Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi punten willen maar niet goed koppelen

• November 5, 2025
  • 29 reacties
  • 319 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben nu al zolang bezig met mijn super wifi extenders dat het zowat deel uit is gaan maken van mijn dagelijkse leven, dan weer zus dan weer zo maar dat ze beide goed werken is nog niet voorgekomen !

Heb alles maar werkelijk alles geprobeerd, ik heb zelfs kabes naar de extenders toe getrokken (bloed ,zweet en tranen) maar zelfs bekabeld krijg ik die krengen niet goed werkend !

Wel 100 keer de reset en koppel procedure uitgevoerd, modem ook zoveel keer of meer opnieuw opgestart maar niks helpt, contact met KPN is lastig en ik moet telkens als ik klantenservice  bel mijn hele verhaal opnieuw uitleggen wat weer resulteert in een gevoel van hopeloosheid, dat punt heb ik nu bereikt….ik geef het op, KPN extenders jullie winnen.

Als mijn contract afloopt wil ik overstappen maar KPN heeft de glasvezel kabels hier in Diemen ingegraven en dus moet ik maar weer naar Ziggo toe waar ik had moeten bijven, wel klanten strikken en wegkapen bij hun bestaande provider om achteraf gezien duurder uit te zijn en dan ook nog een niet goed werkend product aangesmeerd te krijgen waar ik maandelijks ruim €60 voor neerleg !

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi karloz, ik heb dit topic ook even doorgenomen en ik ben benieuwd of alles nu goed werkt. 

Mocht het niet werken, hebben de SuperWifi's ook de laatste update binnen? 

29 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 5, 2025

Dat klinkt als een noodkreet ​@karloz_76 en dat moet natuurlijk niet. Waar gaat het mis? Welk type modem heb je en welk type wifipunt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 5, 2025

Hoi Joep, was even tussendoor voetbal aan het kijken...ook hopeloos 😅

Bedankt voor je reactie, het gaat om een KPN Box 12 en 2x witte super wifi 2 punten.

Ik duik zo mijn bed in en log dan morgen wel weer in om een eventuele reactie te beantwoorden, zoals ik al zei mijn hoop op een goed einde is op een dieptepunt beland dus ik heb ook totaa geen haast met lezen, hoop op je begrip, fijne nacht  😉 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 6, 2025

Goedendag, correctie…. het betreft 2x witte Super wifi 1 punten

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 6, 2025

Zijn de SuperWiFi's voorzien van de nieuwste softwareversie? Waarschijnlijk een overbodige vraag maar ik vraag het toch😉. Heb je dit gelezen?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 6, 2025

Goedenavond Joep, bedankt voor je antwoord.

Nee, ik  zie via de KPN app dat ze beide nog onder de oude 25.07.02 versie draaien.

Ik neem aan dat na een reset en het koppeen aan de modem de update uit wordt gevoerd toch ?

Ik heb vandaag weer de modem gereset, thuiswerk gereset en beide extenders ook gereset, blijkbaar wordt die laatste software dan niet (goed) door de modem doorgegeven ?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 6, 2025

Ik ga ze dan nogmaals proberen te updaten, ik ontkoppel ze eerst via de web interface dan een reset en dan de koppel procedure doorlopen voor beide extenders één voor één, correct ?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 6, 2025

Dit is btw mijn modem versie : V12.C.25.06.06

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 6, 2025

Ik heb wat rond gekeken op het forum om te proberen je te helpen maar ik kom er niet uit. Het lijkt er op dat de de witte superwifi's in combinatie met de v10 een update krijgen maar zelfs daar ben ik niet zeker van. Het is allemaal heel erg onduidelijk. Een moderater gaat met een paar dagen reageren en die kan je vast vertellen hoe het nou precies zit. Sorry dat ik je niet verder kan helpen. 

Leen59
Wijsgeer
  • November 6, 2025

SW1 met box12 is nog niet aan de beurt voor een update. Eerst wordt boxV10 met SW1 gedaan. Ik zit ook al een paar weken op te wachten. Maar het koppelen zou gewoon moeten werken 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 7, 2025

Dank voor beide reacties, ik had ook a zitten rondkijken op verschillende forums maar ook ik vondt geen oplossing voor mijn probleem.

Het feit dat de extenders zowel via app als via de website niet goed worden weer gegeven lijkt verder niet de wifi connectiviteit te beinvloeden, alle wifi apparaten lijken wel gewoon te kunnen verbinden, dit komt waarschijnlijk bij meerdere situaties voor of klinkt dit als een nieuw geval ?  

Leen59
Wijsgeer
  • November 7, 2025

Zeker niet nieuw hoor.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 8, 2025

Verbonden apparaten via de extenders is telkens nul, volgens de topografie zit alles aan de wifi van de modem gelinkt en als ik via de website de extenders bekijk dus zonder in te loggen (rechter rond icoontje) dan is er eentje gewoon bereikbaar maar de tweede extender geeft altijd een probleem aan ?

Ik kan ook geen toegang krijgen tot de extenders zelf, as ik op de bijhorende ip adres klik dan hoort er een webpagina te openen maar dat lukt niet, komt dit ook misschien in meerdere gevallen voor ? 

Leen59
Wijsgeer
  • November 8, 2025

De witte SW1 kun je niet meer rechtstreeks benaderen, dit kan alleen via het modem. Bij de zwarte SW2 kan het wel.

JanD
Superuser
  • November 8, 2025

De witte SW1 kun je niet meer rechtstreeks benaderen, dit kan alleen via het modem. Bij de zwarte SW2 kan het wel.

Geldt tevens voor de EW

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 10, 2025

Geldt tevens voor de EW

Sorry, EW staat voor ?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

​@karloz_76 EW staat voor Experia WiFi. 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 10, 2025

Ik heb ontdekt dat één van de twee extenders niet goed werkt, na de reset is de extender in de paarse modus, bij het aansluiten van de utp kabel begint de led blauw te knipperen maar die gaat na een  minuut uit en blijft dan uit, trek ik de utp kabel los dan brandt het ledje opeens weer paars ?!?

Als ik dan weer de utp kabel koppel dan herhaalt dit proces zich weer, is dit een bekend probleem die opgelost kan/zal worden via een software update of moet ik een nieuwe extender aanvragen ? 

Leen59
Wijsgeer
  • November 10, 2025

Als de led uitgaat even de extender uit en weer aanzetten zonder de kabel eruit te halen, misschien gaat hij dan wel verder. Ik heb dat ook gehad.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 12, 2025

Goedenavond, Ik zie dat de led vandaag wel gewoon netjes groen brandt maar als ik op de inlog pagina van de KPN  webinterface kijk dan wordt dan knipperd er nog steeds een rood icoontje en als ik op de bovenste extender klik dan wordt er aangegeven dat de extender een probleem heeft dus ik vermoed toch dat de extender niet goed is.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 12, 2025

Een aantal dagen terug heb ik trouwens met iemand van KPN gesproken maar blijkbaar kan ik niet zo 1,2,3 kosteloos mijn wifi punt omruilen ?!?

Ik vermoed dat een extender van een andere merk ook niet gaat werken met de V12, dus ben ik verplicht een wifi punt te huren als ik het goed begreep, moet niet gekker worden, het is sinds een update dat het allemaal niet meer goed is gaan werken, wat kan ik daar aan doen ?

Rol mij dan maar terug naar toen alles nog wel werkte, ik vroeg toch niet om een update ?

Leen59
Wijsgeer
  • November 12, 2025

Goedenavond, Ik zie dat de led vandaag wel gewoon netjes groen brandt maar als ik op de inlog pagina van de KPN  webinterface kijk dan wordt dan knipperd er nog steeds een rood icoontje en als ik op de bovenste extender klik dan wordt er aangegeven dat de extender een probleem heeft dus ik vermoed toch dat de extender niet goed is.

Waarschijnlijk staat hij paired maar niet synched. WiFi punt bekabeld uit en aanzetten lost het misschien op.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 15, 2025

Hoi Leen, hmmm dat heb ik vast en zeker al meerdere malen gedaan UTP bekabeld aan/uit zetten maar zal het zodra ik kan voor de zekerheid proberen 😉

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 18, 2025

Goedenavond, na een best lange tijd (ik vermoed een record) kwam ik vandaag thuis en zag dat een wifi punt niet meer groen brandt of eigenlijk helemaal niet, eerst WPS knop gebruikt om te kijken of het ledje misschien uit stond maar nee, kreeg hem alleen weer groen door hem aan/uit te zetten…..to be continued

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 24, 2025

Hi karloz, ik heb dit topic ook even doorgenomen en ik ben benieuwd of alles nu goed werkt. 

Mocht het niet werken, hebben de SuperWifi's ook de laatste update binnen? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 24, 2025

Hoi Alex, bedankt voor het meedenken !

Ik heb even gekeken en ik zie dat juist mijn 2e wifi punt die ook wordt aangegeven met “probleem" wel de laatste update heeft ontvangen, dat moet pas geleden zijn geweest.

Mijn andere wifi punt die wordt aangegeven als gekoppeld die heeft nog de oude software, zal ik die ook bekabeld herstarten?