Skip to main content
Beantwoord

Witte SuperWifi van voorheen 20m bereik naar nu nog 7 meter

• April 28, 2025
  • 2 reacties
  • 59 keer bekeken

Voorgaande jaren werkte mijn super wifi tot achter in de tuin. Plm 20 meter onder overkapping.

Sinds ik over ben op knp tv +  haperde de super wifi. Reset naar fabriekinstellingen deed de super wifi weer werken echter met een sterk verminderd bereik. Nu plm 7 meter buitens huis. 

Hoe kan dit en voor al hoe krijg ik de oude bereik weer terug,

Ik heb de witte super wifi schotels.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Shining.rene. Welkom op de community! Wat jammer dat het bereik van je SuperWifi slechter is geworden na de overstap naar KPN TV+. Je schrijft dat het bereik eerst tot achter in de tuin ging (ongeveer 20 meter), maar nu nog maar tot 7 meter. Ook na een reset naar fabrieksinstellingen. Dat is natuurlijk niet fijn.

Wat kan de oorzaak zijn?

• Heb je bij KPN TV+ ook een nieuw modem gekregen? Dan kan de WiFi anders werken dan eerst.

• 5GHz is sneller, maar heeft een kleiner bereik. Voor in de tuin is 2.4GHz meestal beter. Misschien staat je WiFi nu vooral op 5GHz.

• Na een reset kunnen de schotels anders gekoppeld zijn, of op een minder goede plek staan.

Wat kun je doen?

1. Herstart het modem én de SuperWifi punten. Begin met het modem. Wacht tot alles online is. Zet daarna pas de SuperWifi punten weer aan.

2. Controleer de verbindingen. Het is het beste als één SuperWifi punt met een kabel op het modem is aangesloten. De andere punten verbinden dan draadloos met dat ene punt.

3. Zorg voor goede plaatsing. Zet de schotel die richting de tuin zendt op een open plek, niet achter dikke muren of metalen spullen.

Wellicht heb je nog iets aan de Kennisbankartikelen hieronder. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Shining.rene. Welkom op de community! Wat jammer dat het bereik van je SuperWifi slechter is geworden na de overstap naar KPN TV+. Je schrijft dat het bereik eerst tot achter in de tuin ging (ongeveer 20 meter), maar nu nog maar tot 7 meter. Ook na een reset naar fabrieksinstellingen. Dat is natuurlijk niet fijn.

Wat kan de oorzaak zijn?

• Heb je bij KPN TV+ ook een nieuw modem gekregen? Dan kan de WiFi anders werken dan eerst.

• 5GHz is sneller, maar heeft een kleiner bereik. Voor in de tuin is 2.4GHz meestal beter. Misschien staat je WiFi nu vooral op 5GHz.

• Na een reset kunnen de schotels anders gekoppeld zijn, of op een minder goede plek staan.

Wat kun je doen?

1. Herstart het modem én de SuperWifi punten. Begin met het modem. Wacht tot alles online is. Zet daarna pas de SuperWifi punten weer aan.

2. Controleer de verbindingen. Het is het beste als één SuperWifi punt met een kabel op het modem is aangesloten. De andere punten verbinden dan draadloos met dat ene punt.

3. Zorg voor goede plaatsing. Zet de schotel die richting de tuin zendt op een open plek, niet achter dikke muren of metalen spullen.

Wellicht heb je nog iets aan de Kennisbankartikelen hieronder. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 1, 2025

Ik vind een bereik van 7 meter al perfect in de bewoonde wereld en 20 meter bereik zeer uitzonderlijk.