Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi punt werkt in 1 kamer slecht, afstand tot de modem is 19 meter

• March 19, 2026
  • 4 reacties
  • 30 keer bekeken

WiFI van het Super WiFi punt in een van de kamers is erg slecht en valt vaak uit. Afstand tot het modem is waarschijnlijk te groot, nl 19 meter). 

Beste antwoord door XS4-Arjan

Hoi ​@Alexander1954  zoals Jan al terecht aangeeft is 19m een te grote afstand (ik neem aan dat er ook nog wel een muur of raam tussen zit). 

Je kan er beter voor zorgen dat je je superwifi strategisch plaatst tussen de getroffen kamer en je experiabox - de superwifi moet niet te ver van je experiabox zijn en ook nog bereik hebben in die kamer. 2 x 10 meter is eigenlijk ook nog best veel, maar soms nog te doen. Als je echt een goede ontvangst wil, zorg dan dat je je superwifi punt bekabeld hebt aangesloten: dan kan die ook dichterbij die kamer gezet worden.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 19, 2026

Beste ​@Alexander1954 die afstand is draadloos inderdaad veel te groot.

Voor een goede draadloze ontvangst is de norm ongeveer 5 meter.

Als je het wifipunt bekabeld aan de modem/router aansluit kan het uiteraard wel.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • March 19, 2026

Hoi ​@Alexander1954  zoals Jan al terecht aangeeft is 19m een te grote afstand (ik neem aan dat er ook nog wel een muur of raam tussen zit). 

Je kan er beter voor zorgen dat je je superwifi strategisch plaatst tussen de getroffen kamer en je experiabox - de superwifi moet niet te ver van je experiabox zijn en ook nog bereik hebben in die kamer. 2 x 10 meter is eigenlijk ook nog best veel, maar soms nog te doen. Als je echt een goede ontvangst wil, zorg dan dat je je superwifi punt bekabeld hebt aangesloten: dan kan die ook dichterbij die kamer gezet worden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 19, 2026

Dank!

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Alexander1954, je bent zo te zien al goed op weg geholpen door Jan en Arjan. 19 meter is inderdaad erg ver voor het draadloze bereik, lukt het met de gegeven tips om dat te verbeteren?

Persoonlijk zou ik voor die afstand ook voor een bekabeld aangesloten SuperWifi gaan.