Skip to main content
Vraag

SuperWifi1 aanhoudende problemen na update

• September 17, 2025
  • 3 reacties
  • 99 keer bekeken

Everaert
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Op 30 juni 2025 zijn mijn SuperWifi 1 punten geüpdatet naar firmware SW1.C.25.07.02. Mijn opstelling bestaat uit een KPN Box 12 met firmware V12.C.25.06.06 en vier SuperWifi 1 punten, die allemaal bekabeld zijn aangesloten (UTP cat.6). Sinds deze update is mijn wifi netwerk nagenoeg onbruikbaar geworden.

Voor de duidelijkheid, de wifi verbinding met de KPN Box 12 zelf is nooit een probleem, deze is stabiel. Idem voor bekabelde apparaten die op de KPN Box 12 zijn aangesloten.

De eerste twee weken na de update leek het redelijk stabiel, maar daarna begon de onstabiliteit zich in rap tempo op te stapelen. Dit is geen incidenteel probleem; het is een structurele en terugkerende storing die ik met grote regelmaat ervaar. De enige tijdelijke "oplossing" is een harde reset, wat ik meerdere keren per dag moet doen om enige vorm van connectiviteit te behouden.

De problemen zijn concreet en ernstig:

• Wifipunten die de verbinding verliezen. De LED lampjes doven en de punten doen niets meer. Dit gebeurt willekeurig en treft niet altijd dezelfde punten.
  • Wifipunten die live lijken te zijn, maar niet functioneren. De verbinding is zichtbaar voor mijn apparaten, maar het is onmogelijk om verbinding te maken. Als het al lukt, is de verbinding extreem traag, valt deze constant weg, of hapert hij ernstig.

Het lijkt mij niet acceptabel dat een update van KPN, bedoeld om de service te verbeteren, de functionaliteit van mijn netwerk volledig ondermijnt. Mijn systeem werkte voor deze update vlekkeloos.

Ik heb alle instructies en probleemoplossende forumposts met betrekking tot deze problematiek nauwgezet opgevolgd, maar de problemen blijven terugkeren. 

Graag hoor ik of er nog mogelijkheden zijn om tot een oplossing te komen, want dit is niet meer uit te houden. 

Met vriendelijke groet,

Pieter

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 19, 2025

Hoi ​@Everaert . Welkom hier!

Wat een irriant issue.  Zeker omdat je schrijft dat alles bekabeld is aangesloten verbaast het mij dat je deze problemen ondervindt .

Ik neem aan dat je dit artikel kent: https://community.kpn.com/product-updates/superwifi-1-update-naar-sw1-c-25-07-02-636449  ?

Als je inderdaad alles al geprobeerd hebt, zit er weinig anders op dan een terugbel afspraak te maken .  Een collega kan dan alles stap voor stap met je doornemen. We garanderen goede werking van  onze spullen dus daar zou uiteindelijk een oplossing uit moeten rollen. 

Everaert
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 22, 2025

Hoi ​@Erwin van KPN. Bedankt voor je reactie.

Het artikel dat je noemt, ken ik inderdaad. Ik zal een terugbelafspraak maken en hoop dat alles wordt opgelost, want dit is echt niet prettig meer.

• Nieuwkomer
  • October 13, 2025

Herkenbaar probleem. Alle 5 de wifi punten werken niet na de update

“ We garanderen goede werking van  onze spullen dus daar zou uiteindelijk een oplossing uit moeten rollen. “

Nou, monteur geweest, even een oplossing, maar 4 van de 5 punten weer uit de lucht. Klantenservice doet niets, adviseren op te zeggen. Gedaan (wellicht dat dan iemand met een oplossing komt, want ik ga geen 5 nieuwe punten aanschaffen na een update), maar hoor al een maand niet. Hoeze garanderen goede werking!. Voor mij geen KPN meer, ook zakelijk maar afscheid nemen.