Skip to main content
Vraag

SuperWifi in groot huis: kom beneden dekking tekort

• March 16, 2026
  • 3 reacties
  • 31 keer bekeken

Hoi, ik woon in een huis met 4 verdiepingen en heb een aantal SuperWifi-punten aangeschaft. Helaas heb ik nog de Experiabox V10. Deze schakelt zijn eigen wifi uit, waardoor ik eigenlijk een wifipunt tekortkom op de begane grond om een goed dekkend mesh-netwerk te krijgen. Ik heb gehoord dat de KPN Box 12 dit probleem oplost omdat die wél meedoet in het netwerk. Zou een moderator mij kunnen helpen aan een upgrade?"

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 16, 2026

Beste ​@MarcoD0172 bij een V10 met de nieuwste KPN software schakelt de wifi niet uit, maar werkt de V10 als Master voor de wifipunten en vormen dan een mesh. 

Een goed modem vervangt KPN niet en bij een defect zou je weer een V10 krijgen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 16, 2026

Beste ​@MarcoD0172 bij een V10 met de nieuwste KPN software schakelt de wifi niet uit, maar werkt de V10 als Master voor de wifipunten en vormen dan een mesh. 

Aha, dan klopt mijn aanname dus niet. Kan ik dan ook het wifipunt dat vlakbij de V10 staat op een andere plek zetten?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 16, 2026

Aha, dan klopt mijn aanname dus niet. Kan ik dan ook het wifipunt dat vlakbij de V10 staat op een andere plek zetten?

Inderdaad 

Bij de oude software ging de wifi inderdaad uit. ​@MarcoD0172 

Â