Skip to main content
Vraag

Wanneer krijgt de Experia WiFi een update?

• January 8, 2025
  • 12 reacties
  • 183 keer bekeken

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

De Experia Wifi (EW) heeft zijn / haar update voor het laatst ontvangen in mei 2023. Laatste versie is 1.00.41.

De Experia Box V10 (ZTE) wordt niet bijgewerkt, zolang de EW niet zijn bijgewerkt. Klanten met Experia Wifi kunnen dus nog steeds niet ten volle genieten van de laatste software van de V10. In de V10 update omschrijvingen wordt de suggestie gewekt dat de EW punten ook nieuwe software krijgen, maar wanneer gaat dat gebeuren?

Worden de klanten met EW wel serieus genomen door KPN? Als de EW niet meer wordt bijgewerkt, zeg dat dan gewoon.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

• January 8, 2025

Ik vraag me af of het überhaupt nog gaat gebeuren. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 8, 2025

Zo maar even uit nieuwsgierigheid..wat mis je zoal aan de huidige software?

• January 8, 2025

Dat zal toch duidelijk zijn de integratie, niet centraal je instellingen kunnen doen. Je moet nog steeds apart de webgui van de Experia wifi openen. Dus de wifi van de v10 kan wezenlijk nog steeds beter uit.

De Experia Wifi doen hier wat ze moeten doen, het is natuurlijk niet zo dat je continue iets hoeft te veranderen. 

Ik verwacht eerlijk gezegd toch  binnenkort wel een End Of Service  melding. Nu zullen ze nog wel een paar jaar mee kunnen maar eerlijk gezegd verwacht ik de nieuwe KPN software niet meer. Ondanks de update die de voorbereiding was.

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 8, 2025

Een goeie mesh op de wifi. En beveiliging updates!

• January 8, 2025

Mesh zal niet gebeuren als je daarmee bedoelt dat de wifi punten draadloos met elkaar kunnen communiceren.

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 8, 2025

Mesh zal niet gebeuren als je daarmee bedoelt dat de wifi punten draadloos met elkaar kunnen communiceren.

Het gaat me meer om het naadloos overgaan van AP naar AP op de draagbare apparaten als je van a naar b gaat en dat de V10 de noodzakelijke updates krijgt. 

• January 8, 2025

Het gaat me meer om het naadloos overgaan van AP naar AP op de draagbare apparaten als je van a naar b gaat...

Dat is fast roaming. Dat ondersteunen de Experia WiFi's volgens mij gewoon. 

• January 8, 2025

Die naadloze overgang is fast roaming. Dat heeft niets met het werkelijke mesh protocol te maken. De EW's doen in ieder geval bandsteering. Roaming dacht ik wel maar zou ik na moeten zoeken.

Dat de v10 updates krijgt staat los van de EW. De v10 is nog ouder dus is het bijna een wonder dat deze de nieuwe software krijgen.

​@Applmac in het topic over de EW gaf ik al een tip om toch de nieuwe software voor de v10 binnen te halen. Echter of je daar dan blij van wordt weet ik niet want mijn box12 heeft nu wel de nieuwe software maar wat ik hier al schrijf er worden geen instellingen overgenomen.

Je kan natuurlijk overwegen je EW's te vervangen door de SW2 of een provider onafhankelijk merk.

• January 22, 2025

De EW's communiceren nu al onderling in mesh-achtig verband. En de integratie met de V10 (en Box 12/14 en ook V10a) in één mesh-netwerk (onder de voor al die apparaten aangekondigde nieuwe kpn-software) is ooit door kpn aangekondigd. Maar het zal vast nog wel een tijdje (eerder jaren dan maanden) duren voordat dat allemaal gerealiseerd is. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 22, 2025

Dat gaat zeker gebeuren ​@Marlon92 , eerst de modems, dan de SW#1 en SW#2 en als laatste de Experia wifipunten.

• January 22, 2025

Dat gaat zeker gebeuren ​@Marlon92 , eerst de modems, dan de SW#1 en SW#2 en als laatste de Experia wifipunten.

Jaja, maar het duurt wel heel erg lang...

• January 23, 2025

Ik heb begrepen dat de SW2 al wel geüpdatet wordt met de nieuwe kpn-software. Net als de Box 12 en inmiddels ook de V10. Maar voor de V10a, de EW en de SW1 is nog geen planning bekend gemaakt. Zal dus nog wel geruime tijd duren.Â