Skip to main content
Vraag

Wifisnelheid vaak laag met Experia Box V10 en SuperWifi

• November 18, 2025
  • 2 reacties
  • 32 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb glasvezel internet en een experia v10 modem. Ik heb 5 super wifi punten waarvan 1 bekabeld naar de lan-poort van de experia. Ik heb de wifi van de experia aangezet en uitgezet, maar dat veranderd niets. Bekabeld haal ik 920 Mbit (prima).

De wifi varieert van to bit tot soms 580 Mbit, maar het blijft meestal hangen op het lage. Als ik hem eindelijk snel heb is het 10 minuten later weer drama. 

Is er nu geen mogelijkheid om dit gewoon eens goed te krijgen. Ik heb KPN thuis geprobeerd, maar daar heb ik het geijkte probleem dat ik niet meer in kan loggen met mijn beheerders wachtwoord.

Als ik naast het bekabelde wifi punt sta heb ik uiteraard het meeste succes. Echter die zakt ook in tot onder de 100.

Wie o wie kan dit oplossen?

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 18, 2025

Welke softwareversie heb je op de v10 staan?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 20, 2025

Even gekeken, Ik zag het volgende:

V1.01.00T04.4Intermediate

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@patim1 welkom op de KPN Community, ik snap dat je graag duidelijkheid over willen hebben. Wifi blijft een complexe aangelegenheid, het is een radiosignaal wat door de atmosfeer moet en onderhevig is aan omgevingsfactoren. Verder zal er verlies op treden zodra je zo'n signaal draadloos versterkt. 

Je kan altijd even een kijkje nemen in de volgende artikelen op onze kennisbank:

Mochten de problemen aanhouden dan zou ik even een terugbelafspraak maken zodat je dit 1-op-1 kan nakijken met een collega.