Skip to main content
Vraag

Superwifi 2 wil niet meer verbinden met mijn modem sinds de laatste update

• August 21, 2025
  • 5 reacties
  • 106 keer bekeken

Wij hebben een modem / software update gehad afgelopen 19 augustus.

modem werkt, wifi is aanwezig, maar krijg op geen enkele mogelijkheid mijn superwifi aan de praat, super wifi 2.

1 punt is het hoofdpunt, primair en die is bekabeld aangesloten, die werkt althans die brand groen.

Bij andere wifi punten komt er geen verbinding tot stand, alle stappen doorlopen steeds weer opnieuw, resets gedaan, wifi op de modem aan en uit helpt ook niet. Ook de installatie hulp uitgevoerd, die laatste lijkt wel vast te lopen of niet te werken.

Wat kan hier de reden voor zijn of wat zou ik eventueel verkeerd doen, heb ook een reserve punt liggen doe geeft eenzelfde resultaat dus er is geen defect.

groeten GW

5 reacties

• August 21, 2025

De tweede SuperWiFi heb je ook bekabeld aangesloten? Dat moet na een reset uiteraard. En ziet hem dan bekabeld eerst maar eens werkend te krijgen.

Bij resetten het kleine knopje ongeveer 20 seconden vast houden. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Patrick Gwenny . Welkom hier.

Waarschijnlijk moet die andere nog de juist firmware krijgen.  Mijn tip: Sluit deze tijdelijk bekabeld aan en doe dan een reset. (minstens een half uur aangesloten laten!) Doe dit daarna ook met de reserve.

Hierna zouden ze weer gewoon draadloos moeten werken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 25, 2025

Hoi,

ik heb alles een reset gegeven.

alles wat bekabeld was los gemaakt, in de omgeving van de modem zaken ‘losgekoppeld’ die gekoppeld waren op wifi zover mogelijk. De ontvangers, denos heos, ps5, telefoons en ipad en alles wat verbonden was netwerk gegevens reset gedaan. 
Ook modem en kpn wifi 2 ontvangers reset en daarna 1 voor 1 weer verbonden bekabeld, vervolgens de wifi apparaten weer 1 voor 1 laten verbinden.

so far so good, alles in orde.

• Nieuwkomer
  • September 1, 2025

Dit heb ik sinds de laatste 2 updates….elke keer moet ik alles weer resetten om de boel weer werkend te krijgen.

Echt gebruiksvriendelijk is het niet op deze manier…..

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • September 1, 2025

Zaterdag bij familie. TV boven op SuperWifi1 punt happert. In modem gekeken die was gekoppeld aan SuperWifi2 punt die niet in sync was. SuperWifi2 reset gegaan en 1uur bekabeld en nu SuperWifi2 punten weer in sync en TV boven niet meer happeren.