Skip to main content
Vraag

Wifi extenders hebben 0 verbonden apparaten

• August 29, 2025
  • 18 reacties
  • 194 keer bekeken

robjanssen1977
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Het komt regelmatig voor, dat als ik inlog op het modem en dan kijk bij Thuisnetwerk -> Topologie, dan dan de SW2 extenders 0 verbonden apparaten hebben. Terwijl er volgens mij wel apparaten mee verbonden zijn. Want sommige apparaten hebben vol bereik, en die zijn dichtbij de extender en ver weg van het modem.

Als ik dan het modem herstart, dan hebben de extenders na de herstart weer wel verbonden apparaten.

Maar als ik dan na een aantal dagen weer inlog in het modem, dan geven de extenders weer 0 verbonden apparaten aan.

De extenders zijn bekabeld verbonden met het modem (via een switch)

Firmware van de extenders is: SW2.C.25.05.06

Firmware van het modem is: V12.C.25.06.06

18 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • August 29, 2025

@robjanssen1977 

Ik herken je probleem. Bij mij hetzelfde, ik heb trouwens 1 extender bedraad en 1 draadloos. Na restart van het modem zie ik ook weer een aantal apparaten in de extenders staan, die dan na verloop van tijd alleen zichtbaar zijn in het modem. 
Gezien de lokatie van de apparaten zou ik deze niet in het modem verwachten, omdat die apparaten in de nabijheid van de extenders staan. 

Firmware extender: SW2.C.24.03.00
Firmware modem: V12.C.25.06.06

robjanssen1977
Topper
Forum|alt.badge.img+1

@GlasvezelRob Waarom hebben jouw wifi extenders nog een oudere firmware? 

Wordt die niet automatisch ge-update?

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • August 29, 2025

@robjanssen1977. Goed dat je het opmerkt wat betreft de oudere firmware. Dat mijn extenders nog niet zijn geüpdatet heb ik eerder gemeld op dit forum. Reactie: “wachten tot je aan de beurt bent…..”. Beetje mal is het wel, maar ik kan de extenders niet handmatig updaten zo is mij aangegeven.

• August 29, 2025

Het updateproces bij KPN is gewoon een ramp. Ik 2 zwarte SuperWiFi's. Vorige week beide gereset. Daarbij is bij de ene nieuwe firmware geïnstalleerd. En bij de andere niet. Ik heb die andere later nogmaals meerdere malen gereset naar fabrieksinstellingen. Het haalt niets uit, hij blijft gewoon op de oude firmware. Wat is dat nou voor bullshit? Ik snap er echt helemaal niks van. Ik kan me er gewoon kwaad om maken om dit stomme gedoe.

robjanssen1977
Topper
Forum|alt.badge.img+1

@GlasvezelRob Even een 1 minuut de stroom er af. En dan daarna weer aanzetten, krijg je dan geen nieuwe firmware bij het opstarten?

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • August 29, 2025

@Marlon92, ​@robjanssen1977 . Updaten snap ik niets van. Niets heeft mij geholpen tot nu. Vraag je je toch af waarom er überhaupt geüpdatet wordt toch…….?

robjanssen1977
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • September 20, 2025

Ik heb een soort gelijk probleem met de KPN Box 12.

Volgens de interface van het modem zijn alle apparaten verbonden met het modem zelf, en geen enkel apparaat met een Super Wifi punt.

En herstart van het modem lost dit probleem op. Na de herstart wordt er weer wel weergegeven dat er ook apparaten met het superwifi punt verbonden zijn.

Maar na een aantal dagen/weken staat er weer 0 apparaten bij de Super Wifi punten.

En is er dus weer een herstart van het modem nodig.

Ondanks dat de interface aangeeft dat er 0 apparaten verbonden zijn met de Super Wifi, heb ik wel het idee dat de apparaten in werkelijkheid wel verbonden zijn met het Super Wifi punt, alleen de interface geeft dit dus niet weer. Pas na een herstart van het modem wordt dit weer wel weergegeven.

Firmware van de extenders is: SW2.C.25.05.06

Firmware van het modem is: V12.C.25.06.06

Admin: naar je eigen topic verplaatst

Leen59
Wijsgeer
  • September 20, 2025

Er is een nieuwere versie voor de extenders, die lost dit probleem waarschijnlijk op.

Admin: meeverplaatst

robjanssen1977
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • September 20, 2025

Zie inderdaad nu dat versie 25.05.08.0 beschikbaar is.

Die ben ik nu aan het installeren.

Ben benieuwd of dat het probleem oplost.

Na de update nog steeds 0 verbonden apparaten.

Zal het modem ook een keer herstarten.

Na herstart van het modem zijn er wel weer apparaten verbonden met het Super Wifi punt.

Ben benieuwd of dat over 2 weken nog steeds zo is.

Leen59
Wijsgeer
  • September 20, 2025

Je kan het beste vanuit het modem een herstart thuisnetwerk doen, dan loopt alles weer netjes in de pas. Geen reset dus.

robjanssen1977
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • September 21, 2025

Waarom staan bijna alle draadloze apparaten aangegeven alsof ze met LAN op 1Gbps verbonden zijn?

Leen59
Wijsgeer
  • September 21, 2025

Heb je inmiddels de herstart thuisnetwerk gedaan?

Ik heb dit zelf ook gehad.

robjanssen1977
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • September 21, 2025

Zojuist herstart van het thuisnetwerk gedaan.

Maar mijn S24 geeft nog steeds aan dat hij via LAN 1Gbps verbonden is met het modem.

Leen59
Wijsgeer
  • September 21, 2025

Dit is een probleem in de weergave. Functioneel heeft dit geen invloed.

Kijk eens wat er gebeurt als je de S24 opnieuw verbindt met de WiFi.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 22, 2025

Hoi ​@robjanssen1977 en bedankt voor jouw bericht hier :)
Goed om te zien dat er al zo goed met je wordt meegedacht in deze kwestie!

Dit is een probleem in de weergave. Functioneel heeft dit geen invloed.

Kijk eens wat er gebeurt als je de S24 opnieuw verbindt met de WiFi.

Heb je dit nog kunnen proberen? Ben heel erg benieuwd of het is gelukt!

robjanssen1977
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • September 22, 2025

@Jan van KPN Heb de wifi op mijn telefoon uitgezet en daarna weer aan.

Maar het modem blijft weergeven dat mijn telefoon via LAN 1 Gbps verbonden is.

Maar het geldt ook voor meerdere apparaten:

• De laptop van mijn vrouw die ook via de Wifi verbonden is.
  • Onze thermostaat ook draadloos verbonden

Maar toch wordt er bij deze apparaten LAN met 1 Gbps aangegeven in de interface.

Heb ook geprobeerd om toen ik de wifi op mijn telefoon uit had staan, want dan verschijnt mijn telefoon in de interface bij de "Niet meer verbonden apparaten”, om hem daar te verwijderen. En vervolgens mijn telefoon opnieuw verbinden, maar dan blijft het probleem nog steeds.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 1, 2025

Hoi ​@robjanssen1977 en sorry voor de late reactie hoor!

Er zijn wat problemen met de interface en ik kom hier nog even bij je op terug. Voor de functionaliteit zou dit geen invloed moeten hebben, ook al wordt in de interface aangegeven dat je niet via de wifi bent verbonden. Maar ik ga navraag doen en kom hier zodra ik meer weet bij je op terug. Alvast dank voor je geduld 🙏🏻

robjanssen1977
Topper
Forum|alt.badge.img+1

@Jan van KPN Bedankt. Ik hoor het graag.

Vanmorgen werd op de extender die op zolder staat niet getoond in de topologie.

Als ik de extender rechtstreeks op ip benaderde kon ik wel inloggen.

Na een herstart van het thuisnetwerk werd de extender weer wel getoond bij de topologie.

Alleen stond er ipv SW2-Zolder, SW2-[nummer]. Volgens mij zoals ze uit de doos kwamen.

Keek ik bij de extender zelf via ip, dan stond er wel SW2-Zolder. Heb bij de topologie de naam maar weer gewijzigd naar SW2-Zolder.