Skip to main content
Antwoord

Superwifi versterkers vallen regelmatig uit

• May 10, 2025
  • 10 reacties
  • 536 keer bekeken

Goedenavond,

Afgelopen 5 jaar perfecte opstelling met de wifi en het internet. Sinds de KPN update van Februari/Maart dit jaar alleen maar problemen. Nu 2 keer de klantenservice gebeld. Waarbij de service overigens erg prettig was en zeer vriendelijke medewerkers blijft het uitvallen van de wifi nog steeds aanwezig. 

Ik heb er inmiddels al serieus al bijna een werkdag opzitten mbt het uitvoeren van alle handelingen voor de superwifi versterkers.

Zo heb ik al meerder malen het glasvezel stroomloos gemaakt en opnieuw laten verbinden.

Heb ik de router een harde reset gegeven en terug gezet naar fabrieksinstellingen. Eveneens 30minuten stroomloos gemaakt en opnieuw aangesloten.

Hierna zijn alle 3 mijn wifi versterkers stroomloos gemaakt voor 30 minuten en heb ik ze alle 3 meer dan 5 keer inmiddels terug gezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw gekoppeld aan de modem om ze daar 1 voor 1 30 minuten verbonden te laten.  Toen losgekoppeld en ze blijven steeds in storing schieten.

Steeds zelfde cyclus: kort groen knipperen, lang groen knipperen, constant groen voor 15m om vervolgens op rood te gaan. Na verloop van tijd vallen ze helemaal uit en brand er uiteindelijk geen lampje meer.

Ook digitaal ingelogd op de modem en de modem en de kastjes digitaal gereset.

Daarnaast dit bovenstaande proces opnieuw doorlopen en de superwifi variëren op verschillende afstanden 2m-6m-8m. Op alle afstanden hetzelfde euvel.

Kortom een grote ellende. Naast het feit dat ik volgens mij nu een KPN diploma zou moeten ontvangen voor KPN hardware reset medewerker. Begint mijn geduld wel op te raken. De databundels van mijn kinderen zijn inmiddels al verschillende maanden op gegaan. Ik verwacht van KPN nu een passende oplossing. Een oplossing die ook helpt. Ik wil eigenlijk helemaal niet overstappen. Maar het afnemen van internet wordt me op dit moment onmogelijk gemaakt.    

Ik ben het resetten inmiddels ook beu en wil niet nogmaals 8 uur gaan spenderen voor het oplossen van het probleem wat door kpn is veroorzaakt ivm update.

Ik hoor graag spoedig van u.

Met vriendelijke groet,

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@JorisOer ,

Ik vermoed dat dit gaat uitdraaien op het vervangen van SuperWifi 1 door SuperWifi 2-punten. 

Check dan eerst nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val: 

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Meer informatie: 

In dit topic staan meer tips om jouw WiFi te verbeteren: 

Werkt het dan nog steeds niet? Volg dan (toch weer opnieuw) de instructie van moderator Erik: 

Erik van KPN schreef:

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie

10 reacties

• May 10, 2025

Je hebt witte SuperWiFi's? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 10, 2025

Hoi Marlon,

Ja dit klopt.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 11, 2025

Beste ​@JorisOer welk merk en type modem/router gebruik je van KPN met welke firmware?

Welke firmware hebben je SW#1 ???

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 11, 2025

Hallo ​@JorisOer ,

Ik vermoed dat dit gaat uitdraaien op het vervangen van SuperWifi 1 door SuperWifi 2-punten. 

Check dan eerst nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val: 

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Meer informatie: 

In dit topic staan meer tips om jouw WiFi te verbeteren: 

Werkt het dan nog steeds niet? Volg dan (toch weer opnieuw) de instructie van moderator Erik: 

Erik van KPN schreef:

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@JorisOer, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Kom je er n beetje uit zo?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 15, 2025

Goedemorgen,

Na een aantal updates is gebleken dat de superwifi kastjes niet meer volledig compitabel waren met de router. Het werkte steeds maar voor 1 dag. Ik heb nu de superwifi 2 punten van KPN en alles werkt weer als een zonnetje!

advies bel de klantenservice wanneer je er na alle stappen niet uitkomt.

groet Joris

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 15, 2025

Fijn dat ook bij jou deze omruil de oplossing is! 👍

• Deelnemer
  • September 24, 2025

Het is geen omruil
je koopt de superwifi 2 voor ca 62euro per stuk.

Dit weet ik daar ik ook de wp1 vervangen heb voor de 2 serie(zwart)

ik heb met kpn afgesproken fifty fifty..dus ik had 2 superwifi 2 voor 62euro.

witte super wifi 1 combineren met super wifi 2 werkt niet dus alleen de zwarte wp2 gebruiken

alles werkt voorlopig weer.

• Nieuwkomer
  • October 5, 2025

Hier precies hetzelfde, de superwifi valt regelmatig.

Wat kan ik/jullie hieraan doen ​@KPN ?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

​@GSBK Kun je hier een eigen topic voor aanmaken? Denken we daar graag even met je mee!