Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi punt als ontvanger valt na laatste update aanhoudend uit

• November 23, 2025
  • 14 reacties
  • 105 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Mijn draadloze wifi-punt valt na de laatste update na enkele minuten steeds uit naar Rood en ontvangt niets.

Reset volgens instructies werkt niet.

Wifi werkt in huis verder wel en een losse kanel over de vloer (15 meter) werkt ook. Alleen de draadloze ontvanger niet (deed het al 5 jaar wel goed).

Ook een nieuwe hotspot als ontvanger werk idem niet.

Beste antwoord door Doc2

@Leen59 hallo Leen, fijn dat je mijn vraag probeert te beantwoorden. Het gaat om een aantal superwifi-punten in mijn draadloze wifi-systeem, waarvan er 3 vanaf mijn router bedraad zijn en wifi-signaal uitzenden t.b.v. al mijn wifi-apparaten.

Het 4e (identieke) superwifi-punt is NIET bedraad, maar zit met een UTP- kabeltje aan mijn kpn- decoder pm uiteindrlijk mijn yv te voorzien van signaal.

Deze fungeert dus als ontvanger en is zo'n 5 jaar geleden door een kpn- monteur zo geïnstalleerd.

Werkte prima tot nu toe, was alleen wat lastig van updates te voorzien d.m.v. een 20m lange utp-kabel.

Na de laatste update was dit tot vanavond niet aan de praat te krijgen. Na 2 wifi-punten te hebben omgewisseld en volgens handleiding opnieuw te verbinden is dat nu wel gelukt.

Oorzaak????. Bedankt.

14 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • November 23, 2025

Probeer hem eens dichter bij het modem te zetten. Sinds de update is het draadloze bereik kleiner dan daarvoor.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 23, 2025

Lekker, heel mijn huis nu vol met wifi versterkers, alles op rood sinds 2 weken en niet meer aan de praat te krijgen. Ben van plan om het hele zaakje op de stoep te gooien ergens bij het hoofdkantoor :-) 

Leen59
Wijsgeer
  • November 23, 2025

Daar wordt jouw WiFi echt niet beter van 😐

Je zou het beste een schone installatie van alles kunnen doen.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 23, 2025

Daar wordt jouw WiFi echt niet beter van 😐

Je zou het beste een schone installatie van alles kunnen doen.

Al enkele keren gedaan,  vermoed dat er hier en daar flinke bugs in dit systeem zitten.

Bijv. waarom zijn er maar 2 SWp’s zichtbaar in het de topologie terwijl ik hem wel als ip zie?

Ik geef het nog een weekje of 2 en anders gaan ze de kliko in.

Leen59
Wijsgeer
  • November 23, 2025

Bekijk je de topologie op mobiel of PC ? Op mobiel werkt het namelijk niet goed.

Kun je een overzicht geven van jouw apparaten en firmwareversies?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 23, 2025

Jammer dat mijn vraag door een ander probleem wordt overschaduwd en rr vervolgens op vraag/item 2 wordt doorgepraat.  Hierdoor komt mijn vraag over een superWiFi-punt als ontvanger niet meer aan de orde.

Nogmaals mijn vraag: na de laatste updates is mijn ONTVANGER/superWiFi-punt op rood gegaan en hier niet meer werkend te krijgen, ondanks alle voorgestelde stappen ter verbetering. Wie heeft nog verse ideeën?

Leen59
Wijsgeer
  • November 23, 2025

@Doc2 Welk apparaat bedoel je met ONTVANGER/superWiFi-punt. TV ontvanger, superwifi? Graag even het model/ type vermelden zodat we gericht kunnen antwoorden.

Heb je al geprobeerd om hem dichter bij het modem te zetten zoals ik al eerder gezegd heb?

Wat bedoel je met een nieuwe hotspot als ontvanger?

kortom, het is allemaal een beetje onduidelijk zo.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • November 24, 2025

@Leen59 hallo Leen, fijn dat je mijn vraag probeert te beantwoorden. Het gaat om een aantal superwifi-punten in mijn draadloze wifi-systeem, waarvan er 3 vanaf mijn router bedraad zijn en wifi-signaal uitzenden t.b.v. al mijn wifi-apparaten.

Het 4e (identieke) superwifi-punt is NIET bedraad, maar zit met een UTP- kabeltje aan mijn kpn- decoder pm uiteindrlijk mijn yv te voorzien van signaal.

Deze fungeert dus als ontvanger en is zo'n 5 jaar geleden door een kpn- monteur zo geïnstalleerd.

Werkte prima tot nu toe, was alleen wat lastig van updates te voorzien d.m.v. een 20m lange utp-kabel.

Na de laatste update was dit tot vanavond niet aan de praat te krijgen. Na 2 wifi-punten te hebben omgewisseld en volgens handleiding opnieuw te verbinden is dat nu wel gelukt.

Oorzaak????. Bedankt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 24, 2025

Yv=tv

Leen59
Wijsgeer
  • November 24, 2025

Fijn dat het gelukt is. TV kastje via een WiFipunt is niet ideaal, maar blijkbaar werkt het. Voor het updaten kun je natuurlijk ook even de superwifi’s verplaatsen zodat je die lange kabel niet nodig hebt.Maar goed, het is uiteindelijk gelukt!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 25, 2025

Qua verplaatsen kan dat zeker. Tv- decoder updaten is dan lastiger want die staat met z'n kabels aardig ingebouwd. Al met al nu weer OK. Dank!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 25, 2025

Ik sluit hiermee deze topic over WiFi- hotspot als ontvanger updaten.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 26, 2025

Goedemorgen ​@Doc2 , welkom hier op de KPN Community en bedankt ook voor jouw bericht :)

Mooi om te lezen dat je het probleem inmiddels al hebt weten te verhelpen door 2 SuperWifi punten met elkaar om te wisselen en ook fijn dat je dit hier nog hebt willen delen! Ik ga er vanuit dat het nu goed is maar mocht je onverhoopt toch weer iets van problemen ervaren, laat het hier vooral weer weten zodat we met je mee kunnen denken! 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 28, 2025

Bekijk je de topologie op mobiel of PC ? Op mobiel werkt het namelijk niet goed.

Kun je een overzicht geven van jouw apparaten en firmwareversies?

Ben er nu klaar mee, alles heeft prima gewerkt totdat er sinds enkele welen iets is gewijzigd waardoor er na enkele dagen groen alle weer naar rood gaat op de 3 sp2 punten. Ik kan me niet voorstellen dat je iedere week de boel weer aan de router moet gaan hangen om zo alles weer op groen te krijgen. Ik stop ermee.