Skip to main content
Vraag

Wifi optimaliseren in huis; versterkers verplaatsen of anders instellen?

• March 19, 2026
  • 3 reacties
  • 27 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik heb 2 wifi versterkers in huis, vierkante zwarte, 1 daarvan staat op mijn eerste verdieping, de andere in mijn woonkamer. Maar ik had ergens gelezen dat je de modem (die ook op de BG staat) als wifi versterker kan zien.

Betekend dat ik mijn wifi versterker in de huiskamer ergens anders in huis kan plaatsen? Bijvoorbeeld op zolder, waar ik nu maar 6MB internet heb, omdat er slecht bereik is boven.

Sowieso heb ik boven veel internet problemen (lees, traag internet, beneden haal ik 200mb via wifi, boven maar 6, terwijl er een wifi versterker staat)

Versterkers zijn bedraad aangesloten!

mvg.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 19, 2026

Beste ​@Jeroenes als de modem de nieuwe KPN software heeft, blijft de wifi aan en kun je de Experia wifi op een andere plek zetten voor een beter draadloos bereik.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 19, 2026

Beste ​@Jeroenes als de modem de nieuwe KPN software heeft, blijft de wifi aan en kun je de Experia wifi op een andere plek zetten voor een beter draadloos bereik.

ze zijn bedraad aangesloten, sws klopt er iets niet, want als ik bij de wifi versterker instellingen kijk, is mijn ring deurbel aangesloten op de wifi versterker die boven staat.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 19, 2026

Beste ​@Jeroenes elektronica zoekt altijd naar de beste verbinding of blijft daar op hangen uit het verleden.

Opnieuw aanmelden van de apparatuur wil wel eens helpen contact te maken met het dichtstbijzijnde wifipunt.