Skip to main content
Beantwoord

Wifi weggevallen; ligt het aan de kabel of aan de versterker?

• February 24, 2025
  • 7 reacties
  • 49 keer bekeken

Ik heb vanaf mijn router een ethernet kabel lopen naar een andere verdieping waar ik een netgear versterker op heb aangesloten waardoor ik ook boven in mijn huis draadloos internet heb. Sinds een paar dagen is de wifi spoorloos. In mijn oorspronkelijke router brandt geen lampje bij de ethernet aansluiting, de netgear lampjes boven in huis doen het wel. 

Wat is er nou stuk? de Ethernet kabel? ( ik zie niks geks, alleen brandt er geen groen lichtje op de router)  of de Netgear? Die wel ‘aan’ staat maar geen verbinding meer maakt. 

Ik heb trouwens geen idee of het groene lampje het ooit wel gedaan heeft. Nooit op gelet. 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@fleur1962, welkom op onze community! Wat goed dat je de oorzaak zo snel gevonden hebt!

Heb je in de tussentijd nog een oplossing kunnen vinden? Volgens mij is zo'n kabel wel te herstellen maar of het handig is, is natuurlijk even de vraag.

Je kunt hiervoor een KPN Monteur bestellen, dat is niet kosteloos, meer informatie daarover kun je vinden op kpn.com/monteur

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • February 24, 2025

Het lijkt er sterk op dat de router defect is. Zitten alle stekkers er nog goed in. En staat eventuele aan/uit schakelaar we aan 🫣  

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 24, 2025

De router doet het gewoon, ( de inkomende hoofdrourter) de andere internet verbindingen alsmede de tv doen het gewoon. Ook als ik de stekkers wissel, brandt het lampje niet, en de andere lampjes wel. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 24, 2025

t lijkt wel alsof de ethernetkabel geen stroom meer krijgt…. 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • February 24, 2025

De ethernet kabel heeft geen stroom nodig.

de wifi zal zichtbaar zijn maar kan niet naar internet toch of is die helemaal ontzichtbaar  

maar het is wel vreemd dat de leds op de netwerkpoort niet meer gaan branden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 25, 2025

ik ga nu de ethernet kabel eens uitproberen op mijn laptop, kijken of het aan de kabel, router of extender ligt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 25, 2025

ahhh de muizen hebben de kabel doorgeknaagd, probleem nu gelokaliseerd maar nog niet opgelost, kan je een las leggen in een kabel? of moet ik een nieuwe kabel trekken ( nogal gedoe) 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 27, 2025

Hoi ​@fleur1962, welkom op onze community! Wat goed dat je de oorzaak zo snel gevonden hebt!

Heb je in de tussentijd nog een oplossing kunnen vinden? Volgens mij is zo'n kabel wel te herstellen maar of het handig is, is natuurlijk even de vraag.

Je kunt hiervoor een KPN Monteur bestellen, dat is niet kosteloos, meer informatie daarover kun je vinden op kpn.com/monteur