Skip to main content
Beantwoord

Twee SuperWifi 2 punten willen geen Wifi signaal uitzenden na installatie

• December 30, 2025
  • 5 reacties
  • 34 keer bekeken

Ik ben gisteren de hele dag bezig geweest om 2Superwifi 2 punten aan te sluiten, beide bedraad. Precies de handleiding van kpn gevolgd, wel 20x, ook op andere manieren geprobeerd (wanneer resetten, wanneer ding uit doen, en weer aan, kabel eerst aansluiten, of eerst wachten), en ik ben er klaar mee: geen van beide punten zendt een Wifi s signaal uit, terwijl mijn oude tp-link range extenders in AP mode gewoon keihard knalden op diezelfde kabels en plekken. 

De Superwifi punten zijn niet als zodanig zichtbaar in de app, wel als connected devices, maar niet zichtbaar, en ze doen het dus niet. 

De KPN app komt er uiteindelijk op uit om 2 Superwifi punten te bestellen, die ik dus al heb, en als ik dat niet doe ze niet verder kunnen helpen. 

Uiterst frustrerend! Terwijl het scenario: een KPN modem en twee bedraad aangesloten Superwifi 2 punten, het meest eenvoudige zou moeten zijn. 

Modem is een v12.

Beste antwoord door hjb1973

Hi Arjan,

Allereerst bedankt voor je reactie, wordt zeer gewaardeerd. 

Vandaag had ik een belafspraak met KPN, althans dat had KPN aangegeven, maar ze hebben niet gebeld. Pffff.... Heb er ruim een half uur op zitten wachten.

Ik had de Wifipunten bij KPN besteld, gehuurd gelukkig. Uiteraard iedere keer ruim een half uur per ding gewacht na aanzetten op eventuele updates. Je weet maar nooit. 

Ik heb me nog net kunnen inhouden om op dag 2 die krengen gewoon de kliko in te gooien, toen ik via de webinterface de dingen had geconfigureerd (ze nemen blijkbaar van de box 12 de settings niet over) en internetsnelheden kreeg die varieerden van 1,4 (!) Mbps tot 25 Mbps. Met dezelfde bekabeling, dezelfde plekken als op mijn oude tp-link APs, die gewoon lekker ruim 500 Mbps (vaak rond de 800 - 900 Mbps) in het hele huis garanderen, maar omdat ze oud zijn mij wat zorgen baren op gebied van security. Vandaar dat ik ze eigenlijk wil vervangen…

Ik heb ze nu in de doos gestopt, en stuur ze zsm retour.

Ik ga wel eens op zoek naar goed spul.

Alvast een goede jaarwisseling, nogmaals dank voor je snelle reactie!

5 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@hjb1973! Ik heb even een nieuw topic voor je aangemaakt, zodat we hier rustig kunnen kijken wat er aan de hand is. Het topic waarin je reageerde is ook alweer wat ouder en daar week de situatie ook wel een beetje of van de jouwe. 

Over het algemeen zou het niet zo ingewikkeld moeten zijn om SuperWifi's te installeren inderdaad. Waar heb je precies deze SuperWifi's vandaan? Lagen de SuperWifi's een tijdje in de kast of heb je ze via Marktplaats gehaald? Of heb je ze besteld bij ons? 

Als ze namelijk nog op oude software (niet KPN Software) zitten, dan is het advies om ze bekabeld te resetten en daarna even een nachtje aangesloten te laten. Dan zouden ze vanzelf de nieuwe software op moeten halen. 

Ik hoor graag van je wat er precies aan vooraf ging en of de reset heeft geholpen eventueel!

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • December 30, 2025

Hi Arjan,

Allereerst bedankt voor je reactie, wordt zeer gewaardeerd. 

Vandaag had ik een belafspraak met KPN, althans dat had KPN aangegeven, maar ze hebben niet gebeld. Pffff.... Heb er ruim een half uur op zitten wachten.

Ik had de Wifipunten bij KPN besteld, gehuurd gelukkig. Uiteraard iedere keer ruim een half uur per ding gewacht na aanzetten op eventuele updates. Je weet maar nooit. 

Ik heb me nog net kunnen inhouden om op dag 2 die krengen gewoon de kliko in te gooien, toen ik via de webinterface de dingen had geconfigureerd (ze nemen blijkbaar van de box 12 de settings niet over) en internetsnelheden kreeg die varieerden van 1,4 (!) Mbps tot 25 Mbps. Met dezelfde bekabeling, dezelfde plekken als op mijn oude tp-link APs, die gewoon lekker ruim 500 Mbps (vaak rond de 800 - 900 Mbps) in het hele huis garanderen, maar omdat ze oud zijn mij wat zorgen baren op gebied van security. Vandaar dat ik ze eigenlijk wil vervangen…

Ik heb ze nu in de doos gestopt, en stuur ze zsm retour.

Ik ga wel eens op zoek naar goed spul.

Alvast een goede jaarwisseling, nogmaals dank voor je snelle reactie!

• December 30, 2025

Als de TP-Link accespoints gewoon WPA2 ondersteunen, dan hoef je niet bang te zijn voor wat betreft security. Die kunnen dan nog vele jaren mee.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 30, 2025

Als de TP-Link accespoints gewoon WPA2 ondersteunen, dan hoef je niet bang te zijn voor wat betreft security. Die kunnen dan nog vele jaren mee.

Dankjewel Marlon! Dat doen ze inderdaad!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Vervelend dat je niet teruggebeld bent terwijl je wel een afspraak had staan. Dat is niet zo netjes van ons. Dat was wel een kans geweest om eens te kijken of het toch opgelost kon worden. 

Er gaat wel duidelijk iets mis met jouw SuperWifi punten, want eenmaal geïnstalleerd zou de Box 12 juist de configuratie van het netwerk moeten regelen. Daar hoef je normaal zelf niet meer aan te sleutelen. Ik snap dat je nu dan toch weer kiest voor je oude vertrouwde accesspoints. Hopelijk kun je daar nog lange tijd op vertrouwen!Â