Skip to main content
Vraag

Welke apparaten verbonden zijn met SuperWifi niet meer inzichtelijk

• January 6, 2026
  • 9 reacties
  • 80 keer bekeken

Ik heb een Experiabox V10 en 3 Superwifi's

In de MijnKPN app en op de webpagina van m'n modem zie ik sinds 29-12-'25 niet meer op welke wifipunten mijn apparaten aangesloten zijn.

Onder Mijn wifinetwerk->Apparaten→ Experiabox v10 zie ik een lijst met alle verbonden apparaten.

Maar  achter de Superwifi's is de pagina met apparaten leeg.

Op webpagina van het modem worden de superwifi's niet getoond.

De Superwifi's staan op groen, en lijken te functioneren.

Wie kan me adviseren hoe ik het overzicht van vóór 29 december weer kan herstellen?

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 6, 2026

Hallo ​@BramZ ,

Maar  achter de Superwifi's is de pagina met apparaten leeg.

Dit betekent dat er geen enkel apparaat is aangesloten op één van jouw SuperWiFi-punten. 

Alle getoonde apparaten maken verbinding met jouw modem V10. 

Je bent niet de enige met dit soort problemen. Ik heb er zelf ook last van en er zijn talloze topics over te vinden. Deze bv:

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 6, 2026

In theorie zou het kunnen dat al mijn apparaten op de wifi van de v10 werken.

En dat het superwifi mesh netwerk helemaal niet meedoet??

Maar dat kan ik nauwelijks geloven, gezien de hoogte van het huis (3 etages) en modem in de kelder.

Zou wel heel bijzonder zijn: in november heb ik op advies van een KPN monteur 2 Experia Wifi’s uit mijn netwerk verwijderd; daar knapte m’n wifi enorm van op.

En zou het er nu op uitdraaien dat het hele huis op alleen de v10 wifi kan draaien?

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@BramZ, welkom op de community. Het kan inderdaad zijn dat de apparaten direct met de V10 zijn verbonden en niet met de SW punten, maar het kan ook zijn dat ze wel verbonden zijn met de SW punten maar het niet goed wordt weergegeven in het modem en/of de MijnKPN app.

Heb je de V10 en de SW punten allemaal al eens opnieuw opgestart? We zien vaker dat de topologie in het modem het dan wel goed weergeeft, gebeurt dat bij jou ook?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 8, 2026

Bedankt voor je suggestie, Jasper.

Op 22 december 2025 heb ik na het bezoek van de KPN monteur (die toen een nieuw V10 modem geplaatst heeft en het 4G buitengebiedmodem weer gekoppeld heeft) de 3 superwifi's gereset en volgtijdelijk aangesloten. Eerst de SW2 en daarna de 2 SW's 1.

Zowel de webpagina van het modem als de app gaven toen het netwerk goed weer.

Maar na ongeveer een week zag ik de indeling van het netwerk niet meer, de namen van SW's en apparaten die ik aangepast had waren weer default, en het koppeltijdstip van de 2 SW1's waren van 22 naar 29 december gewijzigd. Heel vreemd, dat was me met de KPN Thuis app nog nooit overkomen.

Maar de stabiliteit van het netwerk is beter dan ooit, vandaar mijn “angst” om er nu iets aan te veranderen.

Bedoet u met opnieuw opstarten het uitschakelen en na enige tijd weer inschakelen van modem en daarna de SW's? (toch niet resetten?)

Jasper van KPN
Moderator

Ik bedoelde niet resetten inderdaad, wat ik bedoelde is de stroomstekker eruit halen en er weer in doen na 1-2 minuten. Maar, als het beter dan ooit werkt zoals je zegt, zou ik het voor nu zo laten. De ontwikkelaars zijn nog bezig met die weergave, en als het nu goed werkt wil ik dat zo houden 😉

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 9, 2026

Dank voor deze reactie,

Geruststellend idee in ieder geval dat er nog aan gewerkt wordt.

Dan ga ik er nu maar niet aan prutsen. 

Hopelijk komt het dan met een volgende update “automatisch” in orde.

Jasper van KPN
Moderator

We delen elke update in Product Updates, je kunt je daarop abonneren en dan krijg je een bericht zodra er een update aankomt. In die artikelen delen we ook wat er in de update zit.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2026

Bedankt voor deze info. 

De update status van al m'n apparaten is actueel.

Maar ik kan niet vinden hoe ik me kan abonneren op aankomende updates.

Waar/hoe doe ik dat?

Jasper van KPN
Moderator

Het abonneren kan rechtsboven op de beginpagina van Product Updates:

Ik ben al geabonneerd, jij zult op die plek een knop met Abonneren zien staan.