Skip to main content
Antwoord

Wifi probleem na update modem

• May 5, 2025
  • 6 reacties
  • 164 keer bekeken

Bij mij hetzelfde probleem. 

Het is begonnen na het bericht over de update. 

Soms heb ik een goede verbinding maar vaak valt de WiFi weg en knipperen de versterkers.

KPN aub snel terug naar de setting van voor de update. 

De nieuwe zijn waardeloos en ik ga zeker geen betaalde monteur langs laten komen om dit op te lossen. 

Ik stap nog liever over naar een andere provider. 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@A.Fierloos ,

Wij hebben de kpn box 12 en de ronde witte versterkers.

Versterkers branden regelmatig paars of knipperen groen

Versterker in de meterkast is met kabel aan het modem aangesloten. De versterker boven is draadloos.  Heeft altijd prima gewerkt tot de update. 

Check dan nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val: 

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Meer informatie: 

In dit topic staan meer tips om jouw WiFi te verbeteren: 

Werkt het dan nog steeds niet? Volg dan (toch weer opnieuw) de instructie van moderator Erik: 

Erik van KPN schreef:

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat ontzettend jammer dat je wifi de laatste tijd zo slecht is ​@A.Fierloos 😕 Ik denk graag even met je mee, we kunnen kijken hoe ver we komen zonder dat er een monteur nodig is! Zou je daarvoor de volgende vragen willen beantwoorden?

• Welk type modem heb je?
  • Heb je de zwarte vierkante, de witte ronde, of de zwarte ronde versterkers?
  • Je geeft aan dat de versterkers knipperen, welke kleur hebben de lampjes dan?
  • Heb je de versterkers draadloos of via een kabel verbonden met het modem?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 8, 2025

Versterker in de meterkast is met kabel aan het modem aangesloten. De versterker boven is draadloos.  Heeft altijd prima gewerkt tot de update. 

• Nieuwkomer
  • May 10, 2025

Hier precies hetzelfde probleem. Ontzettend irritant. Alles werkte prima tot de update!

Alles steeds resetten, maar dit lost het probleem niet op. Inmiddels al 2 keer met klantenservice gebeld en alle stappen doorlopen. 

Sterkte gewenst ik verwacht dat dit een hardnekkig probleem zal gaan worden. Als je een oplossing weet zou je het me willen laten weten want ik ben al maanden aan het resetten.

groet,

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 11, 2025

Hallo ​@A.Fierloos ,

Check dan nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val: 

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Meer informatie: 

In dit topic staan meer tips om jouw WiFi te verbeteren: 

Werkt het dan nog steeds niet? Volg dan (toch weer opnieuw) de instructie van moderator Erik: 

Erik van KPN schreef:

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@A.Fierloos heb je nog wet kunnen proberen uit het bericht van ​@Noordzee? Ik hoor graag je bevindingen!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 19, 2025

@A.Fierloos 

Heb je al contact gelegd met de klantenservice?