Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 punten vallen twee keer per week uit

• June 21, 2026
  • 1 reactie
  • 18 keer bekeken

KPN (super)wifi problemen houden aan tot in het onacceptabele, oplossing blijft uit

De situatie:

• 1GB wifi en tv.
  • Box V10, 2 tv+ ontvangers, 2x superwifi 2, 2x Netgear GS105E, alles op nieuwste KPN software cq firmware.
  • Modern betonnen appartement, 140 m2, Box v10 buiten het appartement in meterkast
  • Vanuit meterkast 3x goed doorgemeten Cat 5e UTP naar 3 kamers.
  • In 2 kamers Netgear GS105E naar diverse apparatuur waaronder Super Wifi’s en tv+ ontvanger.
  • In 1 kamer utp kabel direct naar tv+ ontvanger.

Het probleem

• Sinds de nieuwe KPN software in modem en superwifi ’s,  moet ik al maanden lang minimaal 2x per week Box v10 en/of de superwifi ‘s herstarten omdat de superwifi ‘s uitgevallen zijn.
  • In de KPN app gaan ze dan van <bedraad> naar <Offline> en in de topologie van Box v10 raken ze onzichtbaar.
  • Meestal merk ik dat het eerst omdat mijn draadloze luidsprekers uitvallen.

Wat heb ik zelf al gedaan?

• Ik heb vele malen alle instructies van het KPN forum letterlijk opgevolgd en gedaan wat er in de Kennisbank beschreven wordt. Factory resets, aan en uitzetten, stroomloos maken etc. Daarna werkt het weer een paar dagen uitstekend.
  • Ik heb meermaals de KPN wifimanager uitgevoerd. Die loopt vast als de superwifi ‘s uitstaan bij <wifi instellingen ophalen> en roept als de superwifi ‘s op bekabeld staan terecht dat het prima werkt. Geen beste hulp van deze manager dus.
  • Ik heb mijn 3x superwifi 1 op mijn kosten vervangen door 2x superwifi 2 in de hoop het op te lossen. Dat helpt niet.
  • Ik heb het geprobeerd met de wifi op box v 10 uitgeschakeld, dat maakt geen merkbaar verschil.
  • Ik heb het geprobeerd met vaste IP adressen voor de superwifi ‘s dat helpt niet.

Hoe nu verder?

• Zo wil ik niet verder gaan, te veel gedoe en te veel ergernis.
  • Blijkbaar is deze v10 technisch niet langer in staat mijn mesh-netwerk stabiel te beheren.
  • Ik verwacht een effectieve oplossing van KPN.

1 reactie

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 21, 2026

Het is geen "troost" maar veel mensen hebben er problemen mee. Er is ook niet 1,2,3 een oplossing voor. Er wordt aan een update gewerkt maar het is ingewikkeld blijkbaar. Het geldt overigens ook voor de andere modems.Â