Skip to main content
Beantwoord

Superwifi2 punt lijkt niet mee te willen doen met het thuisnetwerk

• April 7, 2025
  • 4 reacties
  • 53 keer bekeken

Ben recent overgestapt van SuperWifi1 naar Superwifi2. Heb Box12. Alles op laatste software.

Installatie eerste 2 SW2-punten verliep goed. Nu op hun plek (draadloos). Alles groen.

Installatie derde SW2-punt als bedraad (was de bedoeling) lijkt goed ( groen licht) maar er wordt geen gebruik van gemaakt. In Box12 zie je hem als bedraad punt (Ethernet - Ethernet 2/Switch als type verbinding) zonder enige actieve aansluiting.

Heb het derde SW2-punt ook draadloos geprobeerd. Wordt groen ( krijgt in het overzicht Box12 ook apparaten gekoppeld) maar veroorzaakt vervolgens allerlei instabiliteit. Apparaten die niet op het netwerk kunnen aansluiten (wordt steeds gevraagd om wachtwoord), apparaten waarbij de wifi steeds wegvalt, etc. .

Die problemen zijn verdwenen wanneer er weer wordt bedraad maar het SW2-punt blijft eenzaam.

Heb dit SW2- punt ook al eens gereset en opnieuw geinstalleerd maar deze problemen blijven.

(Het punt bevindt zich op enige afstand van Box-12 en is via 2 ethernet-switches verbonden)

Wat niet echt helpt is dat Box12 niet altijd alle verbonden apparaten laat zien zodat je nooit zeker bent.

Herkent iemand dit probleem en heeft iemand misschien een oplossing.

Beste antwoord door Sterrenwacht

Inmiddels lijkt de zaak opgelost. Nadat ik een “Smartbridge KlikaanKlikuit” uit het LAN heb verwijderd lijkt het geheel nu goed te werken.  De bridge hing waarschijnlijk te dicht in de buurt van het SuperWifi-punt. Mijn ervaring tot nu toe met de geupdate apparatuur is dat je niet te ongeduldig moet zijn. Het duurt soms uren voordat het netwerk zichzelf heeft “ingeregeld”. Laat de boel maar een nachtje met rust nadat je iets hebt gewijzigd.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 7, 2025

Beste ​@Sterrenwacht zelf heb ik een KPN Box 10 met een SW#2 en ondervind hetzelfde.

Soms maken apparaten ook verbinding met de SW#2, maar meestal met de router.

Laat de apparaten het mooi zelf uitzoeken, als je maar een stabiele verbinding hebt.

• Auteur
  • Topper
  • April 7, 2025

Bedankt voor je reactie.

Ik blijf het echter vreemd vinden dat apparaten een SW2 punt kiezen dat veel verder weg staat (ander gebouw) en waarvan de verbinding zwakker is i.p.v. een punt te kiezen dat notabene in  dezelfde ruimte aanwezig is. Ik vrees echt dat er iets meer aan de hand is.

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • April 8, 2025

Inmiddels lijkt de zaak opgelost. Nadat ik een “Smartbridge KlikaanKlikuit” uit het LAN heb verwijderd lijkt het geheel nu goed te werken.  De bridge hing waarschijnlijk te dicht in de buurt van het SuperWifi-punt. Mijn ervaring tot nu toe met de geupdate apparatuur is dat je niet te ongeduldig moet zijn. Het duurt soms uren voordat het netwerk zichzelf heeft “ingeregeld”. Laat de boel maar een nachtje met rust nadat je iets hebt gewijzigd.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 9, 2025

Hi ​@Sterrenwacht, mag ik jou bedanken voor de terugkoppeling/oplossing hier? Ik doe het gewoon, dankjewel!