Skip to main content
Antwoord

SuperWifi punten gaan spontaan gelijktijdig blauw knipperen

• September 11, 2025
  • 17 reacties
  • 57 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Ik heb hier nu op mijn SW punten als op mijn V12 modem de allerlaatste firmware , so far so good.

Maar een ding blijft hier het geval: SW punt in de woonkamer is bekabeld en in de keuken via wifi.

Nu knipperen beiden om de zoveel bepaalde tijden allebei blauw , dat doen ze dus exact gelijk tijdig.

En dat doen ze sec of 30.  Daarna zijn ze weer gelijktijdig groen.

Nu mijn vraag, wat is dat voor een gedrag??

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Dat komt dan waarschijnlijk omdat er nog een configuratiesessie openstaat in de MijnKPN app. Het knipperen van de led's op de SuperWifi geven aan dat ze in slave modus staan. Het is verder niet verontrustend en kan ook geen kwaad. 

17 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • September 11, 2025

Als je ingelogd bent op een SW2 brandt het lampje blauw, is dat misschien het geval?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • September 12, 2025

Als je ingelogd bent op een SW2 brandt het lampje blauw, is dat misschien het geval?

Nee ik ben dan niet ingelogd op een sw2 punt.

Ik zie dat gebeuren als ik in de keuken sta .

Als die blauw knippert dan knippert die in de woonkamer gelijktijdig blauw. Ze gaan beiden dan ook weer gelijktijdig naar groen.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dit betekent een blauw lampje op de SuperWifi 2:

Stabiel: SuperWifi krijgt een update

Knipperend: Configuratieverbinding is actief.

Dit wil zeggen dat er communicatie gaat richting de webinterface van de SuperWifi. Dit kan zijn omdat je bent ingelogd op de webinterface van de SuperWifi zelf, maar ook als je ingelogd bent op je hoofdapparaat en aanpassingen doet aan de instellingen van je SuperWifi.

Dit knipperen gebeurt ook als je hebt ingesteld dat het lampje uit moet zijn. Zo kun je altijd terugvinden op welke SuperWifi je ingelogd bent.

De snelheid van het knipperen geeft aan wat elk apparaat is: Langzaam knipperen geeft aan dat die SuperWifi het hoofdapparaat is van het wifinetwerk. Snel knipperen geeft aan dat het een secundaire SuperWifi is.

Maar als je niet ingelogd bent, dan is het wel gek dat je een blauw lampje krijgt. Merk je verder ook iets in de verbinding als de SuperWifi blauw knipperen?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • September 12, 2025

Dit betekent een blauw lampje op de SuperWifi 2:

Stabiel: SuperWifi krijgt een update

Knipperend: Configuratieverbinding is actief.

Dit wil zeggen dat er communicatie gaat richting de webinterface van de SuperWifi. Dit kan zijn omdat je bent ingelogd op de webinterface van de SuperWifi zelf, maar ook als je ingelogd bent op je hoofdapparaat en aanpassingen doet aan de instellingen van je SuperWifi.

Dit knipperen gebeurt ook als je hebt ingesteld dat het lampje uit moet zijn. Zo kun je altijd terugvinden op welke SuperWifi je ingelogd bent.

De snelheid van het knipperen geeft aan wat elk apparaat is: Langzaam knipperen geeft aan dat die SuperWifi het hoofdapparaat is van het wifinetwerk. Snel knipperen geeft aan dat het een secundaire SuperWifi is.

Maar als je niet ingelogd bent, dan is het wel gek dat je een blauw lampje krijgt. Merk je verder ook iets in de verbinding als de SuperWifi blauw knipperen?

Ik merk niks aan de verbinding, als mijn vrouw bijv in de keuken staat en ziet sw punt blauw knipperen dan kijk ik in woonkamer en dan knippert sw punt daar ook blauw. 

En omdat we beiden kijken kunnen we zien dat ze gelijktijdig weer groen worden.

Ik weet dat als je inlogt op een sw punt dat ding blauw gaat knipperen, maar nogmaals ik log niet in op een sw2 punt en daarbij mijn v12 is master.em inloggen op 2 sw punten? Ik kan veel maar dat lukt mij echt niet.

• September 12, 2025

Nu knipperen beiden om de zoveel bepaalde tijden allebei blauw , dat doen ze dus exact gelijk tijdig.

Wat doet de KPN Box op dat moment? Heeft die geen slechte voedingsadapter waardoor de KPN Box zo af en toe opnieuw opstart?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • September 12, 2025

Wat doet de KPN Box op dat moment? Heeft die geen slechte voedingsadapter waardoor de KPN Box zo af en toe opnieuw opstart?

Wat kpn v12 box doet dat weet ik niet die zit in de meterkast. En ik zit niet achter laptop dus niet ingelogd.

Ik heb al een nieuwe adapter, die heb ik gisteren vervangen.

Nogmaals die 2 sw punten lijken met elkaar af te stemmen.

Staat los van inloggen 

• September 12, 2025

Als de KPN Box uitvalt, dan kan ik me heel goed voorstellen dat beide SuperWiFi's tegelijk blauw worden... want die hebben dan allebei tegelijkertijd geen verbinding met internet meer.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • September 12, 2025

Als de KPN Box uitvalt, dan kan ik me heel goed voorstellen dat beide SuperWiFi's tegelijk blauw worden... want die hebben dan allebei tegelijkertijd geen verbinding met internet meer.

kpn box valt niet uit!!!!!

TV of de radio blijven het gewoon doen,  de 2 SW buiten worden gelijktijdig blauw en dan weer gelijktijdig groen!!!!

• September 12, 2025

Ok. Heb je de utp kabel waarmee de ene SuperWiFi verbonden is al eens vervangen door een andere? Misschien is die een beetje brak ofzo waardoor de verbinding soms weg valt.

Je maakt geen gebruik van een draadloze verbindingset? 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • September 12, 2025

Ok. Heb je de utp kabel waarmee de ene SuperWiFi verbonden is al eens vervangen door een andere? Misschien is die een beetje brak ofzo waardoor de verbinding soms weg valt.

Je maakt geen gebruik van een draadloze verbindingset? 

Bedankt voor uw inzet, maar dit gaat het hem niet worden, en nee internet verbinding valt niet weg!!

Nog 1x de 2 sw punten lijken  met elkaar te communiceren maar ik weet niet waarom dat is mijn vraag, verder alle kabels zijn gewoon goed.

3 maanden geleden is hier 2 uur een monteur bezig geweest. 

• September 12, 2025

Van KPN ga je ook geen oplossing krijgen. Anders dan: resetten. Een andere kabel proberen is denk ik het enige wat je eens kan proberen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • September 12, 2025

Van KPN ga je ook geen oplossing krijgen. Anders dan: resetten. Een andere kabel proberen is denk ik het enige wat je eens kan proberen.

Reset gisteren al gedaan, kabels zijn prima

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik durf je dan niet te zeggen waardoor dit komt, ​@ivo46. Maar als alles blijft werken, dan kan het geen kwaad.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • September 12, 2025

Ik durf je dan niet te zeggen waardoor dit komt, ​@ivo46. Maar als alles blijft werken, dan kan het geen kwaad.

Ik was  al bang voor dit antwoord

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • September 13, 2025

Net getest als ik inlog bij SW punt in keuken knippert die blauw en woonkamer niet ( zo hoort het).

Maar ik zie nu ook als ik weer in log bij SW punt in de keuken , led dan groen blijft?

En als ik inlog bij SW punt in woonkamer dan knippert woonkamer blauw en in keuken niet, ( zo hoort het).

Blijft de vraag, waarom knipperen de 2 genoemde SW punten gelijktijdig blauw , als ik niet ingelogd ben?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 15, 2025

Dat komt dan waarschijnlijk omdat er nog een configuratiesessie openstaat in de MijnKPN app. Het knipperen van de led's op de SuperWifi geven aan dat ze in slave modus staan. Het is verder niet verontrustend en kan ook geen kwaad. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • September 15, 2025

Bedankt voor reactie ,  ik weet zeker dat er geen configuratiesessie open staat in de MijnKPN app, maar het geheel werkt,  ze staan in slave mode , dat klopt,  maar het internet blijft het nog doen dus ik laat het gewoon zijn beloop gaan.