Skip to main content
Beantwoord

Wifipunten werken niet meer na update

• January 8, 2026
  • 8 reacties
  • 86 keer bekeken

Jaja ze doen een update de wifipunten werken niet meer en dan zeggen koopt u maar nieuwe punten .Schandalig tijdens het spel gewoon weer de regels veranderen en niet met een oplossing komen .Koopt u maar nieuwe meneer wij kunnen niets voor u betekenen.

Beste antwoord door Flitsend

Dank ​@Schandaal , dat vermoedde ik al. De volgende stappen lossen je probleem op.

1. Zet al je wifipunten uit. (Verwijder de stroom en internetkabels.)
  2. Log in op je modem op https://mijnmodem.kpn. Dit kan alleen als je verbonden bent met je eigen wifinetwerk. Het standaard wachtwoord voor de V10 is inloggen@v10.
  3. Klik links in het menu op “Instellingen” en kies dan in het midden voor “Systeem".
  4. Klik op Reset Wifi (Zet terug naar fabrieksinstellingen) en bevestig je keuze.
  5. Reset je modem door een paperclip in het reset gaatje te duwen tot alle lampjes uit gaan en power weer aan gaat.
  6. Doe nu al je superwifi punten weer op de stroom en wacht tot ze constant 1 kleur aangeven. Of dit rood, oranje of groen is maakt niet uit.
  7. Reset nu al je wifi punten door een paperclip in het reset gaatje achter op het wifipunt te drukken tot het wifipunt 5x rood knippert, laat dan los en wacht tot je wifipunt constant paars brandt. Dit duurt enkele minuten. 
  8. Zet nu het eerste wifipunt voor minimaal 60 minuten met een ethernetkabel aan je modem. Langer dan 60 minuten is prima, korter niet. Zo lang duurt het om de software te downloaden. 
  9. Na die 60 minuten zet je het volgende wifipunt aan je modem. Dit herhaal je bij elk wifipunt. Doe ze om en om, niet tegelijk. 
  10. Zet je wifipunten weer op hun originele plek. Alles zou na 15 minuten weer goed moeten werken. 
  11. Mochten je wifipunten rood branden, zet ze eens allemaal in dezelfde kamer in het stopcontact om te controleren of ze dan wel groen gaan branden. Blijf ze dan verplaatsen. Als na een bepaalde afstand op rood slaan staan ze te ver weg van elkaar.

Ik snap dat je dit waarschijnlijk veel gedoe vindt, maar het is meestal wel de oplossing. Probeer dit even en laat het vooral weten als je er niet uit komt! 

8 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 8, 2026

Of de KPN zou gewoon eens hun updates beter en langer moeten testen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 8, 2026

Maakt voor mij niet meer uit ben er klaar mee 👍

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • January 8, 2026

Goedenavond ​@Schandaal 

Ik snap je frustratie heel goed, heb zelf ook al een tijd lopen stoeien met die versterkers. Het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn van KPN om je versterkers te slopen, al is dit nu wel gebeurd begrijp ik. Dat het niet de bedoeling is neemt niet weg dat het ontzettend zuur is. Er zijn op dit forum al talloze posts te vinden over software updates die in specifieke gevallen verkeerd uitpakken, maar het is vast op te lossen.

Zou je kunnen delen wat voor verbinding je hebt (koper/glasvezel), wat voor modem en wat voor versterkers/hoeveel? Dan denken we even met je mee.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 9, 2026

Glasvezel v10 modem en 3 x witte wifipunten 

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • January 9, 2026

Dank ​@Schandaal , dat vermoedde ik al. De volgende stappen lossen je probleem op.

1. Zet al je wifipunten uit. (Verwijder de stroom en internetkabels.)
  2. Log in op je modem op https://mijnmodem.kpn. Dit kan alleen als je verbonden bent met je eigen wifinetwerk. Het standaard wachtwoord voor de V10 is inloggen@v10.
  3. Klik links in het menu op “Instellingen” en kies dan in het midden voor “Systeem".
  4. Klik op Reset Wifi (Zet terug naar fabrieksinstellingen) en bevestig je keuze.
  5. Reset je modem door een paperclip in het reset gaatje te duwen tot alle lampjes uit gaan en power weer aan gaat.
  6. Doe nu al je superwifi punten weer op de stroom en wacht tot ze constant 1 kleur aangeven. Of dit rood, oranje of groen is maakt niet uit.
  7. Reset nu al je wifi punten door een paperclip in het reset gaatje achter op het wifipunt te drukken tot het wifipunt 5x rood knippert, laat dan los en wacht tot je wifipunt constant paars brandt. Dit duurt enkele minuten. 
  8. Zet nu het eerste wifipunt voor minimaal 60 minuten met een ethernetkabel aan je modem. Langer dan 60 minuten is prima, korter niet. Zo lang duurt het om de software te downloaden. 
  9. Na die 60 minuten zet je het volgende wifipunt aan je modem. Dit herhaal je bij elk wifipunt. Doe ze om en om, niet tegelijk. 
  10. Zet je wifipunten weer op hun originele plek. Alles zou na 15 minuten weer goed moeten werken. 
  11. Mochten je wifipunten rood branden, zet ze eens allemaal in dezelfde kamer in het stopcontact om te controleren of ze dan wel groen gaan branden. Blijf ze dan verplaatsen. Als na een bepaalde afstand op rood slaan staan ze te ver weg van elkaar.

Ik snap dat je dit waarschijnlijk veel gedoe vindt, maar het is meestal wel de oplossing. Probeer dit even en laat het vooral weten als je er niet uit komt! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 9, 2026

Bedankt voor de inzet maar ik heb dit allemaal al gedaan ben al er een week iedere avond mee bezig en aangezien er vanuit kpn geen bijstand komt dan alleen maar betalen heb ik besloten er mee te stoppen en andere wegen ga bewandelen .De opties waren monteur laten komen voor het uurloon of drie nieuwe punten kopen en betalen .Het moraal van het verhaal ik zeg niets laat een update doen hierna problemen niet ons probleem zit al 20 jaar bij die club sorry houd op .

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • January 9, 2026

Bedankt voor de inzet maar ik heb dit allemaal al gedaan ben al er een week iedere avond mee bezig en aangezien er vanuit kpn geen bijstand komt dan alleen maar betalen heb ik besloten er mee te stoppen en andere wegen ga bewandelen .De opties waren monteur laten komen voor het uurloon of drie nieuwe punten kopen en betalen .Het moraal van het verhaal ik zeg niets laat een update doen hierna problemen niet ons probleem zit al 20 jaar bij die club sorry houd op .

Dan is het niet anders, heb ik mijn aandeel weer gedaan 😉

Succes met de andere weg die je gaat bewandelen! Mocht je je wifipunten toch nog aan de praat willen krijgen kun je de stappen altijd nog uitvoeren en dan werkt je wifi als het goed is weer naar behoren. 

Als je nog vragen hebt kun je dit hier altijd aanvullen! 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 12, 2026

Hi ​@Schandaal, welkom allereerst bij onze community. 

Ik baal er ontzettend van dat de problemen met SuperWifi 1 punten bij jou niet zijn opgelost, bij het uitkomen op een betaalde monteur gaat er iets mis, mijn excuses hiervoor. Wij zien ook gevallen waarbij de update niet goed is gegaan, maar dit is op te lossen. Ik wil nog wel benadrukken dat dit in de meeste gevallen goed gaat. 

Ik zie ook dat je inmiddels een ander pad bent gaan bewandelen wat ik wederom jammer vindt. Ik sluit me ook bij FLitsend aan en bedank hem voor zijn geboden hulp, mochten we toch nog iets kunnen betekenen doen we dat graag.