Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 verliest regelmatig verbinding, met een kabel op de Box 12 aangesloten

• September 20, 2025
  • 7 reacties
  • 58 keer bekeken

Ik heb nu al 3 maanden een probleem met mijn superwifi 2 booster, deze booster is direct bekabeld vanuit mijn router(kpn box 12). Minimaal 1x per week verliest deze de connectie, wanneer ik de booster opnieuw opstart werkt het nogsteeds niet. Pas wanneer ik de volledige router opnieuw heb opgestart werkt alles weer. Ook de booster naar fabrieks-instellingen zetten heeft geen zin. Beide apparaten zijn volledig up to date.

7 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • September 20, 2025

Probeer eens een herstart thuisnetwerk vanuit het modem, dat wil vaak helpen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 21, 2025

Zoals ik in het bericht aangaf werkt dat wel alleen moet ik dit 2x per week doen. Ik vind dat zelf erg vervelend voor een apparaat van 70 euro.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Renzof, welkom op de community. Dat meerdere keren in een week doen klinkt niet fijn inderdaad! Het herstelt zich als je apparaten opnieuw opstart begrijp ik, maar niet blijvend. Heb je alle apparatuur ook al eens gereset, en daarna helemaal opnieuw ingesteld? We zien daar vaker een verbetering mee als zoiets zich voordoet.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 23, 2025

Ja ik heb alles al een keer opnieuw gereset, ook heb ik de versterker meermaals na fabrieks-instellingen gezet en gewisseld van plek, zowel bedraad als draadloos. Helaas zonder resultaat.

Jasper van KPN
Moderator

Had je daarbij alleen de SuperWifi's gereset? De link die ik noemde geeft aan dat je dat ook met het modem kunt doen, in een specifieke volgorde. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 24, 2025

Ik heb zowel de router als superwifi gereset, heb zelfs bij de action een goedkope booster gehaald en op dezelfde plek gezet en deze blijft nu al 2 weken zonder problemen draaien. Dus mij lijkt het dat er iets in het punt van die superwifi niet goed zit.

Jasper van KPN
Moderator

Had je dat resetten ook in die stappen gedaan die ik noemde? Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Als je het niet benoemt is het gissen voor ons.

Heeft de SuperWifi dat alleen op die plek, of heb je die ook al eens op andere plekken geprobeerd?Â