Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 2 punt wifi valt uit na 1 dag via Draytek modem van Budget

• January 15, 2026
  • 8 reacties
  • 87 keer bekeken

Ik heb altijd KPN internet gehad met 2 kpn superwifi2 punten.
dit werkte altijd perfect.
Nu ben ik overgestapt naar Budget internet, ook over het KPN netwerk.
ik heb de draytek modem van Budget via glasvezel aangesloten, wifi uitgezet.
en bedraad 2x superwifi 2 punten aangesloten, 1x master 1x slave, eigen Wifi naam en alles werkt super goed.
Maar na 1 of 2 dagen schakelt de wifi uit.
het lampje van de wifipunt brand normaal groen.
als ik dan op het wifipunt inlog krijg ik een beeld dat de Wifi uitstaat.

ik moet het wifipunt dan weer resetten en opnieuw instellen om de wifi weer te laten werken.
waarom schakelt hij de wifi uit?
en hoe kan ik dit voor komen?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@David Stierman. Welkom op de community! Ik begrijp dat dit vervelend is, vooral omdat je gewend was dat je SuperWiFi altijd goed werkte.

Omdat je nu een Draytek modem van Budget gebruikt in plaats van een KPN modem, kan ik helaas niet met zekerheid zeggen dat de SuperWiFi punten hier volledig goed mee samenwerken. Officieel zijn ze gemaakt om te werken met KPN modems, dus het kan zijn dat er onverwachte problemen optreden zoals het automatisch uitzetten van de WiFi.

Heeft een reset van de SuperWiFi het probleem inmiddels opgelost, of blijft de WiFi steeds uitvallen? Misschien leest nog iemand dit topic die hier wel ervaring mee heeft en een oplossing kan delen.

8 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 18, 2026

ik heb er een switch tussen uitgehaald en het lijkt opgelost te zijn

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 18, 2026

Helaas, ik heb te vroeg geroepen.
mijn Wifi netwerk was weer offline.
ik kan wel gewoon inloggen op het wifi punt en heb hem nu gereset via instellingen, Systeem, resetthuisnetwerk.
Maar het blijft vreemd dat het na 1 a 2 dagen goed werken de wifi uitgezet wordt.

vankol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • January 18, 2026

Misschien staan  ze nog op kpn ip, fabrieks reset? 

Wie weet help het.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 19, 2026

Hoi ​@David Stierman. Welkom op de community! Ik begrijp dat dit vervelend is, vooral omdat je gewend was dat je SuperWiFi altijd goed werkte.

Omdat je nu een Draytek modem van Budget gebruikt in plaats van een KPN modem, kan ik helaas niet met zekerheid zeggen dat de SuperWiFi punten hier volledig goed mee samenwerken. Officieel zijn ze gemaakt om te werken met KPN modems, dus het kan zijn dat er onverwachte problemen optreden zoals het automatisch uitzetten van de WiFi.

Heeft een reset van de SuperWiFi het probleem inmiddels opgelost, of blijft de WiFi steeds uitvallen? Misschien leest nog iemand dit topic die hier wel ervaring mee heeft en een oplossing kan delen.

• January 19, 2026

Wij gebruikten ze achter een 2de router. Met de oude firmware werkte dat prima. Jaren plezier van gehad. Met de nieuwe firmware niet meer. De Experia WiFi's niet meer, de witte SuperWiFi's niet meer en de zwarte bleven ook niet werken. Alles staat hier nu werkeloos in de kast. We gebruiken nu WiFi punten van TP-Link.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 19, 2026

Misschien staan  ze nog op kpn ip, fabrieks reset? 

Wie weet help het.

Met een harde reset was ik al begonnen, maar helaas kwam hierbij ook het probleem toch weer terug.
Maar dankjewel voor het meedenken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 20, 2026

Vanmorgen lag de wifi er weer uit.
Ik vermoed dat losse kpn supperwifi punten niet zonder kpn modem kan functioneren.
althans wel tijdelijk maar na een tijdje de wifi uit zet.

mocht iemand nog een oplossing weten dan hoor ik het graag.

JanD
Superuser
  • January 20, 2026

Beste ​@David Stierman je bent nu klant bij Budget, op dit KPN-forum kan niemand je meer helpen, dan hetgeen al gedaan is.

Neem dus contact op met Budget en/of koop wifipunten die wel met jouw router werken,

Succes.