Skip to main content
Antwoord

SuperWifi gekoppeld, maar SSID van Box 12 wordt niet getoond

• May 6, 2025
  • 14 reacties
  • 97 keer bekeken

Na het koppelen van een super wifipunt blijf ik het ssd zien van het wifipunt en niet van het v12 modem

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hey ​@Bob1414. Welkom op de KPN Community! 

Als je 2x hetzelfde netwerk tegenkomt als je scant naar netwerken, dan gaat er iets is mis inderdaad. Dan lijkt het erop dat de synchronisatie tussen je Box 12 en SuperWifi versterker niet optimaal en dat er niet gemesht wordt. Je kunt dit herstellen door een schone installatie te doen. Dat houdt in dat je de Experia Box en de SuperWifi beide een hard reset geeft. Hieronder lees je hoe je dat kunt doen. 

Na deze schone installatie en nadat alles weer groen brandt, kun je door middel van in te loggen op de webinterface van je Experia Box zien of je SuperWifi synced is. Dat zou de juiste status moeten zijn. Dit zie je onder Thuisnetwerk en dan te klikken op je SuperWifi punt. Hoe je inlogt op de webinterface kun je hieronder weer vinden. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 6, 2025

Beste ​@Bob1414 de WiFi namen zijn gelijk en zo hoort dat ook, net als het wachtwoord. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 6, 2025

Jan, 

Zo als jij omschrijft zou het moeten zijn.

Bij mij blijft het Wifi punt een eigen ssd en ww behouden , deze neemt de gegevens van het v12 modem niet over zoals een mesh netwerk zou moeten doen.

Alles al gereset , aangemeld etc

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 6, 2025

Dan handmatig even aanpassen ​@Bob1414 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 6, 2025

Je bedoeld beide hetzelfde ssd en ww geven?

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • May 6, 2025

welke firmware versie heeft de box12 en de super wifi punten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 6, 2025

Joey92, dat weet ik zo niet beide vorige week geleverd

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 6, 2025

Je bedoeld beide hetzelfde ssd en ww geven?

Inderdaad ​@Bob1414 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 8, 2025

Hoe weet ik niet maar ik heb nu 2 zenders met het ssid van het v12 modem

1x v12

1x wifipunt

Originele Ssid Wifi punt is uit de lucht als ik scan.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 8, 2025

Hey ​@Bob1414. Welkom op de KPN Community! 

Als je 2x hetzelfde netwerk tegenkomt als je scant naar netwerken, dan gaat er iets is mis inderdaad. Dan lijkt het erop dat de synchronisatie tussen je Box 12 en SuperWifi versterker niet optimaal en dat er niet gemesht wordt. Je kunt dit herstellen door een schone installatie te doen. Dat houdt in dat je de Experia Box en de SuperWifi beide een hard reset geeft. Hieronder lees je hoe je dat kunt doen. 

Na deze schone installatie en nadat alles weer groen brandt, kun je door middel van in te loggen op de webinterface van je Experia Box zien of je SuperWifi synced is. Dat zou de juiste status moeten zijn. Dit zie je onder Thuisnetwerk en dan te klikken op je SuperWifi punt. Hoe je inlogt op de webinterface kun je hieronder weer vinden. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 8, 2025

Op advies van arjan v12 modem gereset met pinpoint, 30 min stabiel laten draaien

Super wifi punt reset met pinhole 

Nig steeds 2 ssid met de naam van v12

1/3 van de download snelheid van abo volgens kpn speedtest

Ik weet t nie meer 

Leen59
Wijsgeer
  • May 8, 2025

Heb je misschien het extra netwerk aanstaan met dezelfde ssid?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 8, 2025

Niet ingelogd op modem alles default

Leen59
Wijsgeer
  • May 8, 2025

Wil je eventueel een screenshot van de overzichtspagina van het modem plaatsen? Privé gegevens even onzichtbaar maken.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ik ben net zoals ​@Leen59 wel benieuwd naar het Topologie-overzicht in de webinterface van je modem. Ook ben ik benieuwd naar de firmwareversies die draaien op je modem en SuperWifi. Voor je modem zie je dat op de inlogpagina als je gaat naar http://192.168.2.254 en voor je SuperWifi punt zie je dat als je klikt in de Topologie (onder Thuisnetwerk) op je SuperWifi punt. Daarna klik je op Apparaat info en vind je onderaan de firmwareversie. Ook mag je even kijken bij Koppelingsstatus en controleren welke status daar wordt weergegeven. 

Heb je ook na het resetten van het SuperWifi punt 'm wel 30 minuten lang bekabeld aangesloten gelaten op je modem? Dat is nodig om 'm de laatste firmwareversie op te laten halen.Â