Skip to main content
Updates

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.23.04.18

Categorie:SuperWifi 2
  • July 19, 2023
  • 72 reacties
  • 7793 keer bekeken
SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.23.04.18
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

72 reacties

• August 11, 2023

@BruisTablet Geen rode puntjes hier bij resetten. 1 is nu klaar en heb ik maar erg lang aan de modem laten hangen. Ben nu bezig met de 2de en doe ik op dezelfde manier. Moet daarna kijken of die onbedraad wil. We gaan het zien en hoe jullie op de hoogte.

• August 11, 2023

En natuurlijk bedankt @BruisTablet 👍

roam
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 11, 2023

De SuperWifi 2 ondersteunt geen U-APSD, wel op de Box 12. Dit kan voor slechtere batterijduur zorgen voor clients.

De basic rates zijn niet OFDM-only (6, 12, 24 Mbps), 802.11b staat aan (1, 2, 5.5, 11 Mbps), niet op de Box 12.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • August 11, 2023

@BruisTablet Geen rode puntjes hier bij resetten. 1 is nu klaar en heb ik maar erg lang aan de modem laten hangen. Ben nu bezig met de 2de en doe ik op dezelfde manier. Moet daarna kijken of die onbedraad wil. We gaan het zien en hoe jullie op de hoogte.

Raar als ik de SW2 met sateprikker ingedrukt houd dan na ongeveer 10sec 5 maal een rode puls van de led en dan kan het losgelaten worden. Was ook een unit hier op ethernet aangesloten. Wel nog met de oude software. Met nieuwe KPN software op de SW2 geen rode knipper confirmatie las je reset.

• August 12, 2023

Okay, inmiddels is het gelukt om alle 4 van de nieuwe software te voorzien, alleen… 1 blijft maar continu groen staan en de andere 3 blijven maar groen knipperen. Ik heb al zo vaak de afgelopen 2 jaar alles opnieuw moeten doen, dat het zelfs de KPN medewerkers het hun begroot.. Anyway, we geven niet op.

Ik ben bang dat ik de modem moet resetten en een volledige nieuwe installatie moet doen. Voordat ik dit ga doen, heeft iemand nog tips?

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • August 12, 2023

Staan ze op synced te controleren in de v12: Met deze software zijn ze via ethernet in 30sec gesynchroniseerd. Bij loskoppelen gaan ze ongeveer 30-40sec naar rood dan naar oranje en tijdje later naar groen. Groen knipperen betekent verbinding zoeken. Staat de wifi op de v12 aan want anders gaat overal alle SW2 op wifi uit. Dat is nog steeds een bug in deze software.

• August 12, 2023

Goedemiddag allemaal,

The Eagle Has Landed!

I Repeat.

The Eagle Has Landed!

Het helpt als je altijd dezelfde stappen volgt, want op een gegeven moment moet het goed gaan. 

Op mijn “oude” box 12 had ik WiFi uit staan en 1 SW2 bekabeld en die zorgde ervoor dat de overige SW2 werd verbonden. In de “nieuwe” 12 stond WiFi direct aan en op de een of andere manier konden ze niet verbinden. Heb gewoon het installatieproces opnieuw gedaan: 

Alle SW2 ontkoppelen en uitdoen. Op 1 kabel van de modem 1 SW2 aansluiten. Wachten totdat het led groen wordt, daarna resetten 10 seconden met een paperclip de resetknop ingedrukt houden. Als het goed is, wordt de nieuwe software geïnstalleerd. Ga tussendoor niet kijken, want de oude software ziet dat je toegang zoekt tot het WifiPunt en gaat dan blauw flikkeren.

Als de nieuwe software er opstaat en het lampje op groen staat dan heb ik in mijn geval de SW van de voeding gehaald en gewoon weer bekabeld aangesloten.

Wat ik nu zelf heb gedaan, is weer een reset en wachten totdat alles goed gaat en weer wachten tot de lamp op groen gaat. Vervolgens voeding er afgehaald, kabel eruit en voeding erop zonder kabel. Wel dichtbij de modem doen. Als het goed gaat, wordt het nu groen en is de SW2 draadloos verbonden met de modem. Doe dit vervolgens met alle SW2. 

Het lijkt veel werk, maar dat is het eigenlijk niet. Wel als je alles moet uitvogelen.

In de oude app van KPN Thuis stond dit procedure goed beschreven. Nu die app er niet meer is, zou dit soort handleidingen in de MijnKPN moeten komen of op het forum.

@BruisTablet en anderen: Bedankt voor je hulp en het is fijn dat als je bezig bent, er iemand is die met je meekijkt en meedenkt. Top!

• August 13, 2023

Goedemiddag allemaal,

Al 2 jaar lang had ik last van wegvallende verbindingen met Apple HomeKit producten (camera’s, lampen, etc). Dit lag niet aan de Apple’s HomeKit maar aan het Mesh-systeem van de Box 12. Na de update naar KPN Software, is het al 2 dagen erg rustig op mijn netwerk, sterker nog: al een dag geen wegvallende verbindingen. Als dit zo blijft zou ik dat bij de helpdesk aan hier op het forum aangeven want dit zou veel gebruikers kunnen helpen.

• Topper
  • August 22, 2023

Hey,

hoe start ik de update ? Als ik wil inloggen ziet het er bij mij anders uit als op De plaatje boven op. 

ik heb wel de box 12 en de super WiFi 2 (de zwarte uit voering)

Maar als ik inlog op me modem zie ik nergens update staan ? 

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • August 22, 2023

Hey,

hoe start ik de update ? Als ik wil inloggen ziet het er bij mij anders uit als op De plaatje boven op. 

Je kunt de update niet zelf forceren. Je krijgt de update voor SuperWifi alleen als de Box 12 de update al heeft.

Op dit moment geven we de nieuwe Software aan klanten met alleen een Box 12. En als die klanten dan bijv. SuperWifi punten aanschaffen gaan die apparaten nu ook mee.

Voor jou is het is nog even afwachten. Is er een reden waarom je de update graag z.s.m. wil?

• Topper
  • August 22, 2023

Hey,

Je kunt de update niet zelf forceren. Je krijgt de update voor SuperWifi alleen als de Box 12 de update al heeft.

Op dit moment geven we de nieuwe Software aan klanten met alleen een Box 12. En als die klanten dan bijv. SuperWifi punten aanschaffen gaan die apparaten nu ook mee.

Voor jou is het is nog even afwachten. Is er een reden waarom je de update graag z.s.m. wil?

Hey Paul,

niet echt een rede haha, maar de update voor de box 12 start die dus van zelf ? Heb soms het idee dat de WiFi van me telefoon afgaat en dan weer met een sec terug is. Weet niet of die update daar tegen helpt ?

Forum|alt.badge.img

Wanneer komt er weer een nieuwe update uit ?

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • September 15, 2023

Ja... een update waarbij de SuperWiFi's gewoon weer apart in te stellen zijn. Dat zou handig zijn. Dan kan ik ze weer gebruiken.

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • September 15, 2023

@Meedenkertje26 ik kan je op dit moment alleen vragen de product updates in de gaten te houden. 

roam
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 5, 2023

Een update zou wel fijn zijn ja.

Kleine aanvulling. De SW2 ondersteunt wel U-APSD, maar alleen op de 5 GHz van het gastnetwerk. Niet op het hoofdnetwerk of 2.4 GHz van het gastnetwerk. Op de Box 12 staat U-APSD wel aan voor alle netwerken.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 6, 2023

Helaas is nog niet bekend wanneer we voor de SuperWifi 2 weer een update hebben. Er wordt nog gewerkt aan de volgende versie. Zodra die klaar is zetten we hem beschikbaar. Maar op dit moment heb ik daar nog geen prognose voor. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 8, 2023

Komt er voor de v10 ook nog een update?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Slontje Daar is nog niks over bekend. Als er een update voor komt dan melden we dit in onze Product Updates!

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 8, 2023

@Slontje Daar is nog niks over bekend. Als er een update voor komt dan melden we dit in onze Product Updates!

Jammer maar helaas denk ik dan

Forum|alt.badge.img

Sinds eergisteren nieuwste update binnen, SW2.C.23.04.26

KPN, wat is er allemaal veranderd? 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 20, 2023

Jammer maar helaas denk ik dan

De V10 gaat wel over naar de nieuwe KPN Software, maar wanneer die dan aan de beurt is, is nog niet bekend.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 20, 2023

Sinds eergisteren nieuwste update binnen, SW2.C.23.04.26

KPN, wat is er allemaal veranderd? 

We moesten even wachten tot we het change log binnen hadden, en die is er nu. 

We waren origineel van plan om bij updates op de update dit topic aan te passen. Net zoals we bij de Box 12 doen. Maar de updates voor wifipunten gaan langzamer dan die voor de Box 12. Dus kiezen we er nu toch voor om dit in losse product updates te doen. Dus bij dezen is er dan ook een nieuwe, en sluit ik deze product update.