Skip to main content
Beantwoord

Wifi versterker blijft groen knipperen ondanks stappenplan kennisbank

• May 31, 2025
  • 27 reacties
  • 776 keer bekeken

Na enkele keren de wifi versterkers te hebben gereset en het modem ook te hebben gereset blijven de lampjes op de wifi versterkers groen knipperen. Wat kan ik hier nog aan doen. Alles is terug gereset naar fabrieksinstellingen en toe weer het stappenplan gevold uit de kennisbank van KPN.

Beste antwoord door Denise van KPN

Vanmorgen de modem naar fabrieksinstellingen gezet (op advies van KPN). gedaan via https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker/handleidingen#!/device/kpn-box/kpn-box-12 (Modem instellen/ Modem terugzetten naar fabrieksinstellingen). Via de app gelukt.

vervolgens de WS 2 punten ook naar fabrieksinstellingen gezet en 1 voor 1 opnieuw gekoppeld via 

Dit is ook het advies wat ik zou geven, ja. 

Ik was bij ​@DMNB vooral benieuwd welke instructies hij precies had gevolgd, aangezien er 2 artikelen met instructies zijn. En als de ene niet helpt, wil de andere nog wel eens helpen.

In dit geval denk ik dat het voor jullie allen het beste werkte om het modem een reset te geven en dan een schone installatie te doen van de SuperWifi punten. Ik verwacht dat het hierna weer werkt zoals je gewend bent.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

27 reacties

• May 31, 2025

Resetten heb je gedaan met een paperclip het kleine knopje achterop zo ongeveer 20 seconden vast te houden? Met stekker in stopcontact? 

• Auteur
  • Topper
  • May 31, 2025

Ja dat heb ik nu 4 keer gedaan net zolang tot het lampje rood knippert, wachten tot ie paars wordt en dan aansluiten op de kabel. Na 1,5 uur knippert het lampje nog steeds.

• June 1, 2025

Welke Experiabox heb je? Welke firmware staat daar op? Weet je dat? Kan je inloggen via http://192.168.2.254 op de Experiabox? 

Welke WiFi versterkers heb je? SuperWiFi's? Wit of zwart? Of Experia WiFi's? Zwart en vierkant? 

• Auteur
  • Topper
  • June 2, 2025

Ik heb de experiabox v12 en 4 zwarte superwifi versterkers waarvan er drie bedraad zijn en 1 niet. Filmware weet ik zo niet, moet ik vanavond even bekijken.

Hier ongeveer hetzelfde, ik heb het opgegeven en ga ze terug sturen, maar dan moet administratief wel eerst nog de status van mijn abonnement op actief worden gezet… 😅

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@DMNB, goed dat je jouw vraag hier stelt. Onze community denkt graag met je mee!

Als ik het goed heb, heb je de KPN Box 12 in combinatie met 4 zwarte SuperWifi 2. Deze blijven groen knipperen, ondanks resetten. Je zegt hiervoor instructies uit de Kennisbank te hebben gevolgd. Kan je mij vertellen welke instructies je hiervoor precies hebt gevolgd?

• Auteur
  • Topper
  • June 3, 2025

Hi Denise, ik heb het modem gereset en de 4 superwifi’s tot dat het paarsen lampje ging branden en toen rechtstreeks bekabeld op het modem aangesloten. Na 1,5 uur knipperde het lampje nog steeds groen. Ook klantenservice heb ik gebeld en die kon het ook niet verhelpen en werd mij vriendelijk medegedeeld dat ik dan maar tot 6 juni zeker geen wifi heb, er moest een storingsmelding gedaan worden.

• Topper
  • June 3, 2025

Hier lijkt hetzelfde te gebeuren. 

3 super wifi 2 punten die allemaal offline zijn en groen staan te knipperen.

Ben nu de eerste aan het resetten met paperclip tot rood knipperen, daarna kabel erin welke rechtstreeks in de Box 12 zit. Na paars gezien te hebben staat hij nu weer een hele tijd groen te knipperen. 2x gereset en 2x hetzelfde.

Er lijkt wel wat aan de hand met box 12 firmware? Te toevallig dat 3x wifipunten op groen staan te knipperen en het niet meer doen.

Opnieuw opstarten Box 12 hielp niet. Reset ga ik niet doen aangezien ik morgen voor langere tijd naar buitenland ga en ik nogal wat specifieke instellingen in het modrm heb. Een reset gaat me teveel tijd kosten mijn hele netwerk weer goed online te krijgen.

• Auteur
  • Topper
  • June 4, 2025

Welke Experiabox heb je? Welke firmware staat daar op? Weet je dat? Kan je inloggen via http://192.168.2.254 op de Experiabox? 

Welke WiFi versterkers heb je? SuperWiFi's? Wit of zwart? Of Experia WiFi's? Zwart en vierkant? 

Ik heb de volgende firmware V12.C.24.16.14

• Deelnemer
  • June 4, 2025

Ik ervaar sinds vannacht precies hetzelfde. heb firmware V12.C.24.16.14. Beide superwifi's blijven na herhaald resetten groen knipperen. Kreeg van de helpdesk advies modem te resetten maar heb daar weinig zin in. Lijkt dat er een fout in de nieuwe firmware zit. 

• Auteur
  • Topper
  • June 4, 2025

Modem resetten heb ik ook gedaan maar werkt voor geen meter. Helpdesk kon niks doen en moest door hun een storingsmelding gedaan worden. Kan tot 6 juni duren voordat u weer wifi hebt werd mij verteld. Tot op vandaag nog niks gehoord van KPN. Gelukkig zijn de abonnementen niet zo duur😟

• Nieuwkomer
  • June 4, 2025

Ik heb sinds vorige week uit het niets ook hetzelfde probleem. Zelfde firmware, die een maand geleden is ingevoerd. Hopeloos dit...

• Topper
  • June 5, 2025

Ik heb sinds twee dagen precies hetzelfde. V12 doet het nog, maar heb nu drie zwarte Superwifi punten met groen knipperende lampjes die geen internet hebben. 

Ik zat al op de nieuwe software.

Het ziet er uit alsof er iets mis is gegaan bij een update ‘s nachts.

Wifipunten zijn al een paar keer gereset naar fabrieksinstellingen, modem is herstart (niet gereset), maar het probleem blijft. 

Al mijn wifipunten zijn bekabeld aangesloten aan de V12. Het rare is dat ze wel internet doorgeven aan andere apparaten die met ethernet aan het wifipunt verbonden zijn. Maar ze maken geen wifinetwerk meer.

• Helper
  • June 5, 2025

Ook ik heb al diverse meldingen geplaatst, nu zie ik gelijk waarom.

inmiddels ook al het bovenstaande gedaan, ik denk dat ik maar even ga afwachten, het is niet anders……..

• Deelnemer
  • June 5, 2025

Vanmorgen de modem naar fabrieksinstellingen gezet (op advies van KPN). gedaan via https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker/handleidingen#!/device/kpn-box/kpn-box-12 (Modem instellen/ Modem terugzetten naar fabrieksinstellingen). Via de app gelukt.

vervolgens de WS 2 punten ook naar fabrieksinstellingen gezet en 1 voor 1 opnieuw gekoppeld via 

Lijkt gelukt te zijn. Beide zijn weer zichtbaar en gekoppeld.

Hoop dat het zo blijft

• Helper
  • June 5, 2025

Danny, dank voor je bericht.

terg naar fabrieksinstellingen ben je dan alles kwijt?

• Topper
  • June 5, 2025

Dank je voor je bericht, Danny3112.

Terugzetten naar fabrieksinstelling van het modem is wel een paardenmiddel. Dan zijn alle instellingen weg. Dus alle Wifi instellingen, alle namen die je aan apparaten hebt gegeven, gereserveerde IP adressen, port forwarding etc. 

Dat is best een klus om weer in te stellen. Had gehoopt dat KPN het met een software update zou kunnen oplossen. Daarmee is het tenslotte waarschijnlijk ook mis gegaan 

• Deelnemer
  • June 5, 2025

​@Jopie90 : Ik was alleen het zelf ingestelde wachtwoord van de modem kwijt (maar kon weer inloggen met het modemwachjtwoord welke achter op de modem staat). Mijn zelf ingestelde netwerknaam werd behouden en ook alle gekoppelde wifi gestuurde lampen, deurbel en stekkers werkte zonder enige aanpassing. 

Ik hield al rekening met slechtste scenario dat ik alles opnieuw zou moeten koppelen maar viel dus mee

• Helper
  • June 5, 2025

Dank je, ik denk erover

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • June 6, 2025

Dit is ook het advies wat ik zou geven, ja. 

Ik was bij ​@DMNB vooral benieuwd welke instructies hij precies had gevolgd, aangezien er 2 artikelen met instructies zijn. En als de ene niet helpt, wil de andere nog wel eens helpen.

In dit geval denk ik dat het voor jullie allen het beste werkte om het modem een reset te geven en dan een schone installatie te doen van de SuperWifi punten. Ik verwacht dat het hierna weer werkt zoals je gewend bent.

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2025

​@Denise van KPN ik heb de modem in schonereset gegeven afgelopen zaterdag maar zonder resultaat en klantenservice kon mij ook niet meer helpen, die zouden er een storingsmelding van maken bij hún collega’s en zou het 6 juni uiterlijk opgelost zijn. Helaas is dit nog niet het geval.

• Helper
  • June 6, 2025

Het is allemaal mooi gezegd, de stekker heb ik er wederom uitgehaald zonder resultaat, uitloggen en inloggen met wachtwoorden ga ik niet doen, dan moet kpn maar komen 

• Nieuwkomer
  • June 6, 2025

Ook hier hetzelfde probleem. Al twee dagen bezig met resetten echter zonder enig effect 

• Topper
  • June 7, 2025

Bij mij werkt alles weer na een reset (fabrieksinstellingen) van de modem V12 en reset van de wifipunten.

Instellingen die weg zijn uit de modem:

-Namen die ik aan apparaten had gegeven.

De wifi instellingen en gereserveerde IP adressen zijn behouden gebleven.

• Helper
  • June 7, 2025

Ik heb het wifipunt en het modem ook gereset met het pinnetje, en ook hier werkt het weer naar behorenÂ