Skip to main content
Vraag

Wifi kanaal instellen op KPN Experia Wifi punten

• May 4, 2025
  • 4 reacties
  • 68 keer bekeken

Ik heb 2 Experia WiFi punten, met een V10 modem.

Ik heb al een tijdje erg slechte WiFi, vlak voor het Experia modem is het 200Mb, maar ga ik iets verder weg dan blijft er niets van over.

Nu zie ik op een WiFi analyser dat de Experia op kanaal 1 zit, hier zit ook een ander erg sterk signaal van Ziggo op. Dit signaal is soms sterker dan mijn eigen signalen.

Nu kan ik in het V10 modem komen en het kanaal aanpassen, maar dit heeft geen uitwerking.

Wie kan mij hier mee helpen

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

• May 4, 2025

Kan je de aangesloten apparaten zien in de Experiabox? Staan daar de Experia WiFi's tussen? Met hun ip adres? 

Of in Windows bij Netwerk, zie je ze daar staan?

Kan je er op klikken? Dan opent de webinterface van de Experia WiFi's. Dat ziet er zo uit:

Met het ip adres dus in de adresbalk. Lukt dat?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 4, 2025

Beste ​@Roy71 Als je de Experiawifipunten gebruikt is als het goed is de wifi op de V10 uitgeschakeld en kun je dus niets aanpassen.

Je kunt inloggen op de experiawifi-punten en daar de kanalen aanpassen.

Binnen de V10 kun je de IP-adressen zien van de wifipunten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 5, 2025

.manon92 & Jan.d

Dank voor de reactie, het is gelukt staat nu op kanaal 5 i.p.v. 1

Het schakelen tussen de 2 wifi punten is nog wel een dingetje, als je van buiten naar binnen loopt blijft hij te lang op het dan al zwakere wifipunt.

Door de wifi een keer aan en uit te doen pakt hij het sterkste punt.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 5, 2025

Beste ​@Roy71 bij de 2.4-band zijn er maar 3 vrije kanalen die goed functioneren, 1, 6  of 11.

kanaal 5 is dus geen goede keus.

Houd verder de kanaalbreedte op 20 en niet op 40, 20/40 of AUTO.

Â