Skip to main content
Vraag

SuperWifi wordt als wifi gezien, is bekabeld aangesloten

• June 29, 2025
  • 6 reacties
  • 53 keer bekeken

Hoe kan het zijn dat mijn super wifi 2 punt (zwart) type verbinding wifi is in plaats van bekabeld. Het punt is met de kabel aangesloten.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Mvg, Mike

6 reacties

• June 29, 2025

Wat zie je precies? Kan je een schermafdruk plaatsen van wat je ziet?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 29, 2025

​@Marlon92 dit is wat ik zie.

• June 29, 2025

Waarom is het kabeltje naar AP slaapkamer rood? Dat lijkt me niet in orde. 

Wat voor kabels gebruik je? Zijn het kabels waarbij de stekkers er vanaf fabriek vast aan zitten? Of gebruik je kabels waar de stekkertjes er later op gezet zijn? Gebruik je kabels die door muren lopen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 29, 2025

De link is niet rood maar oranje. Alle kabels zijn CAT6 kabels en zijn ook door het hele huis heengetrokken 4 jaar terug. 

• June 29, 2025

De link is niet rood maar oranje. Alle kabels zijn CAT6 kabels en zijn ook door het hele huis heengetrokken 4 jaar terug. 

Het lijntje hoort gewoon groen te zijn. Oranje houd in dat de kabel niet goed is. Dat ligt dan waarschijnlijk niet aan de kabel zelf, maar aan het stekkertje wat er aan zit. Dat zit dan niet goed. Of iemand heeft een verkeerde kleurvolgorde van de draadjes gebruikt.

Als dan de kabel naar de eerste SuperWiFi al niet goed is, dan is misschien de kabel naar de 2de SuperWiFi ook niet goed.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hoi ​@MikevdW, welkom hier! Ik ga je gelijk even een vraag stellen. Welk modem heb je, en welke software versie staat daarop? Dit staat vermeld op de inlogpagina van de webinterface, onder de afbeelding van je modem.Â