Skip to main content
Antwoord

Tweede Superwifi die bekabeld is aangesloten, geeft oranje lampje

• February 8, 2025
  • 14 reacties
  • 140 keer bekeken

Hallo,

Ik heb 2 superwifi 2.0. Modem is V10

1e bekabeld aangesloten (master) - brand groen

2e bekabeld aangesloten, via verdeler - brand oranje

Waarom brand de 2e oranje, en het lijkt of apparaten ook nog op mn V10 draadloos zitten, maar ik lees dat de superwifi dit van de V10 over neemt? Geen idee waar dit fout gaat.

Beste antwoord door joey92

Na uren nog steeds oranje… Wanneer ik direct op de V10 aansluit is hij wel groen, maar aangesloten via een hub is hij oranje. Klopt dit?

als hij via de hub, ik hoop dat je een switch bedoeld, een oranje lampje geeft. dan betekent het dat hij maar 100mbit via de kabel ontvangt. direct op de V10 aangesloten krijgt hij een 1000mbit verbinding en wordt het lampje groen.

over welk merk en type switch hebben we het hier?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

• Auteur
  • Helper
  • February 8, 2025

Nu naast elkaar gezet, 2e niet bekabeld, brand weer oranje:

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 8, 2025

Welke softwareversie heb je op de v10 staan ​@morice ?

• Auteur
  • Helper
  • February 8, 2025

V10.C.24.12.11 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 8, 2025

Bij deze softwareversie is het modem ook een wifipunt geworden en doet ie dus gewoon mee met de rest. dat er één wifipunt oranje blijt is wel vreemd. Zeker als je em bekabeld. Misschien een rare vraag maar wacht je wel lang genoeg? Ik liep ook te tobben met een oranje super wifi maar dat bleek door mijn ongeduld te komen. Toen ik een half uur later ging kijken was ie keurig groen….

• Auteur
  • Helper
  • February 8, 2025

Joep, 

Bedankt, ik ga in elk geval langer wachten, maar nu na meer dan een uur nog altijd oranje.

Het is nu dus niet meer nodig om enige wifipunt bekabeld aan te sluiten?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 8, 2025

Nou dan wordt ie niet meer groen. Heb je de informatie over deze softwareversie van de v10 gelezen?

• Auteur
  • Helper
  • February 8, 2025

Na uren nog steeds oranje… Wanneer ik direct op de V10 aansluit is hij wel groen, maar aangesloten via een hub is hij oranje. Klopt dit?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 8, 2025

Kan het zijn dat die hub geen 1000Mbit poort heeft? Dan blijft het lampje namelijk oranje.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • February 8, 2025

als hij via de hub, ik hoop dat je een switch bedoeld, een oranje lampje geeft. dan betekent het dat hij maar 100mbit via de kabel ontvangt. direct op de V10 aangesloten krijgt hij een 1000mbit verbinding en wordt het lampje groen.

over welk merk en type switch hebben we het hier?

• Auteur
  • Helper
  • February 8, 2025

Deze staat ertussen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 8, 2025

100Mbps poorten lees ik dus dan wordt ie nooit groen. Maar hij doet het dan wel hoor.

• February 8, 2025

Zo oud is die nog niet eens. Ik lees ergens 2016. Toen was 1000 mbit al behoorlijk standaard. 

Maar als je een groen lampje wilt: vervang die switch dooreen gigabit switch.

• Auteur
  • Helper
  • February 9, 2025

1gbit switch gehaald, doet het nu goed, lampje is groen. Dank voor de hulp.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@morice, welkom op onze community! Ik zie dat je al goed geholpen bent! Mocht je verder nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden!