Skip to main content
Beantwoord

Twee Experia Wifi over. Moeten deze retour of kunnen ze weg?

• June 17, 2025
  • 5 reacties
  • 97 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb 2 experia wifi devices die ik NIET meer gebruik. Wil de KPN deze retour hebben of kan ik ze de vuilnisbak ingooien.

Groeten Spiediie

Beste antwoord door Marlon92

Ja dat zijn die kastjes. Volgens de instellingen moeten ze de ssid broadcasten maar dat doen ze helaas niet meer.

Dat doen ze waarschijnlijk wel gewoon. Maar een andere naam dan dat jij vanuit gaat. Je moet ze handmatig instellen. Ze nemen niet (meer) automatisch de naam over van het modem of de andere versterkers indien je die hebt.

Ik gebruik ze hier ook. En ze werken beter dan de SuperWiFi's. De zwarte SuperWiFi's, daar zit ik soms naast met m'n telefoon gewoon op 4G. Handig. Daar heb je WiFi versterkers voor. En de witte SuperWiFi's met nieuwe firmware doen al helemaal niks meer.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 17, 2025

Beste ​@Spiediie het zullen waarschijnlijk de zwaete viierkante zijn zoals op afbeelding:

Experia wifi

Deze zijn je eigendom en hoeft KPN niet terug te hebben.

Ze zijn nog wel actueel en gaan ook nog de nieuwste updates krijgen in de loop van de tijd.

Dus denk er nog even over na om ze weg te doen.

Het mag niet in de vuilnisbak, maar naar een recycleplein van de gemeente of een kringloopwinkel in je woonplaats of op een verkoopsite zetten zoals MP, bijvoorbeeld.

Het is dat je te ver weg woont anders had ik ze graag opgehaald.

Misschien zijn 1 of meer forumleden geïnteresseerd om ze van je over te nemen.

Succes.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 17, 2025

Ja dat zijn die kastjes. Volgens de instellingen moeten ze de ssid broadcasten maar dat doen ze helaas niet meer. Dit is vermoedelijk gekomen door de laatste kleine upgrade, ter voorbereiding van een grote upgrade voor KPN software? In ieder geval werkt het niet meer dus ik heb er mesh wifi devices aangesloten. Misschien dat ik ze dadelijk aansluit als die upgrade er is. Kijken wat ze dan doen.

Groeten

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 18, 2025

Beste ​@Spiediie houd daartoe de rubriek product updates in de gaten, daar kun je je op abonneren 

• Antwoord
  • June 18, 2025

Ja dat zijn die kastjes. Volgens de instellingen moeten ze de ssid broadcasten maar dat doen ze helaas niet meer.

Dat doen ze waarschijnlijk wel gewoon. Maar een andere naam dan dat jij vanuit gaat. Je moet ze handmatig instellen. Ze nemen niet (meer) automatisch de naam over van het modem of de andere versterkers indien je die hebt.

Ik gebruik ze hier ook. En ze werken beter dan de SuperWiFi's. De zwarte SuperWiFi's, daar zit ik soms naast met m'n telefoon gewoon op 4G. Handig. Daar heb je WiFi versterkers voor. En de witte SuperWiFi's met nieuwe firmware doen al helemaal niks meer.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 18, 2025

Door het gebruiken van een wifi analyzer, zag ik wel verborgen wifi kanalen. Daarop heb ik de SSID aangepast naar bijv. test en daarna weer terug naar wat het moet zijn maar ook dat heeft niet geholpen.

Ook een reset heeft niet geholpen. Ik gebruik nu TP link mesh devices en dat werkt prima. Zodra er een upgrade is voor die expedia wifi ga ik het weer proberen.

Groeten