Skip to main content
Antwoord

SuperWifi2 heeft wegvallende verbinding en kan deze niet omruilen omdat ik geen bon heb

• May 6, 2025
  • 4 reacties
  • 59 keer bekeken

Goedemorgen,

Al geruime tijd had ik problemen met een uitvallende wifi, als coulance in het verleden een drie tal superwifi 2 ontvangen en inmiddels een nieuw modem. Alles leek weer te werken.
sinds kort nieuwe software op modem en superwifi 2. Top werkt ook allemaal super tot ik merkte dat er iets vreemds gebeurd als ik boven kwam en verbinding met de superwifi maakte. Elke twee seconde verbinding weg en weer terug, achter elkaar door. Inmiddels ervaren troubleshooter en meerdere keren modem en wifipunten Reset gegeven en weer aangemeld volgens het boekje. Problemen blijven bestaan.

Uiteindelijk toch maar weer aan de telefoon, vriendelijke jongeman aan de lijn die alles met mij doorgelopen heeft en nog contact heeft gehad met technische afdeling. Er zit vermoedelijk een hardware probleem in mijn superwifi’s. Ik kon hiermee naar de KPN winkel om ze om te ruilen. Hij had duidelijk bericht achter gelaten in systeem.

In de winkel aangekomen met mijn drie wifiiunten kan ik niet geholpen worden, ik heb geen bon.

Nee ik heb deze uit coulance opgestuurd gekregen, ik heb geen bon. 
Ineens kan niemand mij meer helpen. Altijd zeer tevreden en ook alle producten van KPN maar dit vind ik erg jammer.

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@RedAlfa, wat zuur dat je tegen problemen aanloopt waar we niet een makkelijke oplossing voor hebben 😕

Aangezien je je gegevens al in hebt gevuld in je profiel, heb ik even je dossier bekeken. Ik zie dat ze vanuit de winkel wel geprobeerd hebben om hier meer over boven water te krijgen, maar de laatste notitie hierover is van 2022 en dat zou inhouden dat de SuperWifi punten buiten garantie vallen. 

Nog afgezien hiervan, zou ik het vreemd vinden als alle 3 de SuperWifi punten hardwarematig stuk zijn en dan ook nog met precies hetzelfde euvel. Daarom wil ik toch nog even kijken of we wat aan de situatie kunnen veranderen!

• Je geeft aan dat dit gebeurt als je verbinding maakt met het SuperWifi punt boven, en benoemt ook dat je 3 verdiepingen hebt. Gaat het op andere plekken in huis wel goed en valt het alleen steeds weg als je op 1 of beide van de bovenverdiepingen bent?
  • Valt het ook weg op de momenten dat je de SuperWifi punten bedraad aan hebt gesloten? 
  • Je hebt alles al gereset, en weer opnieuw aangesloten. Zou je dit nogmaals willen proberen maar dan eerst maar met 1 SuperWifi punt? Ik ben benieuwd of die stabiel blijft, als de andere 2 niet aan zijn gesloten. Mocht dat goed gaan, dan kan je een 2e toevoegen, en ook dan weer kijken of het stabiel blijft. Mocht het direct bij de 1e of 2e weer mis gaan, probeer dan een andere SuperWifi als 1e of 2e aan te sluiten. Het kan best zijn dat 1 van de SuperWifipunten defect is, en op deze manier kunnen we wellicht uitsluiten welke van de 3 het betreft!
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 6, 2025

Beste ​@RedAlfa toen je die SW#2 kreeg heb je daar vast iets van op papier gekregen dat je als ‘bon’ kunt gebruiken.

Hoe is de SW#2 aangesloten op de modem, bekabeld of draadloos en hoever staat de SW#2 van de modem af, indien draadloos en brandt het lampje op de SW#2 dan wel stabiel groen?

• Auteur
  • Helper
  • May 6, 2025

Beste ​@JanD ,

laat ik het zo zeggen, ikzelf en KPN kunnen er niets meer over terug vinden.

Ik wil hier best nog eens gaan uitleggen wat en hoe maar dat heb ik inmiddels al meerdere malen moeten doen.

• al mijn superwifi punten zijn draadloos aangesloten. 

• alle wifi punten branden continue groen
  • ze zijn allemaal bedraad aangesloten voor 15 minuten tot ze continue groen branden.
  • op elke verdieping staat er 1 en ze hebben volle bak verbinding.
  • zodra er verbinding gemaakt wordt met een wifi punt begint de verbinding tussen apparaat en wifi punt te “pingelen” aan uit aan uit etc. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 8, 2025

Hi ​@RedAlfa, wat zuur dat je tegen problemen aanloopt waar we niet een makkelijke oplossing voor hebben 😕

Aangezien je je gegevens al in hebt gevuld in je profiel, heb ik even je dossier bekeken. Ik zie dat ze vanuit de winkel wel geprobeerd hebben om hier meer over boven water te krijgen, maar de laatste notitie hierover is van 2022 en dat zou inhouden dat de SuperWifi punten buiten garantie vallen. 

Nog afgezien hiervan, zou ik het vreemd vinden als alle 3 de SuperWifi punten hardwarematig stuk zijn en dan ook nog met precies hetzelfde euvel. Daarom wil ik toch nog even kijken of we wat aan de situatie kunnen veranderen!

• Je geeft aan dat dit gebeurt als je verbinding maakt met het SuperWifi punt boven, en benoemt ook dat je 3 verdiepingen hebt. Gaat het op andere plekken in huis wel goed en valt het alleen steeds weg als je op 1 of beide van de bovenverdiepingen bent?
  • Valt het ook weg op de momenten dat je de SuperWifi punten bedraad aan hebt gesloten? 
  • Je hebt alles al gereset, en weer opnieuw aangesloten. Zou je dit nogmaals willen proberen maar dan eerst maar met 1 SuperWifi punt? Ik ben benieuwd of die stabiel blijft, als de andere 2 niet aan zijn gesloten. Mocht dat goed gaan, dan kan je een 2e toevoegen, en ook dan weer kijken of het stabiel blijft. Mocht het direct bij de 1e of 2e weer mis gaan, probeer dan een andere SuperWifi als 1e of 2e aan te sluiten. Het kan best zijn dat 1 van de SuperWifipunten defect is, en op deze manier kunnen we wellicht uitsluiten welke van de 3 het betreft!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik heb geen reactie meer van je gezien ​@RedAlfa en ik hoop uiteraard dat dit inhoudt dat de situatie veranderd is en je geen verdere hulp nodig hebt. Mocht het toch anders zitten, dan horen we het graag!