Skip to main content
Vraag

Wifi-extender achter de bank gevallen en gesmolten, kan ik een nieuwe krijgen?

• September 21, 2026
  • 4 reacties
  • 71 keer bekeken

Tijdens mijn vakantie is de witte ronde wifi exctender achter de bank gevallen en gesmolten kan ikhier een nieuwe voor krijgen

4 reacties

LuToLu
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 21, 2026

Hallo Patrol, de witte ronde extenders (SuperWifi 1) zijn eigendom en niet in bruikleen vanuit KPN. Je zult dus zelf een nieuwe moeten aanschaffen. Weet wel dat de ondersteuning vanuit KPN voor de SuperWifi 1 einde van dit jaar stopt. Mocht je op Marktplaats o.i.d. gaan zoeken ben dan zeker dat de aangeboden SuperWifi’s voorzien zijn van de nieuwe KPN software (firmware) anders gaat het niet werken. Ze zijn ook niet meer bij te werken naar de KPN firmware als ze daar nog niet opzitten.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Patrol . Dat is nog eens thuiskomen van vakantie. 😅 Ik ben vooral blij dat de extender is gesmolten en niet het hele huis heeft besloten mee te doen. Gelukkig is het bij de extender gebleven!

De witte, ronde SuperWifi 1-extender is helaas niet meer via KPN te vervangen. Dit type wordt binnenkort ook niet meer verder doorontwikkeld of geüpgraded. De ondersteuning voor de SuperWifi 1 loopt bovendien op termijn af.

Als je de wifi in huis wilt blijven uitbreiden, is het daarom verstandiger om naar een nieuwer type SuperWifi te kijken. Je zou bijvoorbeeld voor een SW2 kunnen gaan.  Deze zijn ook te huur en kun je zelf regelen in je MijnKPN omgeving.

LuToLu
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 24, 2026

Hoi ​@Patrol, even als heads up, ook voor de SuperWifi 2 geld zorg dat deze de nieuwe KPN software al heeft. Bij huren of kopen bij KPN ben je daar, als het goed is, zeker van maar via een ander verkoopkanaal altijd nagaan of dat al het geval is want SW2's met de oude software kunnen niet meer bijgewerkt worden naar de KPN software.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 24, 2026

Tijdens mijn vakantie is de witte ronde wifi exctender achter de bank gevallen en gesmolten kan ikhier een nieuwe voor krijgen

Toevallig een foto ervan??