel je Experiabox als je Superwifi staat. Je kunt dat checken via onze product update artikelen, te vinden  via deze en deze link

Een veelgebruikte en effectieve oplossing is om het Superwifi punt tijdelijk bekabeld op de Experiabox aan te sluiten, vervolgens een reset te doen en daarna minstens een half uur met rust te laten. In die periode halen ze hun configuratie op en trekken ze zichzelf gelijk met het modem.

Als de firmware klopt en deze stappen helpen niet, dan kijken we graag verder met je mee. Hopelijk is het met wat synchronisatie weer rustig in huis op zaterdag.