Skip to main content
Vraag

Werkt de witte SuperWifi goed samen met de zwarte?

• June 30, 2026
  • 5 reacties
  • 55 keer bekeken

Limarsah
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

kan ik de zwarte superwifi’s combineren met de oude witte??

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 30, 2026

Dat zou moeten werken maar niet bij iedereen gaat dat probleemloos. Wat zijn je plannen??

Limarsah
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2026

Heb nog twee witte liggen. Ik dacht t.z.t. misschien een zwarte erbij kopen en dan deze allemaal draadloos verbinden. Wacht eerst maar op glasvezel, wat ze binnenkort gaan aansluiten. Werk nu met drie “oude” Devolo wifi-versterkers maar zie/hoor te vaak het bekende blauwe tekstscherm van KPN! Lijkt me niet normaal minutenlang radioonderbreking voor ong €65,= per mnd.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 30, 2026

Nee dat is niet normaal inderdaad. Wellicht dat de Devolo's hierin een rol spelen. Probeer zoveel mogelijk bekabeld te doen. 

Limarsah
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2026

Twee Devolo’s zijn snel en een iets oudere uitvoering, lees langzamere(slaapkamer) Het is op de slaapkamer waar het vaakst, dat blauwe tekstscherm verschijnt. Geen ramp, maar dat moet beter kunnen, wellicht met de nieuwe generatie versterkers. Bekabeling ……logisch, maar ik houd niet van boren in muren! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 30, 2026

De hele Devolo set is zo snel als z'n zwakste broeder. Dus als er één nog een DVS 200 is dan is die de bepalende factor. 

Ik ben er niet meer zo in thuis maar het is dus nu snelheid dvs 200 gedeeld door drie.

Ook: de 200 is erg gevoelig voor verontreiniging op het 230 volt net. En dat is er veel meer dan toen die zo'n 15 jaar geleden werd geïntroduceerd. 

Voor de '200' werd ook geadviseerd alles in één stroomfase te houden. En daar is in de praktijk ook vaak bitter weinig sprake van.