Skip to main content
Antwoord

Tweede SuperWifi punt werkt niet meer zonder kabel na update Experia Box V10

• November 2, 2025
  • 3 reacties
  • 60 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Mijn tuinverlichting werkte voorheen (via een wifi geschakelde switch in de schuur) als een zonnetje, maar sinds mijn v10 modem op 15-10-2025 een software update heeft gehad heb ik geen wifi signaal meer in de schuur.

Ook werkt sindsdien mijn 2e (witte) wifi punt niet meer zonder ethernet kabel. Ik heb al in diverse topics gezocht en al 3 keer de hele riedel van fabrieks reset van beide wifi punten (firmware versie SW1.C.25.12.04) en modem uitgevoerd, maar niets werkt en nog steeds krijg ik een rood lampje zodra ik de kabel van het 2e punt loskoppel.

Is er nog iets anders dat ik kan proberen, of is de enige oplossing een nieuw modem of nieuwe wifi punten?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Marimee, welkom op onze community!

Met de laatste update is het een en ander veranderd op de V10 en ook voor de Superwifi punten. Zo staat wifi nu weer ingeschakeld op je V10 en moet het eerste Superwifi punt dus niet meer té dicht bij je experiabox staan en mogelijk moeten je superwifi punten hun updates dus nog installeren, zijn ze allebei al over op de nieuwe firmware? Het kan zijn dat je ze sowieso na een update of herinstallatie een half uur bekabeld moet laten zodat ze de instellingen van je V10 kunnen overnemen.

Via de MijnKPN app kun je sinds kort ook wifiproblemen oplossen en je hele netwerk resetten. Ook dat kan nog een eind helpen.

3 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 4, 2025

Hoi ​@Marimee, welkom op onze community!

Met de laatste update is het een en ander veranderd op de V10 en ook voor de Superwifi punten. Zo staat wifi nu weer ingeschakeld op je V10 en moet het eerste Superwifi punt dus niet meer té dicht bij je experiabox staan en mogelijk moeten je superwifi punten hun updates dus nog installeren, zijn ze allebei al over op de nieuwe firmware? Het kan zijn dat je ze sowieso na een update of herinstallatie een half uur bekabeld moet laten zodat ze de instellingen van je V10 kunnen overnemen.

Via de MijnKPN app kun je sinds kort ook wifiproblemen oplossen en je hele netwerk resetten. Ook dat kan nog een eind helpen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 8, 2025

Het eerste wifi punt staat zover van de v10 box als de netwerkkabel dat toelaat.

Ik heb beide wifipunten geheel reset en zeker meer dan een half uur aan de kabel laten staan, maar dat heeft niet geholpen. Zodra ik het 2e punt van de kabel haal, gaat het rode lichtje branden en dat gaat niet meer uit.

Zojuist heeft mijn modem nogmaals een update ondergaan, maar het probleem blijft hetzelfde. Zonder kabel werkt het 2e wifipunt niet

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

op welke software versies zitten je apparaten op dit moment? Dit kun je via de webinterface zien