Skip to main content
Vraag

Witte KPN SuperWifi handmatig instellen bij overstap naar Odido

• January 5, 2026
  • 4 reacties
  • 72 keer bekeken

Ik ga overstappen naar odido en wil dan via de webinterface mijn witte superwifi punten ingesteld hebben, maar ik krijg dat niet voor elkaar. Heb al meerdere keren een reset uitgevoerd zonder resultaat :/ 

Iemand Enig idee hoe ik dit oplos? 

Alvast bedankt voor het meedenken!

4 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 5, 2026

Hi ​@djoey1305 ,

Dat is sinds de nieuwe firmware op de SuperWifi 1 niet meer mogelijk volgens mij.. Je kunt het beste een Zyxel punt bij Odido huren of zelf iets aanschaffen.  www.odido.nl/service/producten/internet/wifi-plus

• January 6, 2026

Je bent nog niet over?

Waarschijnlijk zenden ze gewoon het standaard ssid uit of de laatst zelf ingestelde met de ingestelde wachtwoord en kan je gewoon verbinden alsof er niks aan de hand is.

Met een beetje geluk krijgen de Superwifi punten netjes een ip adres van de modemrouter van Odido met nog meer geluk kan je dan via dat ip adres in de webgui komen.

Echter als op jouw SW punten inderdaad de KPN software hebben zal je mogelijk pech hebben. En werken deze hoe dan ook niet meer standalone. Hooguit alleen bedraad verbonden.

Daarom ben ik persoonlijk niet heel blij dat mijn Experia wifi ook deze software hebben. Het is makkelijk dat ik niet apart hoef in te loggen maar mocht ik ooit weer overstappen heb ik twee boekensteunen.

Dus ik ga mee met wat al is geschreven schaf zelf een provider onafhankelijk systeem aan of huur dit via Odido.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 6, 2026

Jammer dat ze de firmware zo verpesten met een update.  Het waten altijd ook (op marktplaats) prima budget acces points. Ik ga maar op zoek naar nieuwe provider onafhankelijke acces points. Iemand een goede aanrader met soortgelijke functies als die van kpn (zoals de optie voor extra wifi)?

• January 7, 2026

De functie "Extra WiFi" die KPN bedacht heeft, die hebben andere WiFi punten niet nodig. Dat is echt een KPN dingetje. Maar op de meeste setjes zoals Deco van TP-LINK of Orbi van Netgear kun je wel meerdere WiFi netwerken aanmaken.