Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 werken niet meer na update

• February 15, 2025
  • 39 reacties
  • 3997 keer bekeken

Toon eerste bericht

39 reacties

• Deelnemer
  • May 3, 2025

Hi, wordt er een beetje moe van. Alles edaan bekabeld enz. Dan wel groen maar zodra ze los gaan branden ze gelijk weer rood….echt en dan als je belt. Heeft u de stekker er in en uit gedaan? ..pppppphhh kom met een oplossing je hebt zelf die storing veroorzaakt stuur een monteur...als wij die aanvragen moet je er voor betalen 

• Topper
  • May 3, 2025

Hi, wordt er een beetje moe van. Alles edaan bekabeld enz. Dan wel groen maar zodra ze los gaan branden ze gelijk weer rood….echt en dan als je belt. Heeft u de stekker er in en uit gedaan? ..pppppphhh kom met een oplossing je hebt zelf die storing veroorzaakt stuur een monteur...als wij die aanvragen moet je er voor betalen 

helaas klopt dit! Ik heb tot nu toe goede ervaring met de helpdesk...nogmaals helaas.

• Deelnemer
  • June 18, 2025

Echt waardeloos.. Vorige maand de update van het modem en de versterkers gehad, sindsdien werken de SuperWifi 2 punten niet meer. Alles al gereset, herstart enz. maar niks werkt. 

Experia Box 10 : firmware V10.C.25.04.05 

2x SuperWifi 2: Firmware: SW2.C.25.02.02

Voor de upgrade had ik Wifi op het modem ook uit staan. Dat werd geheel geregeld door beide SuperWifi 2 punten die beide via Ethernet verbonden zijn met het modem. Nu zie ik in de webinterface van het modem ook de volgende error: “This device is not successfully connected to the home network. Repeat the DIY installation and use the supplied internet cable.”

Gekke is dat je deze meldingen in de “Mijn KPN” app bij “Wifinetwerk beheren” niet ziet. Daar is alles groen maar er zijn geen devices verbonden met de SuperWifi2 punten. alleen met het modem.

Echt geen zin om de helpdesk te bellen omdat je dan eerst door het hele script heen moet en allerlei dingen moet uitvoeren die ik al meerdere keren gedaan heb. 

KPN moet echt met een oplossing komen want dit werkt echt voor geen meter. 

• Topper
  • July 3, 2025

Heb exact hetzelfde probleem als hapwat. KPN, wat is de oplossing?

Erwin van KPN
Moderator

Zo te zien heb je je eigen topic hiervoor aangemaakt, ​@wnijmeijer . Ik zou daar de vraag nogmaals stellen. 

• Deelnemer
  • August 7, 2025

Ik heb op de Experia Box 10 nu inmiddels Firmware V10.C.25.08.03 en ik heb de Wifi op het modem uitgezet zodat alleen de twee SuperWifi2 extenders gebruikt worden. Deze opzet lijkt beter te werken. Foutmeldingen zijn weg in het dashboard van het modem en je ziet nu ook weer netjes de devices aan een extender zitten. 

Echter lijkt het e.a. nog niet helemaal stabiel te werken. Heb sinds enige regelmaat dat het modem volledig onbereikbaar is en dat het e.a. pas na een herstart weer even goed werkt. 

.. het is nog verre van optimaal. 

Sylvestergroningen
Deelnemer

Hier werkt 1 versterker ook niet meer. De moed zakt me in de schoenen als ik hier alle posts lees.

Misschien ook maar na tig jaren KPN een andere provider zoeken….

• Deelnemer
  • September 4, 2025

Ik heb uiteindelijk toch de helpdesk gebeld. Gezegd dat ik alles al opnieuw geïnstalleerd heb volgens de instructies van dit forum. Nieuw modem gekregen, dat bleek te werken. Beide superwifi punten werken nu weer zoals ik het voor de update had. 

Sylvestergroningen
Deelnemer

Na telefoontje met de helpdesk is het toch nog gelukt. LAN kabel van wifiversterker in modem en stekker in stopcontact dichtbij het modem. Als het dan stabiel is (groen lampje) verplaatsen naar waar je het wilt plaatsen. 

• Nieuwkomer
  • October 6, 2025

Na een update van de modem (zwarte KPN Box 12b) stappen gevolgd om de 2 super wifi 2 punten opnieuw aan te sluiten (resetten), want die bleven op rood staan. Helaas. Gebeld met klantenservice. Eerste keer werd me verteld dat ik opnieuw de stappen moest uitvoeren (wat ik al had gedaan) en tweede keer zou het aan de voedingsstekker liggen. Vond dit al onwaarschijnlijk want wat heeft de voeding te maken met de software? Maar goed, stond er voor open. Andere voedingsstekker gehaald en helaas… werkt nog niet… Ben inmiddels al een kleine dag verder na al het geprobeer, steeds weer een half uur wachten en 10 minuten na de loskoppeling… Zwaar teleurgesteld. Voor de update werkte het prima… Behoorlijk frusti! Nu zit ik met 2 niet werkende superwifi’s… O ja, wel werd me gevraag of ik niet wilde overstappen met mobiel naar kpn (voor gratis netflix) door zowel de eerste medewerker van de helpdesk als de medewerker in de winkel waar ik de nieuwe stekker heb gehaald.

Forum|alt.badge.img+1
  • Deelnemer
  • November 6, 2025

Ik had een vergelijkbare situatie (SW2's met rode LED aan KPN Box 12). 

Uiteindelijk werkte de volgende oplossing (mbv KPN-belafspraak):

• Fabriek reset van de SW2('s). 
  • Aangepaste instellingen, van het modem, bewaren.
  • Fabriek reset van het modem.
  • Eventueel SW2 spanningsloos maken.

Toen werkte alles weer.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 13, 2025

Na 3 dagen knoeien dit forum tegengekomen. Ik heb nu dit probleem ook na een update. 3 van de 4 versterkers werken nog steeds niet na verschillende resets (schone installatie). Zolang de kabel erin zit blijft hij groen branden. Direct na eruit halen wordt hij rood. Degene die het doet moet wel heel dicht bij het netwerkkastje blijven anders stopt hij direct. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Maarten 3474 . Ik zie je reply nu pas.   Excuus daarvoor. 

Heb je het ondertussen kunnen oplossen? 

• Nieuwkomer
  • December 13, 2025

Voor de KPN Box 12 heb ik het als volgt op kunnen lossen.
Inloggen als admin op modem, meestal te vinden via de browser: http://192.168.2.254/

Eenmaal ingelogd naar ‘Home Network’.
Daar de versterker selecteren die rood gekleurd is.
In het tabblad Wi-Fi radio selecteer je Wi-Fi 5 compatibility en klik op ‘Save’.

De versterker wordt opnieuw geconfigureerd en komt na enkele minuten weer op (groen)

configuratie screenshot