Skip to main content
Beantwoord

Wel wifi, geen internet (Experia Box V10 in combinatie met Superwifi 2)

• January 7, 2025
  • 2 reacties
  • 159 keer bekeken

Goedemorgen. Ik heb een vraag over de installatie van  Superwifi 2 (zwarte schotels) in combinatie met een Experiabox v10. Opmerking vooraf: het is mij overigens bekend dat één Superwifi bekabeld aangesloten moet blijven op de v10. 

Het lukt om de eerste Superwifi 2 (bedraad, meegeleverde ethernetkabel in LAN-poort) met de Experiabox v10 te koppelen. Als de wireless functie van de Experiabox v10 daarna uitstaat (en dat moet volgens de instructies) kan ik wel verbinden met het netwerk, maar krijg ik geen internetverbinding. M.a.w. wel wifi, maar geen internet; dat is ook de melding die ik op mijn telefoon krijg als ik met het netwerk verbind.

Als ik dan vervolgens de wireless op de Experiabox v10 weer aanzet met de knop aan de zijkant van de box heb ik daarna wél internet, maar dat lijkt me niet de bedoeling. De eerste Superwifi is schijnbaar op de juiste wijze bedraad gekoppeld (ik zie hem in de MijnKPN app en ook via de webinterface) en heeft de netwerknaam ‘overgenomen’ (m.a.w. verschijnt niet als seperaat netwerk in de lijst met beschikbare netwerken). Ik zie zelfs dat bepaalde apparaten in huis (e.g. mijn zoons iPad) zich hebben verbonden met de Superwifi i.p.v. de Experiabox v10 zelf.

Het eerste probleem is dus dat ik geen internetverbinding heb als de wireless op de Experiabox v10 uitstaat. Daarnaast lijkt de tweede Superwifi niet goed te koppelen. Het ledlampje op de tweede Superwifi blijft groen knipperen, ook na een hele nacht bedraad aangesloten te zijn op de Experiabox v10 (aangesloten via de LAN-poort, niet de WAN-poort). Dat laatste issue houdt wellicht verband met het eerste probleem (?).

Ik heb overigens alles al gereset. Dat mocht niet baten. Ik heb de Experiabox v10 gereset via de resetknop aan de zijkant van de box. Alle Superwifi's heb ik terug naar fabrieksinstellingen gereset (ledlampje was paars). Vervolgens opnieuw gekoppeld met de (reeds geresette) Experia v10. Ook daarna was het probleem zoals hierboven beschreven.

Ik ben gisteren een uur of 7 bezig geweest en allerlei dingen op het forum uitgeprobeerd (en ook suggesties van KPN klantenservice-medewerker) gevolgd, maar niets heeft gewerkt. Help! 

Beste antwoord door Nutbeard

Ik heb het probleem inmiddels opgelost, zij het op onorthodoxe wijze. Geen input meer nodig.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • January 8, 2025

Ik heb het probleem inmiddels opgelost, zij het op onorthodoxe wijze. Geen input meer nodig.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Welkom op de community! Fijn om te horen dat je het probleem hebt opgelost, zelfs op een wat onorthodoxe manier. We zijn benieuwd naar hoe je dit hebt aangepakt! Als je dat wilt delen, horen we het graag. Misschien kan jouw oplossing anderen helpen die tegen hetzelfde probleem aanlopen. 😊