Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 punten offline in MijnKPN app?

• June 20, 2026
  • 30 reacties
  • 320 keer bekeken

Alle 5 super wifi punten worden als offline weergegeven terwijl dit zeker niet het geval is.

Sommige punten zijn zelfs bedraad aangesloten.

Hoe is deze BUG te verhelpen?

30 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 20, 2026

Probeer eerst het modem te resetten. Dat helpt vaak al. Dus echt terugzetten naar fabrieksinstellingen!

• Auteur
  • Helper
  • June 20, 2026

Dit zal dan inhouden dat ik de 5 punten allen weer bedraad moet aanmelden eerst waar ik weinig voor viel eigenlijk. 

Dit zou toch anders moeten kunnen lijkt me me 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 20, 2026

Nou ik denk dat dat weleens mee kan vallen.... waarschijnlijk hebben de SuperWiFi's de laatste softwareversie. 

• Auteur
  • Helper
  • June 20, 2026

Updates van automatisch lijkt me

Box12 gereboot en betreffende sw ook uiteraard.

Zonder effect helaas

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 20, 2026

Branden de SuperWiFi's wel groen?

• Auteur
  • Helper
  • June 20, 2026

Jazeker!

hier idem; 1 van de SW punten OFFLINE en notabene BEDRAAD aangesloten.

Reset werkt ook niet; je wordt moedeloos van het amateurisme bij KPN met de wifiversterkers model 1 of 2; als ik de app weer bekijk vraag ik mij daarnaast ook af waarom heb ik ze überhaupt; bijna alles lijkt meestal te contacten met de router ipv met een van de vier wifiextenders….

• Auteur
  • Helper
  • June 21, 2026

Tja ligt het nu aan de app of zit het hem in firmware van kpnbox/super wifi punten?

en nu zonder kabel een groen lampje; maar in de app en in de webbrowser omgeving nog steeds een foutmelding. 🤢

• Auteur
  • Helper
  • June 21, 2026

Kpn siperfiber,:-(

Wordt tijd voor een upgrade naar de box 14 zo onderhand. 

Fritz heeft dit gedoe gewoon niet

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Ellepels. Het kan zijn dat de weergave van je netwerk in de MijnKPN app nog niet optimaal is. Het is nog een relatief nieuwe functie en we werken nog aan het verbeteren en optimaliseren ervan. Neemt niet weg dat het op de meeste momenten gewoon wel de juiste informatie zou moeten weergeven. 

Wat je dan het beste kunt doen, is eens inloggen op de webinterface van het modem. Hoe je daar komt lees je hieronder op onze Kennisbank. Je kunt dan onder Thuisnetwerk eens controleren hoe daar het netwerk ervoor staat. Als je daar ook offline SuperWifi versterkers ziet, dan is er misschien wel iets mis in je mesh netwerk. Je kunt in beide gevallen (alleen app probleem of ook incorrecte interfaceweergave) eens proberen om je thuisnetwerk opnieuw op te starten. Dat verhelpt vaak zulke problemen. Je vindt dit in de webinterface onder Instellingen en dan Systeem. 

Laat maar weten of dit iets geholpen heeft. 

• Auteur
  • Helper
  • June 22, 2026

Herstart van het thuisnetwerk deed hem em!

Had ik zelf niet a gedacht!

Bedankt!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Top dat dat werkte! Goed weekend gewenst!

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • June 27, 2026

Dit is al de 3e keer deze week! 😢

• Topper
  • June 28, 2026

Dit is voor mij wekelijkse kost geworden.... elke dag checken.

Ook al branden ze groen dan toch in paired staan.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • June 29, 2026

Eigenlijk te gek voor woorden dat wij dit met elkaar pikken? De SW2 waren duur genoeg en dan mag je er toch iets van verwachten? Het lijkt ontwikkeld te zijn voor plug and play maar het is meer van plug and pray. Kom op KPN 💪 doe er iets aan!

• Nieuwkomer
  • July 1, 2026

Ik heb dezelfde problemen met de super wifi.
Heb ze nu intussen al 3x gereset.
Ze blijven in de kpn app als bij het modem foutmeldingen geven.

Wat valt er nog te proberen?

• Topper
  • July 1, 2026

Niks, behalve eeuwig en altijd je app checken op ze nog op synced staan.

En eeuwig blijven resetten..... en dan speelt t weer een paar dagen.

Advies wat ik kreeg bedraad alles maar.... wellicht dat dat helpt.

Omdat de bedrade mee getrokken kan worden in de mesh als er 1 in paired staan ?!?!?! 

Ja schiet mij maar in de kerstboom.

Maar volgens mij had ik ze juist genomen om juist NIET kabels door me hut te hoeven trekken. 

• Nieuwkomer
  • July 1, 2026

Ik heb ze beide bedraad aangesloten 🙃
Ze blijven de foutmelding geven….

• Topper
  • July 1, 2026

Dan je hele mik mak in fabrieksreset doen.

Modem en je wifiversterkers.

Met andere woorden opnieuw de software erop zetten.

Er is mij wel duidelijk verteld dat de wifi versterkers 1 voor 1 opnieuw geïnstalleerd moeten worden.

En minimaal 60 minuten bedraad moeten blijven zitten!

Bijna weekend zou ik zeggen.... klusje voor dan.

Garantie tot aan de deurdrempel, want na dat ik daarmee zoet ben geweest blijft het paired syndroom bij mij voortduren.....

• Topper
  • July 1, 2026

In de mail die ik toen kreeg stond het volgende:

Beste mevrouw,

We hebben elkaar zojuist gesproken over uw wifi problemen, dit is uiteraard vervelend.  

Opnieuw installeren helpt   

Volg daarvoor deze stappen:  

1. Zet al je SuperWifi punten uit en verwijder alle ethernetkabels.  

2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.  

3. Druk met een paperclip of ander puntig voorwerp het resetknopje in aan de achterkant van het eerste SuperWifi punt. Knippert het punt rood? Dan mag je het knopje loslaten. Het SuperWifi punt gaat nu resetten.  

4. Wacht tot het lampje paars brandt. Het punt staat nu terug in de fabrieksinstellingen.  

5. Herhaal stap 2, 3 en 4 met alle andere SuperWifi punten. Laat alle ethernetkabels ontkoppeld. Na een aantal minuten branden al je SuperWifi punten paars.  

6. Haal de stekker van het glasvezelkastje voor 2 minuten uit de stroom.  

7. Reset je modem. Druk met een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje achter in je modem waar reset bij staat. Wacht tot het powerlampje rood gaat branden en laat dan het pinnetje los. Wacht tot alles weer gewoon groen gaat branden. Dit kan ongeveer 15 minuten duren.  

8. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen. En uiteindelijk constant groen branden. Dit kan tot 60 minuten duren. Zorg ervoor dat je geen kabels losmaakt.  

9. Verwijder de ethernetkabel tussen het SuperWifi punt en je modem. Blijft het lampje op je SuperWifi punt groen branden? Dan is de installatie gelukt!  

10. Herhaal stap 8 en 9 met je andere SuperWifi punten.  

11. Je kan je SuperWifi punten nu verplaatsen. Tijdens het opstarten van het SuperWifi punt brandt of knippert het lampje in verschillende kleuren. Het kan tot 15 minuten duren voordat het lampje constant groen blijft branden op z'n nieuwe plek.  

1 van de meest voorkomende situaties; is dat de modem na een reset terug naar fabrieks default staat. Hierdoor is de frequentie verlaagd, om dit op te lossen heb ik een stappen plan voor u!.1 - Login op https://192.168.2.254 of mijnmodem.kpn 2 - Login met uw admin gegevens op de achterkant van uw modem (gebruikersnaam zal altijd Admin zijn) 3 - Aan de linker kant vind u een overzicht, ga naar wifi netwerk. 4 - Open het kopje wifi signaal & z We hebben elkaar zojuist gesproken over uw wifi problemen, dit is uiteraard vervelend.   

Met vriendelijke groet,

Team KPN

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 1, 2026

@Tamara2776  Dank voor het delen maar helaas voor mij geen oplossing, het probleem blijft bestaan.  Mijn SW2 zijn allebei continu bedraad aangesloten.

• Topper
  • July 1, 2026

Was voor mij ook niet DE oplossing helaas.…

Paired syndroom leeft hier vrolijk verder hahaha

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Nog even ter verduidelijking - want ik zie dat een volledige reset wordt geadviseerd - is het in de meeste gevallen voldoende om een herstart van het netwerk te doen. Merk je dat de Wifi versterkers in paired modus staan of offline in de MijnKPN app, ga dan naar http://192.168.2.254 in de browser en log in met je wachtwoord. Ga vervolgens naar Instellingen en dan Systeem en druk op Herstart bij ‘Herstart thuisnetwerk’. 

Je bent dan met één druk op de knop klaar en dan komen je apparaten weer online na ongeveer 5 minuten wachten. Dit heb ik jou ook geadviseerd in je eigen topic ​@Tamara2776. Als je dit eenmaal per week doet op een vast moment, dan heb je de beste kans dat je netwerk goed blijft functioneren. We weten natuurlijk dat dit niet een gewenste situatie is en we weten ook dat een groep klanten hier last van heeft, dus we zijn ook hard aan het werk om dit met toekomstige updates op te lossen. 

• Topper
  • July 2, 2026

Arjan het terug zetten in de fabriekinstellingen is notabene door een collega van jou aan de telefoon aan mij geadviseerd!

Als of ik voor de lol dit zou adviseren aan anderen, gezien de tijd die je er mee kwijt bent.

Je laat het nu overkomen dat ik uit me nek lul.

Terwijl dit zelf is geadviseerd door een kpn collega van je!