Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi's stoppen er spontaan mee

• August 1, 2025
  • 3 reacties
  • 95 keer bekeken

Rick.van.D
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Ik heb hetzelfde probleem. Box 14 (firmware V14.C.24.07.02) met 4 Superwifi's 2 (firmware SW2.C.24.07.04).

Na enkele dagen tot een week stoppen de superwifi’s ermee en gaan meestal groen knipperen. De enige oplossing is door het modem te herstarten of het thuisnetwerk te herstarten. Hierna verbinden de superwifi's weer en gaat het weer een week goed.

In het verleden diverse keren een schone installatie gedaan van de superwifi's, echter zonder blijvend resultaat. Na enige tijd kwam bovenstaand probleem toch weer terug.

Ik heb mijn hoop nu een klein beetje gevestigd op de firmware upgrade van de superwifi 2 van firmware SW2.C.24.07.04 naar SW2.C.25.05.02.

Aangezien ik de superwifi's i.c.m. Box 14 heb laat deze upgrade op zich wachten. Ik hoop dat deze snel doorgevoerd gaat worden. Wellicht dat een KPN medewerker meer informatie hier over heeft.

Tevens heeft de Box 14 ook al enige tijd geen firmware upgrade mogen ontvangen. Wellicht is hier meer informatie over wanneer dit op de planning staat!

Al met al is het wel te doen, het is alleen 1 keer per week het modem opnieuw opstarten en het werkt weer, maar ik ben zeer benieuwd of de problemen worden opgelost met de firmware upgrades.

Groeten,

Rick

Admin: Eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Beste antwoord door Alexandra van KPN

@Rick.van.D Hoi Rick, we denken hier in de community graag met je mee!

Misschien is het informatie te over, maar toch, hier vind je tips voor wat je kunt doen bij een groen knipperend lampje op je SuperWifi:

Er wordt achter de schermen steeds doorgewerkt aan updates voor onze apparatuur, zoals ook de Box 14. Meer daarover lees je in onze Product Updates. Zo gauw er nieuws is over een nieuwe update, lees je het daar.

3 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Rick.van.D Hoi Rick, we denken hier in de community graag met je mee!

Misschien is het informatie te over, maar toch, hier vind je tips voor wat je kunt doen bij een groen knipperend lampje op je SuperWifi:

Er wordt achter de schermen steeds doorgewerkt aan updates voor onze apparatuur, zoals ook de Box 14. Meer daarover lees je in onze Product Updates. Zo gauw er nieuws is over een nieuwe update, lees je het daar.

• Deelnemer
  • August 15, 2025

Hi Rick,

Ik heb zojuist een update geplaatst in mijn eigen topic. Helaas is er nog steeds geen verandering in het probleem. Laten we hopen dat KPN hier snel prioriteit aan geeft. Het kost immers behoorlijk wat geld, en we mogen verwachten dat het gewoon goed werkt.

Ik heb er vertrouwen in dat het uiteindelijk goedkomt, maar het is wel echt frustrerend. Voorlopig blijft het herstarten van de modem de meest praktische oplossing. Alleen om dat elke twee weken te moeten doen is behoorlijk vervelend, zeker als we net boven een serie zitten te kijken of mijn vrouw die geen wifi heeft in haar thuiswerk kantoor. Laat staan dat we dit al een aantal maanden achter elkaar moeten doen.

Rick.van.D
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 15, 2025

Hi Rick,

Ik heb zojuist een update geplaatst in mijn eigen topic. Helaas is er nog steeds geen verandering in het probleem. Laten we hopen dat KPN hier snel prioriteit aan geeft. Het kost immers behoorlijk wat geld, en we mogen verwachten dat het gewoon goed werkt.

Ik heb er vertrouwen in dat het uiteindelijk goedkomt, maar het is wel echt frustrerend. Voorlopig blijft het herstarten van de modem de meest praktische oplossing. Alleen om dat elke twee weken te moeten doen is behoorlijk vervelend, zeker als we net boven een serie zitten te kijken of mijn vrouw die geen wifi heeft in haar thuiswerk kantoor. Laat staan dat we dit al een aantal maanden achter elkaar moeten doen.

Ik wacht ook gewoon ff rustig af op de update. Als ik 1 a 2 keer per week alles ff opnieuw opstart dan werkt het wel weer.

Geduld is een schone zaak! ( Al duurt het wel een beetje lang😜)

Gr.

Rick