Skip to main content
Antwoord

SuperWifi punt werkt enkel via een bekabelde aansluiting

• October 17, 2025
  • 16 reacties
  • 144 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

Ik heb 2 SuperWifi-punten aangesloten op mijn Box 12b. Eén van de punten werkt prima draadloos, maar het andere punt wordt rood zodra ik de netwerkkabel eruit trek. Bedraad brandt het lampje gewoon groen.

Ik heb zelf al het volgende geprobeerd:
– Meerdere keren reset uitgevoerd (kort en lang ingedrukt, lampje knipperend paars en rood gezien).
– SuperWifi-punt opnieuw bekabeld aangesloten → groen lampje.
– Meerdere keren draadloos proberen te koppelen via WPS.
– SuperWifi-punt proberen toe te voegen via de KPNapp (app ziet hem niet)
– Meerdere keren herstart van het modem (Box 12b).
– Ander SuperWifi-punt werkt wel gewoon goed.

Op dit moment staat het betreffende SuperWifi-punt bekabeld aangesloten en groen brandend.

Kunnen jullie het wifi-profiel of de draadloze koppeling van dit specifieke SuperWifi-punt opnieuw instellen of synchroniseren met mijn modem? Of moet ik iets anders doen?

Beste antwoord door Leen59

Dat is oude software. Probeer een schone installatie.

16 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • October 17, 2025

Welke firmwareversie hebben modem en SW’s?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 18, 2025

Deze: 

Modem: V12.C.25.06.06

1 punt: SW2.C.25.05.06

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 18, 2025

Ik probeer nu ook andere draadloze apparaten te verbinden (op 2.4 netwerk), zoals een radiator op Wifi, maar ook deze kan ik niet verbinden.

• October 18, 2025

Modem: V12.C.25.06.06

1 punt: SW2.C.25.05.06

En het andere punt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 18, 2025

Die zie ik niet verschijnen in het thuisnetwerk als ik inlog in het modem.

• October 18, 2025

Die zie ik niet verschijnen in het thuisnetwerk als ik inlog in het modem.

Wel bij de verbonden apparaten als je hem bekabeld aangesloten hebt en het lampje groen is?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 18, 2025

Ja, wel via Lan verbonden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 20, 2025

Kan iemand mij misschien verder helpen? :)

• October 20, 2025

Kan je daarbij het ip adres zien? Zo ja: open een nieuw tabblad in je browser en vul dat ip adres in op de adresregel. Krijg je dan de webinterface van die SuperWiFi te zien? Dat je moet inloggen? 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Maya_E. Je hebt waarschijnlijk beide Wifi versterkers gewoon nodig in huis voor een goede Wifi verbinding, dus lastig dat één ervan wat problemen geeft. 

Zoals je het beschrijft, lijkt het erop dat de bekabeld aangesloten SuperWifi niet goed meedoet in je netwerk. Dat ie rood wordt als je 'm loskoppelt geeft dat ook wel aan. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je ziet wanneer je de vraag van Marlon probeert te beantwoorden: 

Kan je daarbij het ip adres zien? Zo ja: open een nieuw tabblad in je browser en vul dat ip adres in op de adresregel. Krijg je dan de webinterface van die SuperWiFi te zien? Dat je moet inloggen? 

Als je onderstaande ziet, dan gaat er iets mis met de firmware op je SuperWifi. 

Laat maar eens weten. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 20, 2025

Ik zie inderdaad dit scherm! Ik moet inloggen op het wifi netwerk. Wat kan ik hieraan doen?

Leen59
Wijsgeer
  • Antwoord
  • October 20, 2025

Dat is oude software. Probeer een schone installatie.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 21, 2025

Loop ik dan geen risico dat mijn wel werkende wifipunt er ook mee ophoudt? Dan heb ik namelijk helemaal geen werkend punt meer.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Het goed werkende SuperWifi punt hoef je niet mee te nemen met de schone installatie. Het is wel belangrijk dat je de stappen goed volgt bij de link die Leen59 geeft. En houd het SuperWifi punt ook minimaal een uur lang aan de ethernetkabel na de reset.

Het kan verder geen kwaad om beide SuperWifi punten te resetten. Die andere zal er niet ineens mee ophouden en gewoon op de KPN Software blijven zitten. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 20, 2025

@Arjan van KPN Helaas is dit ook niet de oplossing.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Jammer om te lezen ​@Maya_E! Arjan heeft een paar vrije dagen, vandaar dat ik hier nu reageer.

Dat het niet de oplossing is vertelt ons inhoudelijk niet zo veel. Kan je precies vertellen wat je sinds het laatste bericht van Arjan geprobeerd hebt? Heb je jouw SuperWifi gereset en zo ja, op welke manier? Heb je één van de twee of beide gereset? En welke software hebben ze nu? Alle details zijn welkom, alleen met voldoende informatie kunnen we je hier goed op weg helpen.