Skip to main content
Antwoord

SuperWifi 2 wordt paars en wil niet aansluiten op Box 12

• November 24, 2025
  • 2 reacties
  • 38 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik probeer nu al anderhalf uur om mijn nieuwe SuperWifi 2 aan te sluiten op de KPN Box 12. Elke keer als ik de ethernetkabel verwijder wordt de SuperWifi 2 paars. De modem heeft de laatste software geïnstalleerd, zegt Mijn KPN, dus daaraan kan het niet liggen. Ik heb twee andere SuperWifi’s die al (enkele jaren) zijn aangesloten. Wat doe ik verkeerd?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@RaymondB1971, welkom op de KPN Community!

Een paars lampje op de SuperWifi 2 betekent dat deze nog de fabrieksinstellingen heeft. De instellingen van het modem zijn dan nog niet overgenomen. Sluit hem rechtstreek bekabeld aan op je modem, zonder andere apparatuur ertussen (switch, draadloze verbindingsset, etc.) Na enkele minuten is de configuratie ingeladen en zal het SuperWifi punt weer groen branden.

Gaat het lampje toch elke keer weer terug, volg dan onderstaande instructies:

1. Maak je SuperWifi punt stroomloos.
  2. Sluit hem rechtstreeks bekabeld aan op je modem
  3. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 15 minuten. Het lampje van het SuperWifi punt zal achter elkaar verschillende kleuren laten zien.
  4. Zodra hij continu groen brand, koppel je SuperWifi punt los van je modem en zet hem terug op de plek waar hij stond. 

Als dit niet helpt, probeer dan het volgende:

1. Is je SuperWifi punt bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit het SuperWifi punt
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop het SuperWifi punt tot hij 5x rood knippert
  3. Het SuperWifi punt start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan het Superwifi punt uit met de aan/uitknop
  4. Sluit je SuperWifi punt (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten. Het lampje van het SuperWifi punt zal achter elkaar verschillende kleuren laten zien, eindigend met stabiel groen.
  6. Hierna is het SuperWifi punt weer werkzaam en kan, als je dat wilt, losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden

Hopelijk lukt het hiermee om jouw SuperWifi 2 punt aan de praat te krijgen. 😊

2 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • November 24, 2025

Wat gebeurt er als je hem uit en aanzet als het lampje paars brandt?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 26, 2025

Hallo ​@RaymondB1971, welkom op de KPN Community!

Een paars lampje op de SuperWifi 2 betekent dat deze nog de fabrieksinstellingen heeft. De instellingen van het modem zijn dan nog niet overgenomen. Sluit hem rechtstreek bekabeld aan op je modem, zonder andere apparatuur ertussen (switch, draadloze verbindingsset, etc.) Na enkele minuten is de configuratie ingeladen en zal het SuperWifi punt weer groen branden.

Gaat het lampje toch elke keer weer terug, volg dan onderstaande instructies:

1. Maak je SuperWifi punt stroomloos.
  2. Sluit hem rechtstreeks bekabeld aan op je modem
  3. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 15 minuten. Het lampje van het SuperWifi punt zal achter elkaar verschillende kleuren laten zien.
  4. Zodra hij continu groen brand, koppel je SuperWifi punt los van je modem en zet hem terug op de plek waar hij stond. 

Als dit niet helpt, probeer dan het volgende:

1. Is je SuperWifi punt bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit het SuperWifi punt
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop het SuperWifi punt tot hij 5x rood knippert
  3. Het SuperWifi punt start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan het Superwifi punt uit met de aan/uitknop
  4. Sluit je SuperWifi punt (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten. Het lampje van het SuperWifi punt zal achter elkaar verschillende kleuren laten zien, eindigend met stabiel groen.
  6. Hierna is het SuperWifi punt weer werkzaam en kan, als je dat wilt, losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden

Hopelijk lukt het hiermee om jouw SuperWifi 2 punt aan de praat te krijgen. 😊