Skip to main content
Beantwoord

Tweedehands Superwifi 2.0 installeren lukt niet

• January 12, 2025
  • 8 reacties
  • 300 keer bekeken

Ik heb 3 tweedehands Superwifi 2.0 punten gekocht. 1 was nooit gebruikt. die heb ik snel en makkelijk geïnstalleerd met m’n Experia Box V10A. De andere 2 krijg ik niet geïnstalleerd. Ik heb alle punten gereset. Allemaal op paars. Modem gereset. Etc. Niets is gelukt. Wat kan ik nu proberen? Ik heb 2 verschillende handleidingen geprobeerd; eerst van de KPN Thuis app, daarna de online installatiehulp. Niets is gelukt.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@RogierV . Ik heb even meegelezen. 

Als er de meest recente firmware op die SW's staat dan gaat dat inderdaad niet samenwerken met de v10a. Firmware downgraden wil niet.

Wat wél werkt is de SW's onderling koppelen.  Dan mis je dus alleen de v10a als extra hub.   Kwestie van de wifi op de v10a uitzetten en in de meeste gevallen vormen de SW2’s dan hun eigen netwerkje. (waar je de instellingen kunt configureren via de webinterface van de SW2's ).  

Kun je eens voor mij nagaan welke firmware er nu op zit? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 12, 2025

Beste ​@RogierV zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing:

en

en

Succes.

• January 12, 2025

Als die 2 geupdate zijn naar de laatste firmwareversie, dan werken ze niet samen met jouw Experiabox V10a. Dus dan gaat de installatie niet zoals je verwacht.

Alleen SuperWiFi's met oude firmware zullen samenwerken met jouw v10a. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2025

Zou je dan zo’n foutmelding verwachten?

• January 12, 2025

Geen flauw idee. Ik gebruik die app nooit. Nutteloos. Die app doet niks, lost niks op, geeft alleen maar foutmeldingen zonder oplossing. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2025

@JanD  Helaas; ik heb alles geprobeerd, maar nu loskoppelen, blijven de discs groen knipperen en ze worden niet herkent in m’n netwerk. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2025

@Marlon92  Goed mogelijk dat het aan de firmware ligt; is de firmware op de discs terug te zetten naar oude firmware, zodat de discs werken met m’n V10A?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 15, 2025

Hoi ​@RogierV . Ik heb even meegelezen. 

Als er de meest recente firmware op die SW's staat dan gaat dat inderdaad niet samenwerken met de v10a. Firmware downgraden wil niet.

Wat wél werkt is de SW's onderling koppelen.  Dan mis je dus alleen de v10a als extra hub.   Kwestie van de wifi op de v10a uitzetten en in de meeste gevallen vormen de SW2’s dan hun eigen netwerkje. (waar je de instellingen kunt configureren via de webinterface van de SW2's ).  

Kun je eens voor mij nagaan welke firmware er nu op zit? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 24, 2025

Ik heb de tweedehandsjes doorverkocht (ovv nieuwste firmware) en 2 nieuwe discs gekocht.