Skip to main content
Beantwoord

Wifi is minder op mijn televisie boven, heb ik een extra wifi versterker nodig?

• September 1, 2025
  • 4 reacties
  • 76 keer bekeken

Hoi, ik heb sinds een paar weken internet en tv van KPN en het werkt prima, alleen de wifi op onze 5v boven werkt minder met streamen van bijv SkyShowtime. Bekabeld is niet mogelijk. Moet ik dan een extra wifi versterker plaatsen?

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@Roppie46, jammer dat het met de tv boven niet altijd soepel gaat met het streamen, goed dat je hier aan de bel trekt zodat we met je mee kunnen denken!

Ik zie dat anderen al tips met je hebben gedeeld en je ook een aantal vragen hebben gesteld, ben je daar al wat verder mee gekomen? Zo nee, zou je dan de volgende vragen nog willen beantwoorden?

• In je vorige topic gaf je aan een V10 ontvangen te hebben (ivm pairbonding) en als nieuwe klant zal je TV+ontvangers hebben. Je vraagt nu of je een extra wifiversterker moet plaatsen, houdt dat in dat je er al 1 of meerdere hebt? Of heb je nu enkel een modem en tv-ontvangers aangesloten?
  • Gaat het enkel mis bij het streamen via bepaalde apps en gaat ‘live’ tv kijken wel goed? Of heb je daar ook problemen mee?
  • Hebben andere apparaten zoals je mobiele telefoon, ook last van problemen met de wifi op de locatie waar deze ontvanger staat?

4 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 1, 2025

Kan je iets meer vertellen over je apparatuur? Welk modem, welke tv ontvanger? TV+?

Ik heb zelf TV+ draadloos aangesloten en dit werkt goed. Echter heb ik hier wel een Superwifi tussen. Mijn wifi signaal was simpelweg te zwak zonder en afhankelijkheid van je modem is het zelfs noodzakelijk om er een suoerwifi tussen te zetten.

Overigens is superwifi geen garantie dat alles meteen vlekkeloos werkt. Na de update van mijn modem met KPN software bleek de wireless backhaul via de 2.4GHz band te verlopen met een veel te trage verbinding als gevolg en daarmee ook een haperende tv. Dit is na wat troubleshooten opgelost.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • September 1, 2025

Soms ook helpen andere kanaal Wifi te kiezen. Zelf heb ik app en zie welke kanaal al mijn buren zitten en kies dan kanaal waar de minste op zitten. Bij mij staat niet op automatisch en selecteer ik zelf kanaal voor Wifi2 en Wifi5. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • September 2, 2025

Beste ​@Roppie46 ga eens met een mobiel naar de plek waar je slechte wifi denkt te hebben en zet de mobiel op wifi, ontvangt de mobiel ook minder goede wifi dan kun je de wifimanager eens raadplegen, zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-manager

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 4, 2025

Hi ​@Roppie46, jammer dat het met de tv boven niet altijd soepel gaat met het streamen, goed dat je hier aan de bel trekt zodat we met je mee kunnen denken!

Ik zie dat anderen al tips met je hebben gedeeld en je ook een aantal vragen hebben gesteld, ben je daar al wat verder mee gekomen? Zo nee, zou je dan de volgende vragen nog willen beantwoorden?

• In je vorige topic gaf je aan een V10 ontvangen te hebben (ivm pairbonding) en als nieuwe klant zal je TV+ontvangers hebben. Je vraagt nu of je een extra wifiversterker moet plaatsen, houdt dat in dat je er al 1 of meerdere hebt? Of heb je nu enkel een modem en tv-ontvangers aangesloten?
  • Gaat het enkel mis bij het streamen via bepaalde apps en gaat ‘live’ tv kijken wel goed? Of heb je daar ook problemen mee?
  • Hebben andere apparaten zoals je mobiele telefoon, ook last van problemen met de wifi op de locatie waar deze ontvanger staat?