Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi verbindt niet meer na update 16 oktober

• October 24, 2025
  • 16 reacties
  • 248 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een Experia Box v10 en 2 witte superwifi 1 punten. Een superwifi punt hangt bij de modem in de meterkast naast de voordeur, het tweede superwifi punt staat naast de tv in de woonkamer op de 1e verdieping. Ik heb de superwifi punten omdat ik in een nieuwbouwwoning zit met betonnen vloeren/plafonds, anders komt het signaal niet overal. 

Na de update van de 16e maakt het wifipunt op de 1e verdieping geen verbinding meer met de andere in de meterkast. Hierdoor heb ik geen tv ( de tv-ontvanger is via een lan-kabel aangesloten aan het wifipunt) en op de 2e verdieping helemaal geen wifi bereik meer.

Ik heb meerdere keren de wifipunten het modem gereset. Dit resulteert in een rood lampje op het wifipunt op de eerste etage.

Ik word er inmiddels aardig gefrustreerd door en zie dit graag opgelost.

Beste antwoord door Thomas van KPN

@V. Pothof volgens mij is dit een issue in de firmware waardoor het superwifi punt wel goed verbindt met de experiabox maar ze niet helemaal goed met elkaar praten. Dit wordt met een komende update gelukkig weer opgelot. Tot die tijd kan het helpen je superwifi punt en experiabox te herstarten als je dit soort issues hebt.

Houd vooral onze product updates pagina in de gaten!

16 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • October 24, 2025

Waarschijnlijk staat de superwifi boven te ver van een ander WiFipunt af. Je kunt sinds de update de WiFi op de V10 weer aanzetten en dan het eerste WiFipunt verplaatsen, een beetje tussen het modem en boven. Zo zou je het draadloos werkend moeten krijgen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@V. Pothof, welkom op onze community! Is het nog gelukt met de stappen die Leen noemt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

Dank jullie wel. Inmiddels staat m'n wifipunt 2 meter verderop, midden in de kamer en heeft nu wel ontvangst.

Volgende probleem is dat m'n tv-ontvanger niet meteen verbinding maakte met het wifipunt (via lan-kabel). Weer alles gereset en nu reageert de tv-ontvanger niet meer op de afstandsbediening..

Al een paar keer van het stroom gehaald maar dat helpt niet helaas. Ik ga weer verder stoeien.

Leen59
Wijsgeer
  • October 27, 2025

Welke ontvanger heb je 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

De Arris VIP5202.

Al OK en P- geprobeerd maar geen resultaat.

Leen59
Wijsgeer
  • October 27, 2025

Waarschijnlijk kan ​@PeterG je helpen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

Dankjewel Leen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 27, 2025

Sorry Krijg nou de pest. Een heel lang verhaal Something's Gone Wrong alles weg.  Dit kon nog wel een keer. Soort samenvatting. 

Kwam erop neer: maak een directe kabel van modem naar Arris. Blijft tientallen jaren probleemloos werken. 

SuperWiFi moet sterk, minstens 3 (/4) streepjes, hebben. De multicast streaming (continu) vereist een sterke en stabiele draadloze verbinding. 

Mijn TV+ box had te weinig aan 2 van 4 streepjes bijvoorbeeld. 

Leen59
Wijsgeer
  • October 27, 2025

Uh Peter, tv is met kabel verbonden aan SW.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 27, 2025

Ja, dat kan niet anders met een Arris. 

Maar de verbinding van modem naar SuperWiFi is wel wifi natuurlijk. Ik denk dat ze nog te ver uit elkaar staan. Voor stabiele multicast continu streaming. 

Stabiele wifi verbinding maximaal 6 meter. En bij voorkeur niets ertussen. Één muur en het moet al 5 meter hemelsbreed worden. 

En allerbeste is kabel van modem naar Arris. 

Leen59
Wijsgeer
  • October 27, 2025

Weer alles gereset en nu reageert de tv-ontvanger niet meer op de afstandsbediening..

Hiervoor had ik naar jou verwezen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 27, 2025

Die 2 opnieuw koppelen. 

Mijn moeder gebruikt nog een oudere infrarood afstandsbediening met de VIP5202. Als je die nog hebt probeer die even. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

Het vervelende is dat het een paar jaar geleden zo is aangesloten door de Kpn monteur en heeft altijd prima gewerkt. Tot de update een paar weken geleden..

Ik heb nu in de meterkast de modem, superwifi ernaast met kabel. Op eerste verdieping (daar is mijn woonkamer) tweede superwifi, die maakt nu ook draadloos verbinding. Voorheen was deze met kabel verbonden aan de Arris en dat werkte goed.

Ik heb nu de Arris rechtstreeks met kabel aan de modem aangesloten maar nu reageert de afstandsbediening niet meer..

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

Nou, de aanhouder wint... nog maar een keer stroom eraf gehad en tadaa, het werkt.

Nu nog kijken of ik de tv ontvanger weer via het wifipunt aan de praat krijg maar dat is niet meer voor vandaag..

Bedankt allemaal. 

Groeten, Vivi

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 28, 2025

@V. Pothof volgens mij is dit een issue in de firmware waardoor het superwifi punt wel goed verbindt met de experiabox maar ze niet helemaal goed met elkaar praten. Dit wordt met een komende update gelukkig weer opgelot. Tot die tijd kan het helpen je superwifi punt en experiabox te herstarten als je dit soort issues hebt.

Houd vooral onze product updates pagina in de gaten!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 29, 2025

Ik hoop dat die update snel komt dan en dat het dan wel in een keer goed gaat..