Skip to main content
Vraag

SuperWifi punten werken niet meer sinds update

• November 22, 2025
  • 5 reacties
  • 80 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedendag,

Sinds de laatste update werken mijn 2 Superwifi punten niet meer. In mijn netwerkbeheer staan ze aangegeven als online maar in de werkelijkheid werken ze niet. Het groene lampje brand ook niet meer.

Nu heb ik op meerdere manieren de punten een reset gedaan, niet bedraad en bedraad. Maar op beide manieren vallen ze gewoon weer in het niet werken als ze zouden moeten.

Tevens heb ik beide punten terug naar fabriekssetting gezet door de reset knop te gebruiken. Beide punten hebben hebben de update (bekabeld) opgehaald, maar het probleem blijft zich voor doen.

Nu is het zelfs zo erg dat na de update binnen gehaald ik zenop hun oude plaats in huis zetten het paarse lampje continue blijft branden.

Wat is hier nu het probleem? AUB help!!!

5 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • November 22, 2025

Welk modem heb je precies 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 22, 2025

Jimmy,

Ik heb een KPN box 12 (zo'n zwart modem) en bij dit modem heb ik des tijds 2 witte superwifi schijven gekregen. In het begin werkten ze perfect, maar sinds de laatste update werken beiden witte superwifi punten niet meer.

Vandaag heb ik dus op meerdere manieren beide superwifi punten terug neer fabrieksinstelling gezet en zowel niet bekabeld als bekabeld weer in het netwerk geprobeerd te plaatsen. Maar blijkbaar werkt het niet. Nu zelfs zo erg dat nadat ik beide superwifi punten na een reset de upgrade te hebben geïnstalleerd zet het superwifi punt zichzelf terug neer fabrieksinstelling met een paars lampje bij terug plaatsen op de plek waar ik ze voorheen had staan.

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • November 22, 2025

@M Verbeten wellicht kan een moderator je uit de brand helpen of bellen met de klantenservice 0800 0402 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 22, 2025

Jimmy, 

Ik zit te denken om komende maandag naar de kpn winkel te gaan met beide superwifi punten en het probleem waar ik tegen aanloop.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 24, 2025

@M Verbeten ik heb precies het zelfde probleem. Echt alle reset procedures doorlopen die er maar zijn, geen resultaat. Service mederwerker kon aan de telefoon het ook niet verhelpen. Advies van deze service mederwerker gehad om bij de KPN winkel de de SW1 om te ruilen. Bij de KPN winkel kreeg ik echter nul op het rekest. SW1 buiten de garantie, omruilen niet mogelijk. Verkeerd voorgelicht door de service medewerker aldus de medewerker van de KPN winkel. 

Daarna weer met KPN gebeld, ook hier hetzelfde verhaal. Kortom, na een software update van KPN werken mijn SW1 niet meer (in combinatie met V10A in mijn geval) maar KPN neemt geen verantwoordelijkheid. Ik moet zelf nieuwe Super WiFi punten aanschaffen. 

Ik vind dit echt niet kunnen, maar ja wat moet ik doen??

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@M Verbeten. Welkom op de community! Ben je inmiddels al langs een KPN Winkel geweest? Ik ben erg benieuwd of het probleem al verholpen is en wat uiteindelijk de oplossing was.