Skip to main content
Antwoord

Tweede SuperWifi 2 punt blijft een rode led geven

• November 21, 2025
  • 0 reacties
  • 7 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik beschik over een Experia V12 box en 2 SW2 punten. Na de laatste update wil enkel maar 1 SW2 punt verbinding maken met de modem. Bij het 2de SW2 brand een rode led.

Uit gevoerde acties:

1. Herstart modem
  2. Reset modem
  3. Reset beide SW2 punten (led is paars), daarna bedraad enkele uren aan de modem gekoppeld (beide SW punten tonen een groene led). Na het ontkoppelen van de modem toont 1 SW2 punt (na enkele minuten ) een groene led, de 2de SW2 punt toont een rode led. Herhaling van bovenstaande actie leidt tot het zelfde resultaat. 

Graag hoor ik of er nog een andere optie is om het 2de SW punt weer werkend te krijgen

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Mari08, wat een bijzonder probleem dit. Zo te zien heb je alles gedaan wat je kon doen. 

Blijft het rode lampje dan stabiel rood? Of is het lampje aan het knipperen? Maakt de locatie van de SuperWifi nog uit? Ik verwacht het niet, maar wat is de afstand tussen de SuperWifi die rood brandt en de modem? Als dat niet uitmaakt kan het zijn dat de update op die SuperWifi niet is gelukt Zou je dan deze stappen willen volgen? Een reset is dus niet nodig alleen herstarten. 

• Sluit je SuperWifi punt bekabeld aan op je modem en wacht tot het lampje stabiel groen brandt.
  • Herstart je modem door hem even een minuutje uit te zetten met aan/uitknop, of door hem stroomloos te maken.
  • Laat vervolgens modem en SuperWifi punt een half uurtje met rust. In die tijd zal de update afgerond worden.

Mocht dit niet helpen, neem dan even contact met ons op om alles te laten doormeten en de nodige vervolgstappen in gang te zetten. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 24, 2025

Hi ​@Mari08, wat een bijzonder probleem dit. Zo te zien heb je alles gedaan wat je kon doen. 

Blijft het rode lampje dan stabiel rood? Of is het lampje aan het knipperen? Maakt de locatie van de SuperWifi nog uit? Ik verwacht het niet, maar wat is de afstand tussen de SuperWifi die rood brandt en de modem? Als dat niet uitmaakt kan het zijn dat de update op die SuperWifi niet is gelukt Zou je dan deze stappen willen volgen? Een reset is dus niet nodig alleen herstarten. 

• Sluit je SuperWifi punt bekabeld aan op je modem en wacht tot het lampje stabiel groen brandt.
  • Herstart je modem door hem even een minuutje uit te zetten met aan/uitknop, of door hem stroomloos te maken.
  • Laat vervolgens modem en SuperWifi punt een half uurtje met rust. In die tijd zal de update afgerond worden.

Mocht dit niet helpen, neem dan even contact met ons op om alles te laten doormeten en de nodige vervolgstappen in gang te zetten. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij.Â