Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi blijft op oude firmware, kan ik een update krijgen?

• August 4, 2026
  • 1 reactie
  • 60 keer bekeken

Hoi,

Ik heb een KPN Box 12 met 2 SuperWifi 2.0-punten die niet worden opgenomen in mijn mesh-netwerk. Ze draaien nog op oude firmware en verschijnen met hun fabrieksnaam (SW-CB2630 en SW-CB0E2F) in plaats van als SuperWifi-punt in mijn netwerk.

Wat ik al geprobeerd heb:

• Beide punten meerdere keren fabrieksgereset
  • Bekabeld aangesloten op de Box 12 en urenlang gewacht op automatische update
  • Verwijderd en opnieuw toegevoegd via de MijnKPN app
  • Telefonisch contact met klantenservice gehad, daar gaf men aan dat de update technisch zichtbaar/mogelijk is, maar niet standaard wordt uitgevoerd

Serienummers:

• Punt 1: SW2-CB0E2F
  • Punt 2: SW2-CB2630

Ik zag in andere topics hier dat een moderator soms een handmatige updatepoging kan doen wanneer de reguliere weg niet werkt. Zou iemand van KPN willen kijken of dat ook voor mij mogelijk is? Ik snap dat hier geen recht op garantie tegenover staat, maar het gaat mij puur om de firmware-update zelf de punten werken verder prima, ze missen alleen de juiste software om mee te draaien in het mesh.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@Semih, welkom op de community 😊

Via een andere weg heb je laten weten dat het probleem inmiddels helemaal op is gelost, top! Mocht je in de toekomst nog weer tegen iets aanlopen, weet dan dat we weer klaar staan om je te helpen!

1 reactie

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 5, 2026

Hi ​@Semih, welkom op de community 😊

Via een andere weg heb je laten weten dat het probleem inmiddels helemaal op is gelost, top! Mocht je in de toekomst nog weer tegen iets aanlopen, weet dan dat we weer klaar staan om je te helpen!