Skip to main content
Beantwoord

Wifiversterker vallen elke keer weg

• September 5, 2025
  • 9 reacties
  • 230 keer bekeken

Sinds enkele maanden doen mijn zwarte wifi's het niet, in de topologie staan ze groen maar geen enkel apparaat maakt contact met de wifi's.

Ik merk ook dat de snelheid als ik op zolder ben heel laag is.

Elke keer reset ik het modem dan doen ze het weer een paar dagen maar dan vallen ze weer uit

Een is direct aangesloten met een kabel de andere staat los.

Hoe kan ik dat oplossen zodat het niet elke keer gebeurt.

Beste antwoord door Klopt

Mogelijk heb je onderstaande al een keer voorbij zien komen,  het is uiteindelijk de enige manier om het goed te krijgen.

1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het SuperWifi punt zal zich nu installeren en koppelen aan het modem. Geef dit proces de tijd, laat de SuperWifi een half uur aangesloten. Als de installatie is gelukt dan brand het lampje groen. En zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden (na 1-2 minuten rood branden).
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis als voorheen.

9 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • September 5, 2025

Kijk eens welke firmwareversie ze hebben, misschien is er een update nodig. Eventueel ook voor de box12.

• Auteur
  • Helper
  • September 5, 2025

op een wifi firmwareversie SW2.C.24.03.00 en de andere SW2.C.25.05.06

de V12   V12.C.25.06.06

Leen59
Wijsgeer
  • September 5, 2025

Ah, de eerste heeft een update nodig, de tweede is oké. En de box12?

• Auteur
  • Helper
  • September 5, 2025

de V12   V12.C.25.06.06

Leen59
Wijsgeer
  • September 5, 2025

Das de laatste 

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • September 5, 2025

Zou je eens die superwifi punten ook kunnen resetten en dan weer kunnen koppelen?

Je zegt dat soms geen enkel apparaat verbinding maakt met wifi. Als dit gebeurt ; zie je nog wel je wifi netwerk verschijnen op je telefoon/pc? 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • September 5, 2025

Mogelijk heb je onderstaande al een keer voorbij zien komen,  het is uiteindelijk de enige manier om het goed te krijgen.

1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het SuperWifi punt zal zich nu installeren en koppelen aan het modem. Geef dit proces de tijd, laat de SuperWifi een half uur aangesloten. Als de installatie is gelukt dan brand het lampje groen. En zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden (na 1-2 minuten rood branden).
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis als voorheen.

• Auteur
  • Helper
  • September 9, 2025

De super wif's hebben nu alle drie dezelfde firmwareversie SW2.C.25.05.06 

Verder gedaan zoals hierboven was aangegeven door Slimmerik maar de wifi's blijven heel moeilijk koppelbaar ik verbind ze in de meterkast maar ben ik 3,00 mtr verder dan hebben ze problemen dan doen ze het en dan weer niet. Ook het ressetten van het modem geeft hij het oude wachtwoord weer en kan deze niet aanpassen, heel vreemd.

Ook geeft hij de LAN verbindingen aan met verbindingen die eigenijk via de wifi verlopen

Heb meerder malen V12 gereset maar blijft vreemd

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • September 10, 2025

@cor01 , dan wordt het m.i. tijd om contact op te nemen met KPN en naar een medewerker te vragen.